ΓΔ: 905.04 -0.05% Τζίρος: 54.65 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

Η σιγή της Aegean, η επένδυση της Intrum, το «πάρτι» με τα ΙΧ και το διχίλιαρο του Γιάνη

Ο Επίμονος Κηπουρός σκαλίζει, ψάχνει και αναζητά ενδιαφέροντα σημεία από τον κόσμο των επιχειρήσεων, των αγορών, της οικονομίας και της πολιτικής.
  • Σε μια σημαντική κίνηση αναβάθμισης της παρουσίας του στην χώρα μας προχωρά ο όμιλος Intrum μέσω του ελληνικού βραχίονα Intrum Hellas. Όπως έγινε γνωστό στους εργαζομένους της εταιρίας στην Ελλάδα ο όμιλος θα προχωρήσει στην δημιουργία 3 «πολυεθνικών» call centers, εξοπλισμένων με τεχνολογίες αιχμής, που θα υποστηρίζουν τις εργασίες του στις χώρες που δραστηριοποιείται. Το πρώτο από τα call centers - πρότυπα, το οποίο θα ξεκινήσει τη λειτουργία του εντός του καλοκαιριού, θα είναι στην Ελλάδα, στα κεντρικά της Intrum Hellas δημιουργώντας με το καλημέρα 100 νέες θέσεις εργασίας ενώ σε δεύτερο χρόνο οι νέες θέσεις εργασίας θα ξεπεράσουν τις 400.
  • Πρόκειται για μια θετική εξέλιξη γενικότερα για τη χώρα καθώς ένας ισχυρός όμιλος θα προχωρήσει σε μια σημαντική επένδυση και μάλιστα σε μια δύσκολη συγκυρία. Με την κίνηση η εταιρία βάζει ένα μικρό λιθαράκι για την αντιμετώπιση του υπαριθμόν ένα, όπως τονίζει σε κάθε ευκαιρία ο διευθύνων σύμβουλος της Intrum Hellas Γιώργος Γεωργακόπουλος, πρόβλημα της χώρας: την ενίσχυση της απασχόλησης.
  • Ως μια ιστορική ευκαιρία για να αλλάξει η Ελλάδα, χαρακτήρισε το Αναπτυξιακό Ταμείο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γιώργος Περιστέρης, κατά τη χθεσινή ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων, που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη. Αρκεί, προσέθεσε, η αξιοποίηση των πόρων να γίνει ορθολογικά και σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η αναφορά του κ. Περιστέρη στην παράμετρο του χρόνου μόνο τυχαία δεν ήταν, καθώς έχει βιώσει ως επιχειρηματίας τον απέραντο ανορθολογισμό και τις ατελείωτες καθυστερήσεις στην προώθηση των μεγάλων έργων.
  • Το δύσκολο καλοκαίρι του κορονοϊού προχωρά, με ελάχιστη πληροφόρηση από τη διοίκηση της Aegean σχετικά με τα σχέδια που (πρέπει να) κάνει για να παραμείνει βιώσιμη στο νέο, πολύ δύσκολο περιβάλλον που διαμορφώνεται στον κλάδο των αερομεταφορών παγκοσμίως. Την ίδια στιγμή, εταιρείες όπως η Lufthansa, που διασώθηκαν με κρατική παρέμβαση, υποχρεώνονται να εφαρμόσουν επώδυνα σχέδια εξυγίανσης. Ο γερμανικός κολοσσός ανακοίνωσε χθες, μετά το κλείσιμο της θυγατρικής χαμηλού κόστους Germanwings και τη μείωση του στόλου, που είχαν ανακοινωθεί ήδη τον Απρίλιο, ότι «μέτρησε» 22.000 πλεονασματικούς εργαζόμενους, που θα προσπαθήσει να απομακρύνει χωρίς απολύσεις, ενώ προχωρά σε μείωση δρομολογίων και στόλου, αλλά και σε μείωση κατά το ήμισυ στις επενδύσεις σε αεροσκάφη έως το 2023.
  • Η διοίκηση της Aegean, αντίθετα, δεν φαίνεται να βιάζεται να κάνει τις δικές της ανακοινώσεις. Έχει εξασφαλίσει, άλλωστε, δάνεια 150 εκατ. ευρώ συνολικά, από το πρόγραμμα εγγυοδοσίας της Αναπτυξιακής Τράπεζας, δηλαδή μια μορφή διάσωσης από το κράτος, για την οποία όμως δεν απαιτείται ειδική εξέταση του θέματος από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν, που θα έθετε σκληρούς όρους στην αεροπορική εταιρεία. Έτσι, όχι μόνο παραμένει απροσδιόριστο πώς θα αναμορφωθεί η εταιρεία για να παραμείνει βιώσιμη μετά την κρίση, αλλά ουδέν νεότερο έχει γίνει γνωστό ακόμη και για τη συμφωνία - μαμούθ με την Airbus, που φέρνει την Aegean στην παράδοξη θέση να έχει αναλάβει υποχρέωση μιας τεράστιας επένδυσης σε νέα αεροσκάφη στην πιο ακατάλληλη στιγμή για τον κλάδο των αερομεταφορών. Ο Ευ. Βασιλάκης παραμένει άγνωστο αν έχει πετύχει κάποιες υποχωρήσεις από την πλευρά της Airbus, ώστε να μειωθούν κάπως τα βάρη της Aegean από αυτή τη συμφωνία.
  • Ελπίδα όλων είναι τα πράγματα να πάνε καλά για την Aegean, αλλά επειδή πρόκειται και για εισηγμένη εταιρεία δεν θα έβλαπτε λίγη περισσότερη ενημέρωση της χρηματιστηριακής αγοράς, που δεν έχει και την καλύτερη εμπειρία στο θέμα αυτό κατά το πρόσφατο παρελθόν: ποιος ξεχνά ότι ο κ. Βασιλάκης αρχικά διαβεβαίωνε ότι η εταιρεία είχε πλούσια ρευστότητα για να αντιπαρέλθει την κρίση, για να αναγνωρίσει λίγο αργότερα ότι είχε πέσει έξω στους υπολογισμούς του;
  • Οι έμποροι έχουν να λένε, αυτό τον καιρό, ότι οι Έλληνες δεν ψωνίζουν. Και δεν είναι περίεργο: όταν επικρατεί τέτοια αβεβαιότητα για την πορεία της οικονομίας, επόμενο είναι να κόβονται κάποιες καταναλωτικές δαπάνες. Οι έμποροι αυτοκινήτων, όμως, παραδόξως τρίβουν τα χέρια τους για την καλή πορεία της δικής τους αγοράς. Όπως λένε, ο Ιούνιος δεν ήταν απλώς ένα καλός μήνας, ήταν καλύτερος και από τον Ιούνιο του 2019, αν εξαιρέσει κανείς τις πωλήσεις σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, που έχουν πέσει κοντά στο μηδέν. Τώρα, μάλιστα, που έρχονται και οι αλλαγές προς το καλύτερο στα τέλη ταξινόμησης, με προοδευτική κλίμακα υπολογισμού και έκπτωση 75% για τα υβριδικά, ενώ θα αρχίσουν και οι επιδοτήσεις για αγορά ηλεκτρικών, η αγορά του αυτοκινήτου περιμένει ακόμη καλύτερες ημέρες. Ας ελπίσουμε μόνο να μην έχει αντίθετη άποψη ο κορονοϊός.
  • «Και γιατί μόνο 2.000 ευρώ; Εγώ τα διπλασιάζω σε 4.000 ευρώ ανά πολίτη». Κάπως έτσι προσπάθησαν κάποιοι να ειρωνευτούν στο Twitter την πρόταση του Γιάνη Βαρουφάκη, η ΕΚΤ να τυπώσει 750 δισ. ευρώ και να μοιράσει 2.000 ευρώ ανά πολίτη. Προφανώς, οι φίλοι που προσπάθησαν να μειώσουν τον κ. Βαρουφάκη, δεν είναι οικονομολόγοι της εμβέλειας του Γ. Βαρουφάκη ο οποίος αποκλείεται να πέταξε ένα νούμερο έτσι στην τύχη, χωρίς να το σκεφτεί αναλυτικά και χωρίς να έχει και βασικό και εναλλακτικό σχέδιο (plan b). Η στήλη δεν ισχυρίζεται ότι ο κ. Βαρουφάκης είναι αλάνθαστος ωστόσο το να κάνει ένα τέτοιο λάθος είναι τόσο πιθανό όσο να μην ανατείλει ο ήλιος αύριο. 
Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το «άλμα» του ρεύματος, το «θαύμα» του τουρισμού και η χαμηλή πτήση της Aegean

Γιατί η αύξηση των λογαριασμών ρεύματος δεν θα είναι πολύ μεγάλη, τζίροι που ξεπέρασαν το 2019 σε νησιά όπως η Πάρος, η καθήλωση της μετοχής της Aegean και ο αποχαιρετισμός στον τελευταίο των μεγάλων.
Ανδρέας Ανδρεάδης
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η καυτή πατάτα της Αμοργού, η αισιοδοξία Ανδρεάδη για τον τουρισμό και η στροφή της ΕΚΤ

Το αγαπημένο σπορ της μετάθεσης ευθυνών για τις παράνομες πολυκατοικίες στην Αμοργό, η πρόβλεψη Ανδρεάδη για τουριστικά έσοδα στο 50% του 2019 και η ιστορική απόφαση της ΕΚΤ για τη νομισματική πολιτική.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Γιατί η Alpha δεν θα αντλήσει 800 εκατ., οι «αδύναμες» τράπεζες και η Aegean

Η απόφαση της Alpha Bank να αντλήσει όσα ακριβώς κεφάλαια χρειάζεται, η μετάλλαξη Δέλτα που χτύπησε την Aegean, τα «καμπανάκια» Στουρνάρα για μη συστημικές τράπεζες και η «βουτιά» της Intralot.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το λειψό «ευχαριστώ» του Ευτ. Βασιλάκη, οι υπογραφές για Ελληνικό και η Ελλάκτωρ

Πώς ο πρόεδρος της Aegean επιχείρησε να παρουσιάσει την κρατική ενίσχυση ως επένδυση, η πανηγυρική τελετή για το Ελληνικό, η απόφαση της Alpha Bank να μην ορίσει κατώτατο όριο τιμής και το νομικό μπλέξιμο στην Ελλάκτωρ.
Kyriakos Mitsotakis, Ursula von der Leyen
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Έρωτας Βρυξελλών για Ελλάδα, ο δαίμων της τεχνολογίας και το «ιππικό» στην Alpha

Οι απροσδόκητοι ύμνοι των κοινοτικών αξιωματούχων για την Αθήνα, πώς ο δαίμων της τεχνολογίας «χτύπησε» στην παρουσίαση του Ελλάδα 2.0, το «σκούπισμα» μετοχών της Alpha Bank και η δικαίωση του Α. Γεωργίου.
Trapeza, trapeza peiraios
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το ομόλογο της Πειραιώς και ποια είναι η εταιρεία που κατέθεσε αίτηση εισαγωγής στο ΧΑ

Το timing της έκδοσης ομολόγου Tier1 από την Τρ. Πειραιώς, η δυναμική εταιρεία πληροφορικής που θέλει να εισέλθει στην Εναλλακτική Αγορά και τα περιθώρια ανόδου για τη μετοχή των ΕΛΠΕ.