ΓΔ: 1422.75 -0.14% Τζίρος: 84.95 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Artificial Intelligence, Texniti Noimosini
Φωτο: Shutterstock

Τέσσερις στους δέκα εργαζομένους κάνουν χρήση του Generative AI

Πάνω από 7 στα 10 υψηλόβαθμα στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα εκφράζουν ανησυχία για τη συστηματική χρήση εφαρμογών Generative AI από τους εργαζομένους.

Ευκαιρίες αλλά και κινδύνους από τη συστηματική χρήση εφαρμογών Generative AI διαβλέπουν τα C-suite στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων στην Ελλάδα.  Ο όρος C-Suite χρησιμοποιείται για να περιγράψει τα μέλη της διοικητικής ομάδας μίας επιχείρησης, όπως CEO (Διευθύνων Σύμβουλος), CFO (Διευθυντής Οικονομικών), CIO (Διευθυντής Πληροφοριών), COO (Γενικός Διευθυντής Λειτουργιών), κ.λπ.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της νέας διεθνούς έρευνας της Kaspersky, η συντριπτική πλειονότητα (92%) των C-suite στελεχών μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων παραδέχεται ότι οι εργαζόμενοί τους χρησιμοποιούν τακτικά εφαρμογές GenerativeAI (όπως το Chat GPT, το bard της Google κλπ.).

Μάλιστα, τέσσερις στους δέκα (40%) ανέφεραν ότι οι εφαρμογές αυτές αποτελούν πλέον βασικό εργαλείο για την υποστήριξη μιας σειράς καθηκόντων. Ταυτόχρονα, η μεγάλη πλειονότητα του δείγματος (72%) εκφράζει ανησυχία για τους πιθανούς κινδύνους ασφάλειας που προκύπτουν από τη συστηματική χρήση εφαρμογών GenerativeAI, καθιστώντας πιθανή τη διαρροή ευαίσθητων δεδομένων αλλά ακόμη και την πλήρη απώλεια ελέγχου των λειτουργιών της επιχείρησης.

«Είναι γεγονός ότι η ενσωμάτωση εφαρμογών Generative AI έχει αυξήσει σημαντικά την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Ωστόσο, σύμφωνα με την τελευταία μας έρευνα, παρότι τα ανώτερα στελέχη γνωρίζουν πως οι εφαρμογέςαυτές αποτελούν στοιχείο της εργασιακής καθημερινότητας των εργαζομένων, αγνοούν το βαθμό καθώς και τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιούνται. Δεδομένου ότι η χρήση εφαρμογών Generative AI στους χώρους εργασίας ήρθε για να μείνει, όσο επεκτείνεται η χρήση τους τόσο πιο δύσκολο θα είναι να τεθεί πλαίσιο ελέγχου και ασφαλείας για βασικά τμήματα των επιχειρήσεων όπως το HR, τα οικονομικό τμήμα, το μάρκετινγκ ή ακόμα και το IT», εξηγεί ο Βασίλης Βλάχος, Channel Manager της Kaspersky για Ελλάδα και Κύπρο.

Η ενσωμάτωση εφαρμογών Generative AI έχει ήδη επιφέρει σημαντικές τομές στη λειτουργία των επιχειρήσεων,ενώ στο μέλλον αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις αναπτύσσονται και τοποθετούνται απέναντι στην αγορά. Ενδεικτικά, από το δείγμα της έρευνας σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες (93%) ανέφεραν πως η χρήση Generative AI έχει τεθεί ως θέμα συζήτησης στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου των εταιρειών τους κατά τους τελευταίους 6 μήνες, ενώ πάνω από ένας στους δύο (54%) πιστεύει ότι οι εφαρμογές Generative AI θα προκαλέσουν «επανάσταση» στον τομέα της τεχνολογίας, όπως ακριβώς συνέβη και με τη μηχανή αναζήτησης της Google.

Βασικό χαρακτηριστικό των εφαρμογών GenerativeAI είναι η συνεχής μάθηση μέσω της εισροής καινούργιων δεδομένων. Αυτό για τις επιχειρήσεις σημαίνει ότι όταν ένας εργαζόμενος εισάγει ευαίσθητα δεδομένα του οργανισμού σε κάποια εφαρμογή, προβαίνει ουσιαστικά σε ακούσια διαρροή δεδομένων. Στην έρευνα μεγάλο τμήμα των ανώτερων στελεχών διατυπώνει έντονους προβληματισμούς σχετικά με το γεγονός αυτό, με την πλειονότητα να φοβάται το ενδεχόμενο οι εργαζόμενοι να κοινοποιούν ευαίσθητα δεδομένα της εταιρείας (72%) και των πελατών της (71%) χρησιμοποιώντας πλατφόρμες Generative AI.

Την ίδια στιγμή που μεγάλο τμήμα του δείγματος διατυπώνει προβληματισμούς, από την άλλη οι μισοί συμμετέχοντες (50%) σχεδιάζουν την ένταξη εφαρμογών GenerativeAIγια την αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων καθημερινών εργασιών των εργαζομένων τους. Παράλληλα, το 41% σκοπεύει να ενσωματώσει εφαρμογές Generative AI στην επαγγελματική του καθημερινότητα προκειμένου να αναβαθμίσει την παραγωγική διαδικασία.

Σχετικά με τα τμήματα τα οποία θα μπορούσαν να αυτοματοποιηθούν, σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, στην πρώτη θέση βρίσκεται το Μάρκετινγκ (34%), ακολουθούν το Οικονομικό τμήμα (15%) και το τμήμα Επικοινωνίας (14%), ενώ στην τέταρτη θέση (11%) βρίσκεται το τμήμα Πωλήσεων. Τα τμήματα IT και κυβερνοασφάλειας βρίσκονται πολύ χαμηλά στη λίστα με μόλις 6%.

Ωστόσο, παρά τις ανησυχίες και τα πλάνα επέκτασης της χρήσης Generative AI, μόλις το 20% του δείγματος ανέφερε πως έχει συζητηθεί σε ανώτερο επίπεδο η θέσπιση κανόνων για τη χρήση των συγκεκριμένων εφαρμογών, ενώ σχεδόν κανείς (1%) δεν προχώρησε σε απαγόρευση της χρήσης GenerativeAΙ στον χώρο εργασίας.

«Θα περίμενε κανείς η πιθανότητα διαρροής ευαίσθητων δεδομένων και απώλειας ελέγχου της λειτουργίας νευραλγικών τμημάτων μιας επιχείρησης να προκαλεί ενδοιασμούς στα ανώτερα στελέχη των επιχειρήσεων σχετικά με την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, όπως προκύπτει από τα δεδομένα της έρευνας, 1 στους 4 σκοπεύει να αναθέσει σε εφαρμογές Generative AI ορισμένες από τις σημαντικότερες λειτουργίες μιας επιχείρησης. Για να καταφέρουν οι επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε αυτό το βήμα χωρίς να θέσουν σε κίνδυνο τη λειτουργία της επιχείρησης, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η εφαρμογή αυστηρών πολιτικών διαχείρισης και προστασίας δεδομένων»προσθέτει ο Βασίλης Βλάχος.

Η έρευνα της Kaspersky μετίτλο "Gen AI Business Infiltration: C-Level executive sare sitting on an AItime bomb, aware of the risks, but too complacent to act" περιέχει συνολικά 1,863 συνεντεύξεις με στελέχη C-level επιπέδου σε μεγάλες επιχειρήσεις από 8 χώρες της Ευρώπης, ενώ από την Ελλάδα συμμετείχαν συνολικά 200 στελέχη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυξάνονται οι απαιτήσεις για δεξιότητες υψηλού επιπέδου στην ΕΕ

Σύμφωνα με την αν. διευθύντρια του Cedefop, υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα ως προς την αλλαγή των απαιτήσεων των θέσεων εργασίας και ποιες δεξιότητες θα είναι απαραίτητες στο μέλλον καθώς μπαίνει η Τεχνητή Νοημοσύνη στο παιχνίδι.
katatheseis, Apotamieysi, Xrima
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των προτάσεων νεανικής επιχειρηματικότηας

Ο στόχος της δράσης, διάρκειας 12 μηνών, είναι η προώθηση στην αυτοαπασχόληση νέων ανέργων, ηλικίας 18-29 ετών, μέσω της δημιουργίας βιώσιμων επιχειρήσεων, με έμφαση στην ψηφιακή οικονομία.
barcelona mwc
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θετική η πρώτη αποτίμηση για την ελληνική συμμετοχή στο MWC στη Βαρκελώνη

Το Mobile World Congress (MWC), αποτελεί την μεγαλύτερη έκθεση ψηφιακών τεχνολογιών και των καινοτόμων εφαρμογών στο κόσμο, με την συμμετοχή περισσότερων από 2.500 εκθετών και άνω των 100.000 επισκεπτών από 200 περίπου χώρες του κόσμου.
Artificial Intelligence, Texniti Noimosini
ΔΙΕΘΝΗ

Bain & Company: Μείωση 15% στις συγχωνεύσεις και εξαγορές στη διεθνή αγορά

Μόνο το 16% των επαγγελματιών στον τομέα των συγχωνεύσεων και των εξαγορών εφαρμόζει επί του παρόντος παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη για τις διαδικασίες των συμφωνιών, το 80% αναμένει ότι θα το κάνει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μεγάλο το κόστος της εκπαίδευσης για τους εργαζόμενους σε ιδιωτικό τομέα

Οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα με παιδιά εκτιμούν ότι οι ιδιωτικές δαπάνες για την εκπαίδευσή τους είναι ανελαστικές και δύσκολα μπορούν να μειωθούν. Μόνο ένα 9% να δηλώνει ότι τις μείωσε σημαντικά, ένα 48% λίγο και ένα 43% καθόλου.