ΓΔ: 1986.89 -0.58% Τζίρος: 257.92 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φώτο: Shutterstock

Νέο ευρωπαϊκό έργο βελτιώνει τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

Το έργο συντονίζει το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα η δραστήρια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ερευνητική ομάδα I-SENSE του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών.

 Η απλούστευση της διαδικασίας φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί τον στόχο του νέου τετραετούς ευρωπαϊκού έργου eCharge4Drivers, που ξεκίνησε σήμερα με την πρώτη διαδικτυακή συνάντησή του και το οποίο συντονίζεται από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και συγκεκριμένα τη δραστήρια στον τομέα της ηλεκτροκίνησης ερευνητική ομάδα I-SENSE του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ).

Στο έργο συμμετέχουν συνολικά 32 ευρωπαϊκοί οργανισμοί και εταιρείες στον τομέα της ηλεκτροκίνησης από 12 χώρες (Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ισπανία, Ιταλία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Σουηδία, Τουρκία). Το eCharge4Drivers, που υλοποιείται με τη χρηματοδότηση της ΕΕ στο πλαίσιο του προγράμματος για την Έρευνα και την Καινοτομία «Ορίζοντας 2020», έχει προϋπολογισμό ύψους 14,4 εκατ. ευρώ.

Στο πλαίσιο του έργου θα επιδειχθούν νέοι σταθμοί ταχείας φόρτισης για ηλεκτροκίνητα επιβατικά οχήματα και μοτοσυκλέτες, καθώς επίσης φθηνοί σταθμοί χαμηλής τάσης συνεχούς ρεύματος για επιβατικά, μοτοσικλέτες και ελαφρά δίτροχα, σε δέκα, συνολικά, περιοχές στην Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα. Οι σταθμοί θα σχεδιαστούν με τρόπο φιλικό προς τον χρήστη, θα απλοποιούν κατά πολύ τις διαδικασίες φόρτισης και θα παρέχουν έξυπνα, εύκολα και διαλειτουργικά συστήματα πληρωμών. Επίσης, θα δίνουν χρήσιμες πληροφορίες για την φόρτιση, τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια και μετά το πέρας της φόρτισης του ηλεκτρικού οχήματος.

Το έργο δίνει έμφαση στην ανάπτυξη και ευρύτερη εφαρμογή κατάλληλων υποδομών και υπηρεσιών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων σε όλη την Ευρώπη, μέσα από την ανάπτυξη κατάλληλου λογισμικού σχεδιασμού υποδομής, την πρόταση ενδεδειγμένων επιχειρηματικών μοντέλων, καθώς και οδηγιών για την εναρμόνιση του ρυθμιστικού πλαισίου και την επιτυχή ενσωμάτωση των ηλεκτρικών οχημάτων στο δίκτυο ενέργειας κάθε χώρας.

Το ΕΠΙΣΕΥ και συγκεκριμένα η ερευνητική ομάδα I-SENSE, με επικεφαλής τον διευθυντή ερευνών δρα 'Αγγελο Αμδίτη, είναι υπεύθυνη για τη διαχείριση, τον επιχειρησιακό και διοικητικό συντονισμό του έργου eCharge4Drivers, καθώς και για διάφορες άλλες εργασίες και ενέργειες στο πλαίσιο του έργου. Εκτός του eCharge4Drivers, η Oμάδα I-SENSE συμμετέχει σε πάνω από 40 διευρωπαϊκές ερευνητικές πρωτοβουλίες, ενώ επιπλέον συντονίζει και τα ακόλουθα ερευνητικά έργα: HYPERION, Cyber-MAR, COREALIS, ICT4CART, RESIST, ELVITEN, IN-PREP, PILOTING, DIONE.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Μπιγκ Μπεν και σημαία
ΔΙΕΘΝΗ

Η Βρετανία εξετάζει χιλιομετρικό φόρο για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η βρετανική κυβέρνηση εξετάζει την επιβολή φόρου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ώστε να συμβάλλουν όλοι στη χρηματοδότηση των οδικών έργων. Σύμφωνα με τη Daily Telegraph, η χρέωση ίσως φτάσει τις 3 πένες ανά μίλι από το 2028.
Έλον Μασκ πορτρέτο
ΔΙΕΘΝΗ

Νορβηγικό ταμείο κατά του πακέτου αμοιβής 1 τρισ. δολ. για τον Μασκ

Το νορβηγικό κρατικό επενδυτικό ταμείο θα καταψηφίσει το πακέτο αποζημίωσης του Ίλον Μασκ στη Tesla, αξίας έως και 1 τρισ. δολαρίων, στη γενική συνέλευση. Η διοίκηση της Tesla προειδοποιεί: αν δεν εγκριθεί, ο Μασκ ίσως αποχωρήσει.
Σταθμός φόρτισης BYD
ΔΙΕΘΝΗ

Κίνα: 54,5% άνοδος στις υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων έως Σεπτέμβριο 2025

Οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα αυξήθηκαν κατά 54,5% φτάνοντας τα 18,06 εκατ. μονάδες ως τον Σεπτέμβριο 2025, καλύπτοντας την αυξημένη ζήτηση των 40 εκατ. οχημάτων νέας τεχνολογίας στη χώρα.
Νέο βαν Kia
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Kia δοκιμάζει έλεγχο μπαταρίας για μεταχειρισμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Η Kia Europe παρουσιάζει το πρώτο διαβατήριο μπαταρίας, παρέχοντας διαφάνεια και δεδομένα υγείας για τις μπαταρίες EV. Η τεχνολογία θα εφαρμοστεί σε όλα τα EV/HEV στην Ευρώπη ως το 2027, υπερβαίνοντας μάλιστα τις απαιτήσεις της ΕΕ.