Σημαντικές αλλαγές στον χώρο εργασίας έως το 2040 προβλέπει η νέα μελέτη της International Workplace Group (IWG), σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.
Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα νέων ηλικίας 11 έως 17 ετών και των γονιών τους, αποκαλύπτει ότι η Generation Alpha αναμένει ριζικές μεταμορφώσεις στον τρόπο εργασίας, με την τεχνολογία και την ευελιξία να διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 86% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι το εργασιακό περιβάλλον θα διαφέρει σημαντικά από αυτό των γονιών τους.
Ενδεικτικό είναι ότι μόλις το 29% δηλώνει διατεθειμένο να μετακινείται πάνω από 30 λεπτά για να φτάσει στην εργασία του, ενώ το 75% θεωρεί τη μείωση του χρόνου μετακίνησης προτεραιότητα, ώστε να αφιερώνει περισσότερο χρόνο στην οικογένεια.
Η τεχνολογία αναμένεται να κυριαρχήσει: το 88% εκτιμά ότι θα συνεργάζεται τακτικά με Τεχνητή Νοημοσύνη ή ρομπότ. Παράλληλα, το ένα τρίτο των νέων (32%) προβλέπει το τέλος της χρήσης του email, το οποίο θα αντικατασταθεί από πιο αποτελεσματικές πλατφόρμες επικοινωνίας.
Μεταξύ των καινοτομιών που αναμένονται, περιλαμβάνονται ακουστικά εικονικής πραγματικότητας για συναντήσεις, ειδικοί χώροι για gaming, sleeping pods και αίθουσες με επαυξημένη πραγματικότητα.
Το υβριδικό μοντέλο εργασίας αναδεικνύεται ως το επικρατέστερο σενάριο για το μέλλον. Το 81% της Generation Alpha εκτιμά ότι η ευέλικτη εργασία θα είναι ο κανόνας το 2040, ενώ μόλις το 17% αναμένει να εργάζεται αποκλειστικά σε κεντρικά γραφεία.
Τα βασικά οφέλη του νέου μοντέλου περιλαμβάνουν τη μείωση του άγχους από τις μετακινήσεις (51%), περισσότερο χρόνο με φίλους και οικογένεια (50%), βελτίωση υγείας και ευεξίας (43%) και αύξηση της παραγωγικότητας (30%). Ένα στα τρία άτομα (33%) της Gen Alpha θεωρεί ότι η τετραήμερη εργάσιμη εβδομάδα θα καθιερωθεί.
Ο Mark Dixon, Ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της IWG, υπογράμμισε ότι «η ευελιξία στο πού και πώς εργάζονται οι εργαζόμενοι δεν είναι προαιρετική, αλλά απαραίτητη».
Όπως σημείωσε, η τεχνολογία υπήρξε πάντα καταλύτης αλλαγών στον χώρο εργασίας και η εμφάνιση της Τεχνητής Νοημοσύνης και των ρομπότ αναμένεται να έχει εξίσου βαθύ αντίκτυπο με την έλευση του email πριν από 30 χρόνια.
Η έρευνα διεξήχθη για λογαριασμό της IWG από την Beano Brain, σε δείγμα 1.000 παιδιών ηλικίας 11-17 ετών και 1.000 γονέων στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ.
Η IWG αποτελεί κορυφαία πλατφόρμα υβριδικής εργασίας, με περισσότερες από 4.000 τοποθεσίες σε 120 χώρες και πελάτες το 83% των εταιρειών του Fortune 500. Οι εμπορικές επωνυμίες της, όπως οι Regus, Spaces, HQ και Signature, παρέχουν σύγχρονους και συνεργατικούς χώρους εργασίας παγκοσμίως.