ΓΔ: 2004.67 -1.03% Τζίρος: 143.46 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:42:33
Φωτο: Shutterstock

Νέες δράσεις της Λάρισας στο πλαίσιο της UNESCO

Νέες σημαντικές πρωτοβουλίες και δράσεις αναλαμβάνει η πόλη της Λάρισας ως συντονίστρια πόλη του Ινστιτούτου Διά Βίου Μάθησης της UNESCO σε διεθνές επίπεδο στην ενότητα «Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη».

Νέες σημαντικές πρωτοβουλίες και δράσεις αναλαμβάνει η πόλη της Λάρισας ως συντονίστρια πόλη του Ινστιτούτου Διά Βίου Μάθησης της UNESCO σε διεθνές επίπεδο στην ενότητα «Εκπαίδευση για την ιδιότητα του πολίτη» στο πρόγραμμα «Πόλη που Μαθαίνει».

Σύμφωνα με όσα έχει ήδη ανακοινώσει ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης τον επόμενο μήνα ξεκινάει το «Πρόγραμμα Ανοιχτά Σχολεία» που σταδιακά θα επεκταθεί σε 11 συγκροτήματα της πόλης, με στόχο να αποτελέσουν κύτταρα δημοκρατίας, χώρους πολιτισμού, εκπαίδευσης και διαλόγου για τους πολίτες, με ποικίλες δράσεις, εκπαιδευτικά εργαστήρια, σχολές γονέων και εκδηλώσεις. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά την εκπαιδευτική διαδικασία θα παραμένουν ανοικτά τα σχολεία της Λάρισας για να λειτουργούν ως πόλοι έλξης και δημιουργίας στις συνοικίες.

Επίσης σημαντική πρωτοβουλία θα διοργανωθεί το τριήμερο 15-17 Νοεμβρίου όπου θα γίνει ανοιχτός διάλογος με τους πολίτες και τους φορείς της Λάρισας, αλλά και εκπαιδευτικό εργαστήρι για τα στελέχη των 70 φορέων που συμμετέχουν στην Επιτροπή της Πόλης που Μαθαίνει, που είναι υπό την αιγίδα του δημοτικού συμβουλίου της Λάρισας, με συντονιστές τον Ted Fleming, καθηγητή του Πανεπιστημίου Columbia της Ν. Υόρκης και τον Αλέξη Κόκκο, καθηγητή της Εκπαίδευσης Ενηλίκων και επιστημονικό υπεύθυνο του Πανεπιστημίου των Πολιτών της Λάρισας.

Τέλος ετοιμάζεται το επόμενο διάστημα σειρά πρωτοβουλιών σε συνεργασία με τους φορείς της Λάρισας με στόχο τη συγκρότηση ενός τοπικού σχεδίου για τη νεολαία στη βάση του οποίου και θα ενεργοποιηθεί το Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας.

Όπως σημείωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λαρισαίων Δημήτρης Δεληγιάννης, η ανάληψη των καθηκόντων της Λάρισας ως συντονίστριας πόλης της UNESCO αναδεικνύει το σκεπτικό πάνω στο οποίο μια πόλη αντιλαμβάνεται τον ρόλο της στην περίοδο της κρίσης και βρίσκει τρόπους για να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα της.

«Η απάντηση που θέλουμε να δώσουμε όλα αυτά τα χρόνια έχει να κάνει με τον τρόπο που συνεργάζονται οι φορείς της πόλης, που κάνουν κοινές δράσεις κτλ. Αυτό μας έχει δώσει την δυνατότητα να διαμορφώσουμε θεσμούς με πολύ διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που υπήρχαν μέχρι σήμερα» τόνισε.

Μεταξύ άλλων ο κ. Δεληγιάννης σημείωσε πως μέσα από αυτή την διαδικασία έχει ήδη πραγματοποιηθεί και λειτουργεί το πρόγραμμα «Κατασκήνωση στη Πόλη» τους καλοκαιρινούς μήνες με την συνεργασία 20 φορέων που προσφέρουν στα παιδιά στην περίοδο της κρίσης, καθώς και άλλες δράσεις. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, το κύριο συστατικό της φιλοσοφίας της «Πόλης που μαθαίνει» είναι το γεγονός ότι όλοι οι φορείς της πόλης και όχι μόνο ο δήμος, μπαίνουν στη διαδικασία συνεργασίας ώστε να στηριχτούν οι πολίτες της Λάρισας και οι ανάγκες τους.

Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών αυτών συμπεριλαμβάνονται επίσης ένα Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας για τους ΡΟΜΑ, ιατρική κάλυψη, λειτουργία οδοντιατρείου, το Πανεπιστήμιο των Πολιτών, το σχέδιο για τη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης κ.α.

Σημειώνεται πως οι πρωτοβουλίες της πόλης της Λάρισας θα κορυφωθούν τον Ιούνιο του 2020, με την οργάνωση, σε συνεργασία με την UNESCO, συνάντησης πόλεων του δικτύου για την παρουσίαση καλών πρακτικών και την ανταλλαγή απόψεων για την έννοια της δημοκρατίας και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει μια σύγχρονη κοινωνία σε μια περίοδο κρίσης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Άδεια σχολική τάξη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ρέθυμνο: Στην τελική φάση το νέο Ειδικό Σχολείο και έργα στα Ανώγεια

Με προϋπολογισμό 9,95 εκατ. ευρώ προχωρά η ανέγερση του Νέου Ειδικού Σχολικού Συγκροτήματος Ρεθύμνου ενώ στα Ανώγεια εντάσσεται έργο αναβάθμισης του αύλειου χώρου του 1ου Δημοτικού στο Πράσινο Ταμείο.
τεχνητή νοημοσύνη interface
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Συνέδριο ΔΙΠΑΕ Θεσσαλονίκης για Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση

Στο πρώτο διεθνές συνέδριο AI-education2025 στη Σίνδο, θα συζητηθούν οι τεχνολογικές, ηθικές και κοινωνικές διαστάσεις της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση στις 12-13 Δεκεμβρίου 2025, με τη συμμετοχή φορέων και πανεπιστημίων.
Νέα Αριστερά εκδήλωση
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Νέα Αριστερά: Κατηγορίες για αυταρχισμό μετά το περιστατικό με το καρπούζι

Η Νέα Αριστερά κατηγορεί την κυβέρνηση για αυταρχισμό στην εκπαίδευση, με αφορμή τη διερεύνηση περιστατικού όπου μαθήτρια φορούσε σύμβολο υπέρ της Παλαιστίνης στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.