Φώτο: Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Στις αγορές της Ασίας στρέφεται η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Σε συζητήσεις με τον μητρικό όμιλο της Heineken βρίσκεται η Αθηναϊκή Ζυθοποιία με στόχο να αρχίσει εξαγωγές στις αγορές της Ασίας. Ήδη εξάγεται το 10% της εγχώριας παραγωγής.

Οι ασιατικές αγορές βρίσκονται στο μικροσκόπιο της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, η οποία βρίσκεται σε συζητήσεις με τον μητρικό όμιλο της Heineken προκειμένου η ελληνική θυγατρική, με «όχημα» το διεθνές δίκτυο, να διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών της.

Η εξωστρέφεια εξάλλου αποτελεί έναν από του βασικούς αναπτυξιακούς άξονες της  ισχυρής ζυθοποιίας και, όπως ανέφερε χθες, στο πλαίσιο εκδήλωσης, ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, οι εξαγωγές αποτελούν προτεραιότητα για τα αναπτυξιακά πλάνα. Ήδη οι επιδόσεις είναι σημαντικές, με το ισοζύγιο εισαγωγών – εξαγωγών της εταιρείας να  διαμορφώνεται στο 1 προς 8, ενώ πάνω από το 10% της εγχώριας παραγωγής κατευθύνεται στις αγορές του εξωτερικού.

Στην κατεύθυνση της περαιτέρω ενίσχυσης των εξαγωγών η ελληνική θυγατρική εξετάζει την δυνατότητα «επέκτασης» των συμφωνιών διάθεσης προϊόντων με τον μητρικό όμιλο εντάσσοντας και νέες αγορές, όπως οι ασιατικές που φέρεται να βρίσκονται στο επίπεδο των συζητήσεων με την Heineken.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η στήριξη που δέχεται η Αθηναϊκή από τον μητρικό όμιλο Heineken, μεταξύ άλλων αφορά και στη χρηματοδότηση επενδυτικού πλάνου ύψους 46 εκατ. ευρώ για την τριετία έως το 2021. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της εταιρείας, ανάλογα με την πορεία υλοποίησης των σχεδιασμών ο προϋπολογισμός υπάρχει δυνατότητα να αναθεωρηθεί προς τα επάνω. Συνολικά τα τελευταία εννέα χρόνια, η Αθηναϊκή έχει διαθέσει κεφάλαια πάνω από 150 εκατ. ευρώ, στην κατεύθυνση των επενδυτικών της σχεδιασμών.

Σε ό,τι αφορά στην εγχώρια αγορά, «στόχος είναι η ανάπτυξη» όπως τονίζει ο επικεφαλής της Αθηναϊκής, ο οποίος εκτιμά ότι εν γένει η χώρα έχει εισέλθει την τελευταία διετία σε μια θετική πορεία. Στο επίκεντρο βρίσκεται η επίτευξη βελτιωμένων αποδόσεων όγκου πωλήσεων, με το στοίχημα της αύξησης της εγχώριας κατανάλωσης να παραμένει τόσο για την Αθηναϊκή όσο και για το σύνολο του κλάδου.

Αναφερόμενος στην πορεία της αγοράς, ο ίδιος εκτίμησε ότι το 2019 η κατηγορία της μπύρας εμφάνισε μικρή βελτίωση σε σχέση με το 2018, καθώς το δεύτερο εξάμηνο της περσινής χρονιάς αποδείχθηκε ιδιαίτερα ευνοϊκό κυρίως σε επίπεδο καιρικών συνθηκών αλλά και τουριστικού ρεύματος.

Ερωτηθείς για το ζήτημα του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης, ο κ. Δανιηλίδης ανέφερε ότι ο κλάδος ετοιμάζει μια μελέτη στην οποία θα αποτυπώνεται η θετική επίπτωση στην εγχώρια οικονομία από την μείωση του ΕΦΚ στην μπύρα.

Σε ό,τι αφορά στα μεγέθη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας την περσινή χρονιά, δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, ωστόσο στο οκτάμηνο η εταιρεία  εμφάνισε ενισχυμένη εικόνα εσόδων και κερδοφορίας.

Οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4,3% στα 166,8 εκατ. (χωρίς τη προσμέτρηση του ΕΦΚ Ζύθου) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2018. Σε όρους μεριδίου η Αθηναϊκή διατηρεί την ηγετική της θέση στην αγορά, με το μερίδιο στην οργανωμένη λιανική να ξεπερνά το 50%.

Τα λειτουργικά κέρδη προ χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και φόρων ενισχύθηκαν κατά 34,7% στα 32,6 εκατ. ευρώ ενώ τα προ φόρων αποτελέσματα διευρύνθηκαν κατά 35,2% στα 32,3 εκατ. Τα καθαρά κέρδη κατέγραψαν σημαντική αύξηση 39% στα 23,4 εκατ. έναντι 16,8 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα το 2018.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.