ΓΔ: 2035.21 -1.46% Τζίρος: 373.49 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Άδειο αεροπλάνο καμπίνα
Φώτο: Shutterstock

Τι ισχύει με την επιστροφή των χρημάτων για τις ακυρωθείσες πτήσεις λόγω πανδημίας

Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες ικανοποιούνται μέσω voucher προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.

Με αφορμή τα ερωτήματα και τις  καταγγελίες που έχει δεχτεί η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σχετικά με την ακύρωση των πτήσεων  λόγω της πανδημίας του COVID-19 και με τα αντίστοιχα αιτήματα επιστροφής χρημάτων των επιβατών να παραμένουν ανεκπλήρωτα, η ένωση με ανακοίνωσή της διευκρινίζει τα εξής:

Σύμφωνα με  διάταξη Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου που έχει εκδώσει η Κυβέρνηση σχετικά με τις οφειλές των αεροπορικών εταιρειών από ματαιώσεις πτήσεων για το χρονικό διάστημα ‪25/2‬ έως και τις ‪30/9/2020‬, ισχύουν συνοπτικά τα εξής:

Απαιτήσεις επιστροφής του αντιτίμου αεροπορικών εισιτηρίων προς επιβάτες, εφόσον προβλέπονται από την ενωσιακή ή εθνική νομοθεσία, ικανοποιούνται μέσω της παροχής πιστωτικού σημειώματος (voucher) προς τους δικαιούχους, ίσης αξίας με το αντίτιμο του εισιτηρίου της ματαιωθείσας πτήσης.

Το πιστωτικό σημείωμα εκδίδεται από τον αερομεταφορέα και έχει ημερομηνία λήξης δεκαοκτώ μήνες από την έκδοσή του.

Κατά τη διάρκεια του δεκαοκτάμηνου, ο δικαιούχος του πιστωτικού σημειώματος μπορεί οποτεδήποτε να κάνει χρήση αυτού σε οποιονδήποτε προορισμό του δικτύου του αερομεταφορέα.

Μέχρι τη λήξη του πιστωτικού σημειώματος, η οφειλή δεν καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή.

Η οφειλή καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή, εφόσον παρέλθουν δεκαοκτώ μήνες από την έκδοση του πιστωτικού σημειώματος και αυτό δεν έχει χρησιμοποιηθεί.

Ωστόσο, η παραπάνω διάταξη έρχεται σε αντίθεση με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα των επιβατών όσον αφορά την άμεση επιστροφή των χρημάτων τους σε περίπτωση ακύρωσης πτήσης.

Για το λόγο αυτό, σημαντικό είναι να γνωρίζουν οι καταναλωτές πως είναι σε εξέλιξη διαβουλεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για τη δίκαιη και ενιαία  ρύθμιση του ζητήματος σε όλα τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα οι καταναλωτές μπορούν. Να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, υποβάλλοντας ερωτήματα, αναφορές ή καταγγελίες.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αεροσκάφος Qantas φράχτης
ΔΙΕΘΝΗ

Αναγκαστική προσγείωση Boeing 737 της Qantas στη Νέα Ζηλανδία

Αεροσκάφος της Qantas με 156 επιβάτες από Σίδνεϊ προσγειώθηκε εκτάκτως στο Όκλαντ λόγω ένδειξης για καπνό στις αποσκευές. Όλες οι υπηρεσίες τέθηκαν σε ετοιμότητα, δεν υπήρξε καπνός στην καμπίνα και όλοι είναι ασφαλείς.
Επιβατικό αεροσκάφος πτήσης
ΔΙΕΘΝΗ

Το αεροδρόμιο Βρυξελλών ζητά ακύρωση 50% των Κυριακάτικων πτήσεων

Το αεροδρόμιο Βρυξελλών ζήτησε ακύρωση των μισών αυριανών πτήσεων λόγω της κυβερνοεπίθεσης σε λογισμικό τσεκ-ιν, για να αποφευχθούν μεγάλες ουρές και καθυστερήσεις, σύμφωνα με ανακοίνωση του αερολιμένα.
Εσωτερικό αεροδρομίου
ΔΙΕΘΝΗ

Σημαντικές καθυστερήσεις στα μεγάλα αεροδρόμια της Ευρώπης

Σημαντικές καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια προκάλεσε κυβερνοεπίθεση σε λογισμικό της Collins Aerospace, επηρεάζοντας το ηλεκτρονικό check-in και τις αποσκευές, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας.
Αεροπλάνο Aegean Airlines
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Συνεργασία IndiGo και AEGEAN για κοινές αεροπορικές πτήσεις

Η IndiGo και η AEGEAN υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας για πτήσεις κοινού κωδικού, διευρύνοντας τη συνδεσιμότητα μεταξύ Ελλάδας και Ινδίας και προσφέροντας περισσότερες ταξιδιωτικές επιλογές στους επιβάτες τους.