ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Stringer / SOOC

FT: Το «σοβιετικό» σύστημα του ΟΣΕ, τα χρέη και η τραγωδία στα Τέμπη

Στις βαθύτερες αιτίες που οδήγησαν με μαθηματική ακρίβεια στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους αναφέρονται σε δημοσίευμά τους οι Financial Times.

Στους λόγους που έφεραν την τραγωδία στα Τέμπη αναφέρονται σε ένα εξαιρετικά επικριτικό άρθρο τους οι Financial Times, τονίζοντας πως η κακοδιαχείριση του σιδηροδρόμου, οι επενδύσεις που δεν ολοκληρώθηκαν, αλλά και οι περικοπές προσωπικού, ήταν βασικοί παράγοντες που στοίχησαν τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους

Η εφημερίδα φιλοξενεί δηλώσεις πρώην στελεχών του ΟΣΕ, αλλά και του πρώην επικεφαλής του Euro Working Group, Τόμας Βίζερ, που αναφέρονται στα διαχρονικά προβλήματα του ΟΣΕ.

«Είναι η χειρότερη εκδοχή του κράτους, το τελευταίο κατάλοιπο ενός κρατικού σοβιετικού συστήματος, που κυβερνάται από κατεστημένα συμφέροντα», δήλωσε στους FT ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, πρώην διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. «Οι επενδύσεις έγιναν με βάση πολιτικά κριτήρια και όχι με βάση αυτά που χρειαζόταν η αγορά».

Το 2010, αξιωματούχοι που εκπροσωπούσαν τους πιστωτές της χώρας εξέτασαν δημόσιους λογαριασμούς και βρήκαν μια σιδηροδρομική εταιρεία με χρέος 11 δισ. ευρώ. Η εντολή που είχαν ήταν να την καταστήσουν οικονομικά βιώσιμη. Και παρόλο που σε κάποιο βαθμό το έκαναν, η εταιρεία δεν αναμορφώθηκε ποτέ πραγματικά.

Όταν ο κ. Ζηλιασκόπουλος ανέλαβε επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2010, «η εταιρεία αντιμετώπιζε οικονομικό χάος», είπε. «Αντιμετώπιζε ετήσιο έλλειμμα 240 εκατ. ευρώ, μόνο για να συνεχίσει να λειτουργεί».

«Μια σιδηροδρομική εταιρεία με χρέος 11 δισεκατομμυρίων ευρώ σημαίνει ότι υπήρξε σοβαρή κακοδιαχείριση», δήλωσε ο Τόμας Βίζερ, ο οποίος ήταν ο επικεφαλής του EwG κατά τη διάρκεια της ελληνικής κρίσης δημόσιου χρέους. «Χρειάζονται πολιτικοί που θέλουν πραγματικά να κάνουν κάτι για αυτό. Δεν είμαι σίγουρος ότι αυτό συνέβη στην Ελλάδα και γι' αυτό χρειάστηκε μια θεραπεία-σοκ».

Ο Τάκης Θεοφανόπουλος, ο οποίος ανέλαβε πρόεδρος του ΟΣΕ το 2010, δήλωσε ότι «καθώς οι έμπειροι εργαζόμενοι στα τρένα και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς έφταναν στην ηλικία συνταξιοδότησης, ήξερα ότι σύντομα θα αντιμετωπίζαμε ελλείψεις που θα ήταν δύσκολο να αντιμετωπιστούν».

Ωστόσο, υπήρχαν πολλά ανοιχτά «μέτωπα» όπως η συστηματική κλοπή καυσίμων από τα αποθέματα της εταιρείας, η διανομή δωρεάν εισιτηρίων ως πολιτική εξυπηρέτηση και οι συχνές επιδρομές συμμοριών που έκλεβαν χαλκό.

Σχετικά με το τελευταίο ο κ. Θεοφανόπουλος δήλωσε: «Ήταν αδύνατο να διασφαλίσουμε 2.500 χιλιόμετρα σιδηροτροχιών χωρίς οργανωμένο σχέδιο από την αστυνομία και τις μυστικές υπηρεσίες». Και τόνισε ότι «το πρόβλημα παραμένει. Ακόμη και αν τοποθετούνταν ένα σύγχρονο σύστημα σηματοδότησης στις ράγες, θα κατέληγε να κλαπεί».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

businessdaily-Sygkrousi-Trenon-Tempi-Hellenic-Train
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη: Το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί αν τηρούνταν ο Κανονισμός Κυκλοφορίας

Σύμφωνα με τον πρώτο μάρτυρα που κλήθηκε να καταθέσει, υπάρχουν οκτώ δικλείδες ασφαλείας για την αποτροπή δυστυχημάτων των αμαξοστοιχιών εκ των οποίων, το μοιραίο εκείνο βράδυ, τηρήθηκε μία και αυτή μισή.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Επανέρχονται τα σιδηροδρομικά δρομολόγια μεταξύ Λάρισας - Θεσσαλονίκης

Όλα τα δρομολόγια στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Λάρισα - Θεσσαλονίκη θα πραγματοποιούνται με αμαξοστοιχίες, μετά την αποκατάσταση των ζημιών και παράδοση της σιδηροδρομικής γραμμής από τον διαχειριστή υποδομής, ΟΣΕ.
ose
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εντός δύο ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ υπογράμμισε ότι οι ζημιές στο δίκτυο είναι τεράστιες και ότι, εδώ και τέσσερις δεκαετίες που δραστηριοποιείται στον σιδηρόδρομο, δεν έχει συναντήσει κάτι παρόμοιο.
businessdaily-Sygkrousi-Trenon-Tempi-Hellenic-Train
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τέμπη: Ποινική δίωξη σε τέσσερα πρώην στελέχη του ΟΣΕ

Οι κατηγορίες αφορούν το κακούργημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών και τα πλημμελήματα της ανθρωποκτονίας, της βαριάς σωματικής βλάβης και ελαφράς σωματικής βλάβης από αμέλεια κατά συρροή.