ΓΔ: 1440.43 -0.57% Τζίρος: 59.60 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:59:11 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Ξεκινάει η διασύνδεση του gov.gr με το Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών

Μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες, στο «Μίτος» έχουν δημοσιευτεί περισσότερες από 2.000 διαδικασίες, για τις οποίες οι πολίτες μπορούν να αναζητήσουν και 2.500 επιπλέον βρίσκονται σε στάδιο επεξεργασίας για να προστεθούν.

Μια νέα εποχή στην πρόσβαση των πολιτών στη δημόσια πληροφορία που αφορά τις δημόσιες υπηρεσίες και διαδικασίες εγκαινιάζει σήμερα το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω της πιλοτικής διασύνδεσής του gov.gr με το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» (mitos.gov.gr). Συγκεκριμένα, στην αρχική σελίδα κάθε ψηφιακής υπηρεσίας στο gov.gr σταδιακά θα προστίθεται σύνδεσμος, ο οποίος θα παραπέμπει στα στοιχεία και στην αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας, όπως αυτή είναι καταγεγραμμένη στον «Μίτο».

Με τον τρόπο αυτό, πραγματοποιείται μία βασική διασύνδεση μεταξύ υπηρεσιών και μητρώων του Δημοσίου και δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να μπορούν να αναζητούν εύκολα και απλά κάθε λεπτομέρεια σχετικά με τη διαδικασία εξυπηρέτησής τους.

Ήδη περισσότερες από τριάντα υπηρεσίες του gov.gr έχουν ενεργοποιήσει την παραπομπή στον «Μίτο». Ανάμεσα σε αυτές είναι η έκδοση εξουσιοδότησης και υπεύθυνης δήλωσης, η έκδοση πιστοποιητικών δημοτολογίου και ληξιαρχικών πράξεων, η αίτηση επιδόματος ανεργίας, η απόδοση ΑΦΜ σε φυσικό πρόσωπο, το επίδομα παιδιού, το αντίγραφο ποινικού μητρώου και η αίτηση για την έκδοση άδειας πολιτικού γάμου.

Υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» (mitos.gov.gr) παρουσιάστηκε και τέθηκε σε πιλοτική λειτουργία στις αρχές του περασμένου Ιουλίου και επιτρέπει στον πολίτη να γνωρίζει εκ των προτέρων τι ακριβώς απαιτείται προκειμένου να εξυπηρετηθεί. Η καταχώριση κάθε διαδικασίας ολοκληρώνεται με την απόδοση ενός μοναδικού κωδικού αριθμού, ο οποίος αποτελεί την ταυτότητα κάθε διαδικασίας στο Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών.

Μέσα σε λιγότερους από πέντε μήνες, έχουν δημοσιευτεί περισσότερες από 2.000 διαδικασίες, για τις οποίες οι πολίτες μπορούν να αναζητήσουν στάδια υλοποίησης, φυσικά ή/και ψηφιακά σημεία εξυπηρέτησης, αριθμό δικαιολογητικών, εκτιμώμενο χρόνο κόστος διεκπεραίωσης. Επιπλέον, πάνω από 2.500 ακόμα διαδικασίες βρίσκονται σε στάδιο επεξεργασίας, έγκρισης ή δημοσίευσης και σύντομα θα είναι προσβάσιμες από τους πολίτες.

Το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος» σχεδιάστηκε και διαμορφώνεται από τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών και υλοποιείται τεχνικά από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας ΑΕ (ΕΔΥΤΕ ΑΕ - GRNET), φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε λειτουργία η πλατφόρμα του εθνικού μητρώου ζώων συντροφιάς

Πρόσβαση στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα έχουν οι κτηνίατροι, οι οποίοι έχουν και την ευθύνη της αρχικής εγγραφής κάθε ζώου συντροφιάς, καθώς και οι πολίτες μέσω των κωδικών Taxisnet. Οι πρώτες 7 υπηρεσίες που είναι διαθέσιμες.
digital transformation-texnologia
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τί είναι ο Οδηγός Ψηφιακής Προσβασιμότητας και πού μπορεί να βοηθήσει

Στόχος είναι να αναδειχθεί η σημασία της προσβασιμότητας, να ενδυναμωθεί η ευαισθητοποίηση και να ενθαρρυνθούν δράσεις για τη δημιουργία μιας πιο προσβάσιμης κοινωνίας χωρίς αποκλεισμούς.
Pierrakakis-Kyriakos-gov
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Κ. Πιερρακάκης: Πλήρως ψηφιακό θα είναι το Δημόσιο την επόμενη τετραετία

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης έκανε λόγο για τη μεγάλη ανταπόκριση του κόσμου απέναντι στη ψηφιακή μετάβαση του κράτους σημειώνοντας πως πραγματοποιήθηκαν πάνω από 1,2 δισ. συναλλαγές το 2022.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αυξήθηκαν 35% οι ψηφιακές συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο το 2022

Για πρώτη φορά οι ψηφιακές συναλλαγές ξεπέρασαν το ένα δισεκατομμύριο, με τις περισσότερες να είναι «οικονομικές» και αποτέλεσαν σχεδόν τις μισές από αυτές που πραγματοποίησαν οι πολίτες τη χρονιά που πέρασε.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης «τρέχει» ο μετασχηματισμός των ΚΕΠ

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την αναβάθμιση και αντικατάσταση του τεχνολογικού εξοπλισμού των ΚΕΠ με στόχο να παρέχουν περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες προς επιχειρήσεις και πολίτες.