ΓΔ: 1448.48 -0.48% Τζίρος: 144.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Moτοδυναμική

Με... γκάζια από τη νέα Cayenne πάει για ρεκόρ μεγεθών η Μοτοδυναμική

Οι πωλήσεις του 9μήνου προσέγγισαν το αντίστοιχο ποσό όλης της χρήσης 2022, ενώ στο εποχικά «αδύναμο» τελευταίο τρίμηνο η Μοτοδυναμική θα ενισχυθεί από την κυκλοφορία της νέας Porsche Cayenne.

«Το 2023 θα είναι χρονιά - ρεκόρ στα μεγέθη μας, αφού θα ξεπεράσουμε τις επίσης ιστορικά υψηλές επιδόσεις του 2022», ανέφερε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μοτοδυναμικής κ. Πάρις Κυριακόπουλος κατά τη διάρκεια ενημέρωσης των αναλυτών με αφορμή τα αποτελέσματα του 9μηνου.

Η εταιρεία που εμπορεύεται τα προϊόντα της Yamaha και της Porsche και δραστηριοποιείται και στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων με τη Sixt εμφάνισε στο 9μηνο πωλήσεις 126,5 εκατ. ευρώ, όταν στο σύνολο του 2022 είχε ανακοινώσει πωλήσεις 132 εκατ. ευρώ. Ήδη στο 9μηνο τα κέρδη προ φόρων ύψους 14,3 εκατ. ευρώ ξεπέρασαν τα κέρδη προ φόρων ολόκληρου του 2022 που είχαν διαμορφωθεί στα 14,2 εκατ. ευρώ.

Όπως τόνισε ο κ. Κυριακόπουλος, το τέταρτο τρίμηνο είναι πάντα το πιο αδύναμο της χρονιάς, καθώς οι βραχυχρόνιες μισθώσεις αυτοκινήτων περιορίζονται με τη λήξη της τουριστικής περιόδου. Επισήμανε όμως πως στο τέταρτο τρίμηνο του 2023 η εταιρεία έχει έναν άσσο στο μανίκι της, που δεν είναι άλλος από τη διάθεση της νέας Porsche Cayenne στην αγορά. Η νέα Cayenne διατίθεται με 2 βενζινοκινητήρες και μια υβριδική έκδοση με τιμή εκκίνησης για την πιο φθηνή βενζινοκίνητη έκδοση στα 137.000 ευρώ. Στο 9μηνο η Μοτοδυναμική είχε πουλήσει 145 αυτοκίνητα μάρκας Porsche, έναντι 121 το περσινό 9μηνο.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, το 2023 η εφοδιαστική αλυσίδα λειτουργεί ομαλά ξεπερνώντας τα προβλήματα διαθεσιμότητας που εμφανίστηκαν το 2022, γεγονός που όπως τόνισε ο κ. Κυριακόπουλος «έχει επιφέρει μια πίεση στα περιθώρια κέρδους, αφού έχει αρχίσει η αποθεματοποίηση των προϊόντων και έχουν κάνει και την εμφάνισή τους οι πρώτες προσφορές». Όπως επισήμανε, «αυτή είναι η κανονικότητα της αγοράς όπου αναπτύσσεται πάλι ο ανταγωνισμός»,

Ο καθαρός δανεισμός της εταιρείας ενισχύθηκε στα 31 εκατ. ευρώ από 19 εκατ. ευρώ πέρσι λόγω της αύξησης του στόλου αυτοκινήτων της Sixt αλλά και της απόκτησης επιπλέον ποσοστού 19,5% της Lion Rental με τίμημα 7,7 εκατ. ευρώ που προήλθε από τα διαθέσιμα της εταιρείας.

Όπως τόνισε ο οικονομικός διευθυντής, Δημήτρης Μποζάς, ο έλεγχος του 100% της Lion Rental θα ενισχύσει την καθαρή κερδοφορία της Μοτοδυναμικής αφού δεν θα υπάρχουν δικαιώματα μειοψηφίας, ενώ αποκάλυψε πως αυτή την περίοδο εξετάζονται τα οφέλη που μπορεί να επιφέρει μια απορρόφηση της Lion Rental από τη Μοτοδυναμική.

«Αγκάθι» για την εταιρεία, όπως και για το σύνολο του επιχειρηματικού κόσμου είναι η αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους. Στο 9ηνο του 2023 το μέσο επιτόκιο δανεισμού της Μοτοδυναμικής ήταν 6,1% από 3,6% πέρυσι.

Σε ερώτηση μετόχου για το αν εξετάζει η εταιρεία την  ανάληψη νέων αντιπροσωπειών, ο κ. Κυριακόπουλος απάντησε πως δεν αποκλείεται ένα τέτοιο ενδεχόμενο και αποκάλυψε πως κοιτάνε κάποια brands από την Κίνα. Διευκρίνισε όμως ότι αν θα γίνει μια τέτοια κίνηση, το προϊόν θα πρέπει να ταιριάζει με το DNA της εταιρείας και να μην είναι άμεσα ανταγωνιστικό με τα υφιστάμενα σήματα που εμπορεύεται η Μοτοδυναμική.

Στο 9μηνο η πώληση αυτοκινήτων Porsche απέφερε πωλήσεις 26,7 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 34,5% σε σχέση με πέρυσι, τα προϊόντα Yamaha (δίκυκλα και εξωλέμβιες) προσέθεσαν τζίρο 59,4 εκατ. ευρώ (+17,35) και οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων μέσω της Sixt rental 34,9 εκατ. ευρώ (+8,5%). Επίσης, περίπου 6 εκατ. ευρώ προήλθαν από την πώληση αυτοκινήτων από το στόλο της Sixt, μια δραστηριότητα που πέρυσι είχε αποφέρει μόνο 400.000 ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Autohellas
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πώς θα δώσει ώθηση στα κέρδη η Autohellas με το ομολογιακό των 200 εκατ.

Εξόφληση παλαιών δανείων και επενδύσεις στον στόλο οχημάτων προγραμματίζει η Autohellas. Από 17-19 Ιανουαρίου η δημόσια προσφορά για το ομόλογο. Νέο ιστορικό ρεκόρ το 2023 σε πωλήσεις και κέρδη.
Αεροδρόμιο Καλαμάτας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Απογειώνεται» τον Μάρτιο ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Και τα τέσσερα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για να αναλάβουν την παραχώρηση του αεροδρομίου για 40 χρόνια. Στόχος εντός του 2025 να αρχίσουν τα έργα αναβάθμισης.