ΓΔ: 1457.42 -0.97% Τζίρος: 47.61 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:41:30 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Ο Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, ιδρυτής της ΜΚΟ SciCo και η Ρούλη Χριστοπούλου, Corporate Responsibility Manager της Alpha Bank.

Alpha Bank: Ο χρηματοοικονομικός εγγραμματισμός ξεκινά από το σχολείο

Με αφορμή το πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας ΙQonomy της Alpha Bank, η Τράπεζα άνοιξε την ατζέντα του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού, θέτοντας στο επίκεντρο τον ρόλο της εκπαίδευσης.

Η Alpha Bank διοργάνωσε στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών έναν ζωντανό διάλογο για την αναγκαιότητα της ενίσχυσης των οικονομικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στον οποίο συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, μαθητές και μαθήτριες από Γυμνάσια και Λύκεια της 'Αμφισσας, της Ιτέας και των Δελφών. 

Ορισμένοι εξ αυτών, όπως ανακοινώθηκε, είχαν συμμετάσχει στις εκπαιδευτικές δράσεις του IQonomy, τις οποίες η Alpha Bank μετέφερε στην περιοχή πριν από λίγες ημέρες στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Χρήματος.

Με αφορμή το πρόγραμμα εταιρικής υπευθυνότητας ΙQonomy της Alpha Bank, η Τράπεζα άνοιξε την ατζέντα του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού, θέτοντας στο επίκεντρο τον ρόλο της εκπαίδευσης στην εξοικείωση των μαθητών και των μαθητριών με βασικές οικονομικές έννοιες και πρακτικές, αλλά και με τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, που οδηγούν όχι μόνο οδηγούν στη δημιουργία οικονομικά ανεξάρτητων και υπεύθυνων πολιτών αλλά στη βιώσιμη ανάπτυξη και εν τέλει στην προστασία του πλανήτη.

Για το θέμα μίλησαν η Ρούλη Χριστοπούλου, Corporate Responsibility Manager της Alpha Bank, η Κατερίνα Ματιάτου, Head of Development της ActionAid Hellas, η Ελίνα Κωνσταντινίδου, Government Engagement Director της MasterCard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, ο Θοδωρής Αναγνωστόπουλος, ιδρυτής της ΜΚΟ SciCo και ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος, Individual Banking Director της Alpha Bank.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν τις δικές τους ερωτήσεις στους συμμετέχοντες του πάνελ, ενώ ο δημοφιλής στο νεανικό κοινό standup comedian, Γιώργος Βαγιάτας, που συντόνισε την εκδήλωση, μετέφερε ερωτήσεις που του είχε στείλει το κοινό στο προφίλ του στο Instagram.

Η Ρούλη Χριστοπούλου της Alpha Bank, μίλησε για τη σημασία της εκπαίδευσης στην προώθηση του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού, για τα προγράμματα του IQonomy αλλά και το γιατί αυτή η εκστρατεία είναι ζωτικής σημασίας για την κοινωνία και την οικονομία.

«Η διάδοση του χρηματοοικονομικού εγγραμματισμού είναι άμεση προτεραιότητα για την κοινωνική ευημερία. Οι οικονομικά εγγράμματοι πολίτες μπορούν να παίρνουν υπεύθυνες αποφάσεις για την οικονομική διαχείριση των χρημάτων τους συμβάλλοντας στην ευρύτερη οικονομική σταθερότητα. Στην Alpha Bank σχεδιάσαμε την Πρωτοβουλία IQonomy, με την οποία στηρίζουμε ή συνδιοργανώνουμε προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης με ΜΚΟ που απευθύνονται σε ομάδες που ο ΟΟΣΑ έχει υποδείξει ως ευάλωτες σε θέματα οικονομικών γνώσεων και δεξιοτήτων. Μέχρι στιγμής, είμαστε στην ευχάριστη θέση να πούμε ότι έχουν ωφεληθεί πάνω από 35.000 παιδιά στα δύο προγράμματα που έχουμε για μαθητές, το "Κυκλική Οικονομία στην Πράξη" και το "Αλφαβητάρι Οικονομικών", ενώ 200 γυναίκες φέτος θα παρακολουθήσουν τα Μαθήματα Οικονομίας και περίπου 180 άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας θα εκπαιδευτούν πάνω στις ψηφιακές συναλλαγές».

Η Ελίνα Κωνσταντινίδου της MasterCard τόνισε κατά τη διάρκεια της συζήτησης ότι τα παιδιά, οι μελλοντικοί πολίτες δηλαδή, θα πρέπει να έχουν στα χέρια τους χρήσιμα εργαλεία για ανταπεξέλθουν σε ένα περίπλοκο χρηματοοικονομικό περιβάλλον. «Στη Mastercard θέτουμε ως προτεραιότητα τον χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό των νέων στην Ελλάδα, δεδομένου ότι η γενικότερη ευημερία τους συνδέεται άρρηκτα με τη χρηματοοικονομική τους ευημερία. Τα αποτελέσματα της έρευνας που υλοποιήσαμε καταδεικνύουν ότι οι Έλληνες υστερούν σε χρηματοοικονομικές γνώσεις και εμφανίζουν υψηλό οικονομικό στρες. Γι' αυτό, επενδύουμε σε ένα πρόγραμμα εκπαίδευσης των νέων στη χώρα μας, το οποίο εμπλουτίζεται σταθερά με επιπλέον πρωτοβουλίες. Στόχος είναι να προσφέρουμε στους μελλοντικούς πολίτες χρήσιμα εργαλεία για να διαχειριστούν τις προκλήσεις του περίπλοκου χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος και να μπορέσουν να πραγματοποιήσουν τους στόχους και τα όνειρά τους».

H Κατερίνα Ματιάτου της ActionAid, στη δική της παρέμβαση είπε ότι οι οικονομικές δεξιότητες είναι δεξιότητες ζωής και μέρος της ανάπτυξης της κοινωνικο-συναισθηματικής νοημοσύνης τους. «Οι οικονομικές γνώσεις είναι στην ουσία δεξιότητες ζωής. Επηρεάζουν το πώς παίρνουμε αποφάσεις, το πώς επιχειρούμε ακόμη και το πώς ψηφίζουμε. Για τα παιδιά και τη νέα γενιά, αυτές οι δεξιότητες ζωής είναι μέρος της κοινωνικο-συναισθηματικής νοημοσύνης και της ανάπτυξής τους για να γίνουν οι ενεργοί πολίτες του αύριο, είναι οι βάσεις για το μέλλον τους. Είμαστε περήφανοι που η Alpha Bank έχει εντάξει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό "Αλφαβητάρι Οικονομικών" της ActionAid κάτω από την ομπρέλα του IQonomy. Έχουμε αγγίξει πάνω από 1.000 εκπαιδευτικούς και 10.000 μαθητές και μαθήτριες σε όλη την Ελλάδα και συνεχίζουμε»

Ο Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος της Alpha Bank προέτρεψε τους μαθητές να εξηγήσουν στους γονείς τους το πρόβλημα του πληθωρισμού προκειμένου να τους αυξήσουν το χαρτζιλίκι και εξήγησε γιατί το myAlpha Vibe, το ψηφιακό χαρτζιλίκι που εισήγαγε η Τράπεζα έχει τύχει μεγάλης αποδοχής από γονείς και παιδιά: «Το myAlpha Vibe έχει μεγάλη ανταπόκριση από γονείς και παιδιά, γιατί είναι μια εφαρμογή που δεν είναι απλώς ένα ψηφιακό χαρτζιλίκι, αλλά μαθαίνει στους εφήβους έννοιες όπως η διαχείριση των χρημάτων και ο προϋπολογισμός. Τους δείχνει το δρόμο πώς να είναι αυτόνομοι οικονομικά και να κάνουν υγιείς συναλλαγές. Παράλληλα, οι γονείς έχουν την εποπτεία των συναλλαγών των παιδιών τους θέτοντας το όριο του ύψους των συναλλαγών, ενώ έχουν πρόσβαση και σε εκπαιδευτικό υλικό για τη σωστή διαχείριση του χαρτζιλικιού. Και φυσικά, όταν μιλάμε για χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό, δε μπορούμε να παραλείπουμε τις ψηφιακές συναλλαγές, γι' αυτό και το myAlpha Vibe εκπαιδεύει τα παιδιά πώς να προστατεύουν τις ψηφιακές τους συναλλαγές, παρέχοντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα προστασίας αντίστοιχα με αυτά που έχουμε στις ενήλικες.»

Ο Θοδωρής Αναγνωστόπουλος της SciCo εξήγησε τι ακριβώς μαθαίνουν οι μαθητές στο πρόγραμμα Κυκλική Οικονομία στην Πράξη και γιατί η πράσινη οικονομία πρέπει να μπει στα σχολεία όλης της χώρας: «Το πρόγραμμα της Κυκλικής Οικονομίας στα σχολεία είναι το πρώτο πρόγραμμα που πραγματοποιείται στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση και είναι κάτι το οποίο έπρεπε να είχε συμβεί εδώ και πολύ καιρό. Με το πρόγραμμα αυτό διδάσκονται οι βασικές αρχές της κυκλικής οικονομίας. Αρχικά εκπαιδεύονται οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι στη συνέχεια εκπαιδεύουν τα παιδιά με στόχο να δημιουργούν λύσεις οι οποίες είναι καινοτόμες και πράσινες. Για παράδειγμα κάποια παιδιά σε σχολείο της Χίου που συμμετέχει στο πρόγραμμα, μαζεύουν εσπεριδοειδή από τις καλλιέργειες που πέφτουν κάτω και τα χρησιμοποιούν για να φτιάξουν μαρμελάδα. Τα δε κατεστραμμένα εντελώς εσπεριδοειδή τα χρησιμοποιούν για ζωοτροφές.»

Το IQonomy είναι μία πρωτοβουλία κοινωνικής ευθύνης που προωθεί την ισότιμη πρόσβαση των πολιτών στον χρηματοοικονομικό εγγραμματισμό. Μέσα από τέσσερα εξειδικευμένα προγράμματα, απευθύνεται σε κοινωνικές ομάδες τις οποίες ο ΟΟΣΑ έχει αναδείξει ως πιο ευάλωτες σε θέματα χρηματοοικονομικού αλφαβητισμού.
Η πρωτοβουλία στοχεύει στην παροχή βασικών χρηματοοικονομικών γνώσεων και δεξιοτήτων σε μαθητές και μαθήτριες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων, στην ενδυνάμωση των γυναικών καθώς και στην εκπαίδευση του γενικού πληθυσμού άνω των 55 ετών στο νέο ψηφιακό περιβάλλον συναλλαγών. Τα προγράμματα αυτά υλοποιούνται σε συνεργασία με Οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών, όπως η ActionAid, και τους Μη Κερδοσκοπικούς Οργανισμούς SciCo, Women on Top και People Behind.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ESG

Alpha Bank: Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την «Κυκλική Οικονομία»

Το πρόγραμμα «Κυκλική οικονομία στην Πράξη» εισάγει στα σχολεία τις αρχές της βιωσιμότητας και φέρνει σε επαφή μαθητές και μαθήτριες, μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους, με το νέο μοντέλο υπεύθυνης παραγωγής και κατανάλωσης.