ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Διόδια: Στον ορίζοντα αυξήσεις 6-8%, συμφωνία κυβέρνησης - εταιρειών

Αποκλείστηκε το ενδεχόμενο αθροιστικής αύξησης που μπορούσε να ξεπεράσει το 14% στις συζητήσεις μεταξύ των παραχωρησιούχων και της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις αυξήσεις στα διόδια του 2024.

Σε μονοψήφια αύξηση των τιμών των διοδίων, η οποία θα κινηθεί στο εύρος του 6-8%, φαίνεται πως καταλήγει η διαπραγμάτευση για το 2024 μεταξύ των παραχωρησιούχων και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Παρότι η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των διοδίων αποτελεί συμβατικό δικαίωμα των παραχωρησιούχων, το ζήτημα ετέθη στο τραπέζι προκειμένου να μην επιβαρυνθούν οι πολίτες από αυξήσεις που θα έφταναν ως και το 14%.

Η συνάντηση που έγινε μεταξύ των δύο πλευρών την περασμένη Παρασκευή ήταν σε τελείως διαφορετικό περιβάλλον από εκείνες που προηγήθηκαν τον Σεπτέμβριο, οπότε οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους παραχωρημένους αυτοκινητόδρομους της χώρας είχαν εμφανιστεί αδιάλλακτες για αυξήσεις εντός του 2023, που θα μπορούσαν να φτάσουν και στο 12%. Μάλιστα, είχαν ανακοινώσει την αύξηση των διοδίων από την 1η Σεπτεμβρίου, η οποία αποσοβήθηκε.

Το συγκρουσιακό κλίμα εκείνης της περιόδου ανέτρεψε η μεγάλη καταστροφή στη Θεσσαλία. Τελικά, οι αυξήσεις του 2023, που αρχικώς δεν έγιναν λόγω της προεκλογικής περιόδου, βγήκαν τελείως από το κάδρο, όπως και η πρόθεση διεκδίκησης μίας αθροιστικής αύξησης για το 2024, που θα σήμαινε πάνω από +14%.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως προβλέπουν οι συμβάσεις παραχώρησης, η τιμαριθμική αναπροσαρμογή των τελών διέλευσης γίνεται για κάθε έτος βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του Σεπτεμβρίου του προηγούμενου έτους. Αυτό είναι δηλαδή το ανώτατο περιθώριο της αύξησης. Έχουν υπάρξει χρονιές, μέσα στην οικονομική κρίση, που είχαμε δει ακόμα και μειώσεις. Τις αυξήσεις ανά κατηγορία οχήματος θα ανακοινώσουν αναλυτικά οι παραχωρησιούχοι, όπως γίνεται συνήθως, μετά τα μέσα Δεκεμβρίου, προκειμένου να ισχύσουν από την 1η Ιανουαρίου 2024.

Ένα κεφάλαιο που, κατά πληροφορίες, κλείνει με τη συμφωνία που κυοφορείται με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι η διεκδίκηση από την πλευρά των εταιρειών που διαχειρίζονται τους αυτοκινητόδρομους (Ολυμπία Οδό, Αττική Οδό, Ιόνια Οδό, Νέα Οδό, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, Μορέα), των απωλειών από τις αυξήσεις που δεν πραγματοποίησαν το 2023. Σε όρους πραγματικών διελεύσεων είχαν εκτιμηθεί στα 40-45 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προς συμφωνία για τις αυξήσεις στα διόδια: Το παρασκήνιο των συζητήσεων

Το υπουργείο Υποδομών και οι παραχωρησιούχοι καταλήγουν σε συμφωνία για να αποφευχθεί αύξηση με βάση τον πληθωρισμό 2022 που είχε εκτιναχτεί στο 12%. Οι αντιπαραθέσεις του καλοκαιριού και η χθεσινή συνάντηση.
OLP, Perama, naupigoepiskeuastiki - zwni
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βυθίζεται» η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας ύστερα από 12 χρόνια αναμονής

Βήματα πίσω για το ταλαιπωρημένο έργο. Ο διαγωνισμός άρχισε το 2012 και έχει συναντήσει πλείστα εμπόδια και αντιδράσεις. Αγνοείται από το 2021 η τύχη της περιβαλλοντικής αδειοδότησης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εκτοξεύεται ως τα 4,5 δισ. ευρώ το κόστος των μεγάλων έργων στη Θεσσαλία

Στα 3,3 δισ. ευρώ ανεβάζει το κόστος αντιπλημμυρικής θωράκισης η ολλανδική HVA. Πρόταση 2 δισ. από την περιφέρεια Θεσσαλίας. Άλυτος γρίφος η χρηματοδότηση. Τρέχουν έργα 1,35 δισ. ευρώ για οδικές και σιδηροδρομικές υποδομές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντεπίθεση από τους «μικρούς» των κατασκευών: Παίρνουν έργα, δίνουν μάχες

Ο πακτωλός κονδυλίων σε έργα ανοίγει πεδίο ευκαιρίας στις μικρότερες εταιρείες να σπάσουν την κυριαρχία των μεγάλων. Ποια έργα «χτυπούν», πώς διεκδικούν μερίδιο στα έργα αποκατάστασης της Θεσσαλίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αιμορραγία» 92 εκατ. για το Δημόσιο από τα «χαμένα» διόδια στην Εθνική

Τα ηλεκτρονικά διόδια δεν μπήκαν και το Δημόσιο πληρώνει ετησίως πάνω από 20 εκατ. ως αποζημίωση για τους «άφαντους» σταθμούς σε Βαρυμπόμπη, Άγιο Στέφανο και Χαλκίδα. Σχεδιασμός για αντικατάσταση της γέφυρας Βαρυμπόμπης.