ΓΔ: 894.74 0.69% Τζίρος: 60.66 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Νέες ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα - Πώς θα κυκλοφορούν

Ο χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος γίνεται με σχετική βεβαίωση που χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών.

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας έως 200 ευρώ για τα αυτοκίνητα ανάλογα με τον κυβισμό και έως 50 ευρώ για τις μοτοσικλέτες θα καταβάλουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων ιστορικού ενδιαφέροντος για να μπορούν να κυκλοφορούν. Πιο συγκεκριμένα, στο σχέδιο νόμου «Οδηγώντας με ασφάλεια» περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τα ιστορικά οχήματα, προκειμένου να εκσυχρονιστεί το πλαίσιο κυκλοφορίας, ιδιοκτησίας, ασφάλειας και καταγραφής των ιστορικών οχημάτων.

Ο χαρακτηρισμός ενός οχήματος ως όχημα ιστορικού ενδιαφέροντος γίνεται με σχετική βεβαίωση που χορηγείται αποκλειστικά από φορείς που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα, για οχήματα τουλάχιστον 30 ετών. Χορηγούνται άδειες και ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας από τις Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών. Περιορίζεται δηλαδή ο ρόλος των νομικών προσώπων που χορηγούσαν μέχρι τώρα πινακίδες. Θα δίνουν απλώς τη βεβαίωση του χαρακτηρισμού.

Η άδεια κυκλοφορίας έχει διάρκεια πέντε έτη. Τα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος θα κυκλοφορούν υπό τους όρους να περνούν ΚΤΕΟ σε ετήσια βάση και θα είναι ασφαλισμένα υποχρεωτικά. Επιτρέπεται να κυκλοφορούν στον μικρό δακτύλιο ενώ καταβάλλονται τέλη κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα οχήματα άνω των 45 ετών και τα μηχανοκίνητα οχήματα ιστορικού ενδιαφέροντος που δεν έχουν κατασκευαστεί για τη μεταφορά επιβατών. Ειδικότερα τα τέλη κυκλοφορίας:

  • Επιβατικά αυτοκίνητα έως 999 κυβικά: 50 ευρώ
  • Από 1000 έως 1999 κυβικά: 100 ευρώ
  • Άνω των 2000 κυβικών: 200 ευρώ
  • Μοτοσικλέτες έως 250 κυβικά: 20 ευρώ
  • Μοτοσικλέτες πάνω από 250 κυβικά: 50 ευρώ

Καθιερώνεται ένα μεταβατικό στάδιο 18 μηνών ώστε να μην υπάρξει κενό στην κυκλοφορία των ιστορικών αυτοκινήτων. Σε ό,τι αφορά τον παλαιό στόλο οχημάτων των Ταξί, σύμφωνα με το υπουργείο όσα θα έπρεπε να είχαν αντικατασταθεί λόγω παλαιότητας το 2019 και έχουν πάρει ήδη παράταση έως το τέλος του έτους, δεν θα έχουν δικαίωμα σε νέα παράταση άδειας κυκλοφορίας.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται σε παράταση ενός έτους για όσα με βάση το όριο ηλικίας θα έπρεπε να αντικατασταθούν το 2020 και το 2021.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τις επόμενες ημέρες οι ανακοινώσεις για τον δακτύλιο που ξεκινά 25/10

Όπως προανήγγειλε ο υπ. Μεταφορών, θα περιοριστούν κατά πολύ οι εξαιρέσεις και τα παραθυράκια, αφήνοντας ωστόσο ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην εξαιρούνται μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα, όπως αρχικά ήταν γνωστό.
Ilektriko Leoforeio, Electric Bus, Izrar
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε πιλοτική λειτουργία ηλεκτρικό λεωφορείο στη Γραμμή 2 στο Παγκράτι

Το λεωφορείο Irizar ie tram είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό λεωφορείο 100%, μηδενικών εκπομπών, πλήρως εξοπλισμένο με την τεχνολογία του Ομίλου Irizar στα ηλεκτρονικά του τμήματα, τα συστήματα επικοινωνίας και φόρτισης.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε ισχύ το ενιαίο e-pass για όλα τα διόδια από αύριο

Η λειτουργία του ενιαίου e-pass είχε εξαγγελθεί από τους αρμόδιους Υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή και Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκη για να βελτιώσει την καθημερινότητα όσων κινούνται σε αυτοκινητόδρομους.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Απαγόρευση πτήσεων για το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»

Παρατείνονται οι περιορισμοί πτήσεων έως τις 17 Νοεμβρίου στα δύο πεδία προσγείωσης αεροσκαφών Σερρών, ενώ αίρονται οι περιορισμοί πτήσεων από τις 3 Νοεμβρίου 2020 για τα περιφερειακά αεροδρόμια Ιωαννίνων, Καστοριάς και Κοζάνης.