ΓΔ: 1998.38 -0.80% Τζίρος: 284.44 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Φώτο: Nick Paleologos / SOOC

Στυλιανίδης: Η απo – ανθρακοποίηση αποτελεί πρόκληση στη ναυτιλία

Αναφερόμενος στο μέγεθος της απαιτούμενης χρηματοδότησης για τη μετάβαση του κλάδου σε ένα μέλλον μηδενικού άνθρακα, επανέλαβε πως χρειάζεται ένα μείγμα χρηματοδοτικών εργαλείων.

Τις θέσεις και την πολιτική της Ελλάδας στην πορεία προς την από - ανθρακοποίηση του ναυτιλιακού κλάδου, αλλά και τη συνολική μετάβαση στην "πράσινη" εποχή, παρουσίασε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης, στην ομιλία του στο "15th Annual Capital Link Greek Shipping Forum", στην Αθήνα.

Ο κ. Στυλιανίδης τόνισε ότι η απo - ανθρακοποίηση και η χρηματοδότησή της αποτελεί, πλέον, τη μεγαλύτερη πρόκληση στη σύγχρονη ιστορία της ναυτιλίας, η οποία απαιτεί σχεδόν πλήρη μετασχηματισμό του κλάδου.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε η Ελλάδα και κατ' επέκταση το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής:

  • ⁠υποστηρίζουν σθεναρά τη θέσπιση διεθνών κανόνων για την απo - ανθρακοποίηση της ναυτιλίας στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ),
  • στηρίζουν ενεργά τη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη για την έγκαιρη διαμόρφωση και υιοθέτηση των μεσοπρόθεσμων μέτρων, στο πλαίσιο της Στρατηγικής του ΙΜΟ 2023 για τη Μείωση των Εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου από Πλοία,
  • προωθούν τη συμμόρφωση της σχετικής ευρωπαϊκής νομοθεσίας με τα μέτρα που θα εγκριθούν σε επίπεδο ΙΜΟ, προκειμένου να προστατευτεί η ναυτιλιακή βιομηχανία από κάθε πιθανότητα διπλής χρέωσης για τις ίδιες εκπομπές,
  • ⁠εργάζονται προς την κατεύθυνση του να επιτευχθεί έγκαιρη συμφωνία στην Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) τον Οκτώβριο του 2025,
  • υποστηρίζουν σταθερά την υιοθέτηση ενός τέλους/εισφοράς (levy) επί των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ως το πλέον κατάλληλο, δίκαιο, αποτελεσματικό και απλό μέτρο για παγκόσμια εφαρμογή και
  • συμμετέχουν ενεργά στην πρωτοβουλία "Clean Energy Marine Hubs", υποστηρίζοντας την ανάγκη για δια-τομεακή συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων χάραξης πολιτικής.

Ο κ. υπουργός επισήμανε πως για την Ελλάδα, το πιο κρίσιμο σημείο είναι το οικονομικό μέτρο, που τελικά θα υιοθετηθεί από τον ΙΜΟ, να περιλαμβάνει προβλέψεις που αποτρέπουν την υπέρμετρη επιβάρυνση της ναυτιλίας bulk - tramp από τα κόστη του μέτρου.

«Ο σχεδιασμός της ενεργειακής μετάβασης της ναυτιλίας οφείλει να λαμβάνει υπόψη τις διαφορετικές κατηγορίες της ναυτιλίας. Πρέπει να διασφαλίζουμε ότι σε όλες δίδεται ίση βαρύτητα, ώστε να διατηρείται ο υγιής ανταγωνισμός. Αυτό το ζήτημα συνδέεται άμεσα με τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας και είναι καθοριστικής σημασίας για εμάς» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενος στο μέγεθος της απαιτούμενης χρηματοδότησης για τη μετάβαση του κλάδου σε ένα μέλλον μηδενικού άνθρακα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επανέλαβε, για ακόμη μία φορά, πως χρειάζεται ένα μείγμα χρηματοδοτικών εργαλείων.

Όπως σημείωσε «Θα απαιτηθούν τόσο ιδιωτικά όσο και δημόσια κεφάλαια. Και εδώ χρειάζεται να είμαστε καινοτόμοι! Να σκεφτούμε "έξω από τα τετριμμένα". Nα σχεδιάσουμε καινοτόμα χρηματοδοτικά σχήματα, σε ένα πρακτικό και ρεαλιστικό πλαίσιο. Tα έσοδα που θα προκύπτουν από ένα παγκόσμιο μέτρο βασιζόμενο στην αγορά (market - based measure), πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ και ισορροπία.».

Κλείνοντας την ομιλία του, ο κ. Στυλιανίδης τόνισε πως, σε εθνικό επίπεδο, προτεραιότητα είναι να διασφαλιστεί ότι η πορεία προς την απo - ανθρακοποίηση δεν θα θέσει σε κίνδυνο την κυριαρχία της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας, όπως επίσης και την ανθεκτικότητα των οικονομιών. «Η προώθηση της "πράσινης" ναυτιλίας αποτελεί έναν από τους κεντρικούς στόχους της Ελληνικής Κυβέρνησης.

Σε αυτό το πλαίσιο, στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχουμε θεσπίσει μια σειρά από συγκεκριμένες πολιτικές πρωτοβουλίες, όπως η υποστήριξη δραστηριοτήτων clustering, o εκσυγχρονισμός των εθνικών λιμενικών υποδομών, η διασφάλιση της διασυνδεσιμότητας των νησιών μας με την ηπειρωτική χώρα μέσω καινοτόμων μοντέλων ΣΔΙΤ και η προώθηση της ανάπτυξης όλων των συναφών κλάδων, πάντα μέσω της ενιαίας εφαρμογής κοινών κανόνων σε παγκόσμιο επίπεδο, εντός του πλαισίου της πλέον αρμόδιας αρχής για θέματα ναυτιλίας, του ΙΜΟ».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Επιχειρηματίας συζήτηση γραφείου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπασταύρου: Προτεραιότητα η ανάπτυξη εγχώριων πηγών και ενεργειακής ασφάλειας

Ο Σταύρος Παπασταύρου τόνισε τη σημασία των εγχώριων πηγών ενέργειας και της συνεργασίας με την ExxonMobil, στο πλαίσιο της διατλαντικής συνεργασίας για την ενέργεια που διεξάγεται στην Αθήνα.
Επιχειρηματίας συζήτηση γραφείου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπασταύρου στις Βρυξέλλες: Η Ελλάδα στηρίζει τη μείωση εκπομπών με ευελιξία

Ο Σταύρος Παπασταύρου συμμετέχει στο Συμβούλιο ΥΠΕΝ της ΕΕ για τη μείωση ρύπων έως το 2040, ζητώντας ευελιξία και ρήτρα αναθεώρησης. Παράλληλα, προετοιμάζει τη Διάσκεψη P-TEC στην Αθήνα.
Ανεμογεννήτρια σε τοπίο
ΔΙΕΘΝΗ

Η μεγαλύτερη παράκτια αιολική τουρμπίνα συνδέθηκε στην ανατολική Κίνα

Στη Ντονγκγίνγκ της Κίνας τέθηκε σε λειτουργία η μεγαλύτερη παράκτια αιολική τουρμπίνα στον κόσμο ισχύος 26 MW, με διάμετρο ρότορα πάνω από 310 μέτρα, η οποία κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στην Κίνα από την Dongfang Electric.
Επιχειρηματίας συζήτηση γραφείου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπασταύρου: Η Ελλάδα στο επίκεντρο διατλαντικής ενεργειακής συνεργασίας

Ο Υπουργός Ενέργειας Σταύρος Παπασταύρου τόνισε τη σημασία της συνόδου P-TECC στην Αθήνα, όπου θα συζητηθεί η ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία και ο ρόλος της Ελλάδας ως κόμβου φυσικού αερίου.
Στέλιος Παπασταύρου συνάντηση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Παπασταύρου: Επενδυτικό σχέδιο 2,5 δισ. ευρώ για τη διαχείριση του νερού

Ο Σταύρος Παπασταύρου ανακοίνωσε παρουσία Μητσοτάκη έργα 2,5 δισ. ευρώ για τη διαχείριση του νερού, με επίκεντρο τον «Εύρυτο» που θα εξασφαλίσει την υδροδότηση της Αττικής για 30 χρόνια.