ΓΔ: 895.71 0.06% Τζίρος: 41.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Nick Paleologos / SOOC

Το «κούρεμα» δανείων, το «λεφτά υπάρχουν» του Κ. Χατζηδάκη και οι σιδηρόδρομοι

Oι απορίες για τις δηλώσεις Γεωργιάδη περί υποχρεωτικής ρύθμισης δανείων, οι αιτιάσεις για τη στρατηγική Χατζηδάκη στις συντάξεις, το στοίχημα των επενδύσεων στον σιδηρόδρομο και το νέο αφεντικό της Mohegan για το καζίνο στο Ελληνικό.
  • Μια ωραία εικόνα, αυτόματης ρύθμισης οφειλών με μείωση δόσης έως και κατά 70%, για όσους έχουν δάνεια που βγαίνουν από αναστολή και δυσκολεύονται να πληρώσουν, έδωσε πριν λίγες ημέρες στη Βουλή ο Άδωνις Γεωργιάδης. Όπως είπε, απαντώντας σε ερώτηση για τις εισπρακτικές εταιρείες, από τα δάνεια που βγαίνουν σε αναστολή τα μισά επιστρέφουν σε κανονική εξυπηρέτηση («ο ένας στους δύο συνεχίζει και πληρώνει απολύτως κανονικά τη δόση του»).
  • Για τους άλλους μισούς, που λένε ότι δεν μπορούν να πληρώσουν, ο κ. Γεωργιάδης είχε να πει τα εξής: «οι τράπεζες και οι διαχειριστές δανείων είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις πληρωμών με μειωμένη δόση, ακόμα και κάτω από το 50%, ακόμα και κάτω από το 60%, ακόμα και κάτω από το 70% της δόσης. Αν δεν σου προσφέρει -το λέω για να το ακούσει ο κόσμος- μειωμένη πληρωμή, τότε παρανομεί η εισπρακτική και τότε πρέπει να κάνεις καταγγελία στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας του Καταναλωτή». Η αλήθεια είναι ότι οι τράπεζες προσφέρουν μείωση δόσεων μετά τη λήξη της αναστολής. Θα είχε ενδιαφέρον, όμως, να εξηγήσει ο Αδ. Γεωργιάδης («για να το ακούσει ο κόσμος», όπως θα έλεγε και ο ίδιος) από ποιο νόμο ή κανονιστική πράξη προκύπτει ότι παρανομεί όποιος δεν προσφέρει μείωση δόσεων.
  • Όσο και αν ψάξαμε, τέτοια υποχρέωση δεν βρήκαμε από πού προκύπτει, αλλά ο υπουργός Ανάπτυξης σίγουρα κάτι παραπάνω γνωρίζει.
  • Τελικά, λεφτά υπάρχουν -και με το παραπάνω! Έτσι, σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργού Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη, ο Έλληνας φορολογούμενος, εκτός από τους δημόσιους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ, που πληρώνει προκειμένου να βγάζουν τις συντάξεις, θα πρέπει να πληρώνει και κάποιους ιδιώτες για να βγάζουν και αυτοί τις συντάξεις!
  • Ο λόγος είναι ότι το υπάρχον σύστημα δεν δουλεύει. Και αντί ο υπουργός να εργαστεί για να φτιάξει ένα σύστημα που να δουλεύει, επιλέγει και να πληρώνει και αυτούς που (υποτίθεται ότι) δουλεύουν, αλλά και να πληρώνει και κάποιους άλλους για να κάνουν στ' αλήθεια τη δουλειά.
  • Όπως ακούγεται, ο κ. Χατζηδάκης έχει μπλέξει, με κίνδυνο να παρασύρει και την κυβέρνηση σε μια δυσάρεστη ιστορία. Διότι το ζήτημα των καθυστερήσεων στην έκδοση των συντάξεων είναι πολύ βαθύτερο και συνδέεται με το χάος που επικρατεί με τα στοιχεία και τις ελλείψεις στους φακέλους που θα πρέπει να εγκρίνουν οι αρμόδιοι υπάλληλοι για την έκδοση των συντάξεων. Έτσι δεν υπογράφουν. Τώρα πώς θα μπορέσουν κάποιοι ιδιώτες δικηγόροι και λογιστές να δώσουν εγκρίσεις -και με ποια νομιμοποιητική βάση- στους φακέλους αυτούς μένει να το δούμε στην πράξη.
  • Η στήλη είχε προϊδεάσει έγκαιρα για την απομάκρυνση του Ν. Σταθόπολου από τη θέση του γενικού γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών.  Στο περιθώριο της τοποθέτησης του Γιάννη Ξιφαρά στη θέση του γ.γ. Μεταφορών πραγματοποιήθηκε μια ιδιαίτερα σημαντική αλλαγή που πέρασε μάλλον στα ψιλά: τα σιδηροδρομικά έργα, τομέας όπου προγραμματίζονται μεγάλες επενδύσεις, πέρασε στην ευθύνη του γ.γ. Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη, ο οποίος έχει την ευθύνη τον μεγάλων έργων του υπουργείου.
  • Η κίνηση σηματοδοτεί τη βαρύτητα που δίνει ο υπουργός Κώστας Καραμανλής στον τομέα των σιδηροδρομικών έργων, που αποτελεί πραγματικά ένα μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο και την κυβέρνηση.
  • Με πολλές προσδοκίες ανακοινώθηκε πριν λίγες ημέρες το όπλο του self test από τον υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργό Άκη Σκέρτσο, ωστόσο όπως αναφέρεται σε μέσα ενημέρωσης το μέτρο θα αρχίσει να λειτουργεί από αρχές Απριλίου με τις λεπτομέρειες να είναι ακόμα υπό εξέταση. Και δεδομένου ότι σήμερα έχουμε 24 Μαρτίου, η φράση αυτή («λεπτομέρειες υπό εξέταση»), μας δίνει την απάντηση γιατί έχει ξεσηκωθεί όλος αυτός ο θόρυβος.
  • Καλά είναι όλα αυτά που λέμε εδώ, μεταξύ μας, για «ψήφο εμπιστοσύνης» στην Ελλάδα, κάθε φορά που υπερκαλύπτεται μια έκδοση ομολόγων. Όμως, για να καταλαβαίνουμε πώς ακριβώς γίνεται να δανείζεται με σχεδόν μηδενικά επιτόκια η Ελλάδα αυτό τον καιρό, καλύτερα να κοιτάζουμε και τι κάνει ο μεγάλος αγοραστής των ομολόγων μας, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Την περασμένη εβδομάδα, λοιπόν, η ΕΚΤ αύξησε σχεδόν κατά 50% τις αγορές ομολόγων, όπως ακριβώς είχε υποσχεθεί στις 11 Μαρτίου. Συνολικά, μέσω του ειδικού προγράμματος για την πανδημία (PEPP) και του τακτικού της προγράμματος, αγόρασε ομόλογα αξίας 28 δισ. ευρώ. Πρόκειται για το μεγαλύτερο εβδομαδιαίο ποσό αγορών που έχει κάνει η ΕΚΤ από τις αρχές Δεκεμβρίου. Κάπως έτσι, μπορούμε κι εμείς να καμαρώνουμε επειδή έχει πέσει η απόδοση του ελληνικού 10ετούς ομολόγου από το 0,97%, την περασμένη Πέμπτη, στο 0,85% χθες. Και δεν έχει πολύ σημασία αν η «ψήφος εμπιστοσύνης» δίνεται σε μας ή στην ΕΚΤ. Το αποτέλεσμα μετράει.
  • Ήταν ξαφνική και ανεξήγητη η απόφαση του Μάριο Κοντομέρκος να παραιτηθεί, πριν λίγες ημέρες, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Mohegan Gaming & Entertainment. Από το 2017, ο Ελληνοαμερικανός μάνατζερ είχε γίνει ο αρχιτέκτονας ενός μεγάλου διεθνούς ανοίγματος της MGE, στο πλαίσιο του οποίου εξασφάλισε και την άδεια για το καζίνο στο Ελληνικό. Η αποχώρησή του δημιούργησε μια αβεβαιότητα, γι’ αυτό και κρίθηκε σκόπιμο να κάνει χθες μια δήλωση ο James Gessner Jr., Πρόεδρος του Συμβουλίου της Φυλής Mohegan, επαναλαμβάνοντας τη δέσμευση της MGE στο σχέδιο Inspire Athens. Αργά χθες, η Mohegan έκανε μια ακόμη κίνηση που επιβεβαιώνει ότι θα επιμείνει στις διεθνείς της δραστηριότητες: όρισε ως νέο πρόεδρο διεθνών δραστηριοτήτων ένα σημαίνον στέλεχος, τον Μπόμπι Σόπερ, που μέχρι το 2017 ήταν διευθύνων σύμβουλος, πριν πάρει τη θέση του ο Κοντομέρκος. Με τον Σόπερ φαίνεται ότι θα μιλούν στο εξής για το καζίνο στο Ελληνικό και τα στελέχη της ελληνικής κυβέρνησης, αν και σε πρώτη φάση πιθανότατα θα έχει να ασχοληθεί περισσότερο με τις επενδύσεις που προωθεί ο όμιλος στην Κορέα και την Ιαπωνία.
  • Η στήλη θα απέχει από τα καθήκοντά της εκτός από αύριο, και την Παρασκευή. Θα επανέλθει τη Δευτέρα, 29 Μαρτίου.

Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Η επενδυτική αντεπίθεση της κυβέρνησης, οι εκπλήξεις Καραμανλή και το «κρυφτό» για τα ναυπηγεία

Ο Επίμονος Κηπουρός σκαλίζει, ψάχνει και αναζητά ενδιαφέροντα σημεία από τον κόσμο των επιχειρήσεων, των αγορών, της οικονομίας και της πολιτικής.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το μεγάλο ενεργειακό διαζύγιο και ο «πονοκέφαλος» για την εθελουσία της Πειραιώς

Η τελική διαπραγμάτευση ΔΕΗ - Mytilineos, ο προβληματισμός των τραπεζικών διοικήσεων για τους γενναιόδωρους όρους της εθελουσίας στην Πειραιώς και το «λεφτά δεν υπάρχουν» του Α. Γεωργιάδη.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το λειψό «ευχαριστώ» του Ευτ. Βασιλάκη, οι υπογραφές για Ελληνικό και η Ελλάκτωρ

Πώς ο πρόεδρος της Aegean επιχείρησε να παρουσιάσει την κρατική ενίσχυση ως επένδυση, η πανηγυρική τελετή για το Ελληνικό, η απόφαση της Alpha Bank να μην ορίσει κατώτατο όριο τιμής και το νομικό μπλέξιμο στην Ελλάκτωρ.
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το πρόβλημα με το Καζίνο, η αισιοδοξία Περιστέρη και οι νέες γκρίνιες στην Ελλάκτωρ

Πώς φτάσαμε από την απολύτως απαραίτητη επένδυση στο Καζίνο του Ελληνικού στο plan B, τι είπε ο Γ. Περιστέρης για τις προοπτικές της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, οι δύο θεωρίες για τον αποκλεισμό της Greenhill και το μήνυμα Καραβία στους ξενοδόχους.
mohegan-elliniko
ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΗΠΟΥΡΟΣ

Το Ελληνικό, το Καζίνο, η κούρσα για το Frontier και η υποβάθμιση της Ελλάκτωρ

Ως το τέλος του μήνα η μεταβίβαση των μετοχών από το Δημόσιο στη Lamda παρά την καθυστέρηση με το Καζίνο, δύο υποψήφιοι για την τιτλοποίηση της Εθνικής και η αργή κίνηση της Ελλάκτωρ προς την εξυγίανση.