ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Egnatia.eu

Περνά στην ΑΒΑΞ το μεγάλο έργο για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

Εγκρίθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η ανάθεση του έργου της επέκτασης της Ιόνιας Οδού προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα, με κατ’ αποκοπή τίμημα 155,77 εκατ. ευρώ και έκπτωση 17,5%.

«Κλείδωσε» στην ΑΒΑΞ το έργο της κατασκευής του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, συνολικού προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ με την προαίρεση. Η επέκταση της Ιόνιας Οδού ως τα ελληνοαλβανικά σύνορα αποτελεί ένα αίτημα δεκαετιών για τις τοπικές κοινωνίες, που έμεινε στην άκρη λόγω έλλειψης χρηματοδότησης. Η αναβάθμιση της σημασίας των διασυνοριακών ευρωπαϊκών διαδρόμων το έφερε στο προσκήνιο, καθώς θα ενώσει δύο σημαντικές διεθνείς πύλες, τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Πάτρας.

Αν και χρειάστηκαν τρεις προσπάθειες δημοπράτησης του έργου, αυτό συγκέντρωσε το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας και συμμαχιών μικρότερων εργολάβων, που έδωσαν και μάχη προσφυγών για να μπουν στην κούρσα της διεκδίκησης. Την καλύτερη προσφορά, μεταξύ των πέντε μνηστήρων, έδωσε τελικά η ΑΒΑΞ με έκπτωση 17,5%. Τα υπόλοιπα σχήματα ήταν τα εξής: ΤΕΡΝΑ, Δομική Κρήτης – ΕΚΤΕΡ – ΕΡΕΤΒΟ – ΤΕΝΑ, Intrakat – ΜΕΤΚΑ και ΟΔΟΣ – ΙΝΤΕΡΚΑΤ – Εργοδομική Βοιωτίας – ΕΡΓΟΚΑΤ.

Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, εγκρίθηκε το 2ο πρακτικό της επιτροπής του διαγωνισμού που αφορά στον έλεγχο των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, καθώς και η ανάθεση του έργου στην ΑΒΑΞ, με κατ’ αποκοπή τίμημα χωρίς την προαίρεση 155,77 εκατ. ευρώ. Κατά της απόφασης μπορεί να ασκηθεί προδικαστική προσφυγή εντός δέκα ημερών, αν και κατά το στάδιο της ανακήρυξης προσωρινού αναδόχου δεν υπήρξε τέτοιο κώλυμα.

Αναβάθμιση διασυνοριακών συνδέσεων

Στο αντικείμενο του έργου της επέκτασης της Ιόνιας Οδού, που έχει αλλάξει άρδην τον χάρτη της Δυτικής Ελλάδας, περιλαμβάνεται η κατασκευή αυτοκινητόδρομου από τον ανισόπεδο κόμβο της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία Οδό ως το Καλπάκι, μήκους 46,4 χλμ., σε νέα χάραξη. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι, εκ των οποίων ο Κ3 Πασσαρώνος αποτελεί την πρώτη προαίρεση του έργου, μήκους 1,47χλμ., προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβάνονται ακόμη η ολοκλήρωση του ανισόπεδου κόμβου της Εγνατίας και η αποκατάσταση το εγκάρσιου και παράπλευρου δικτύου τοπικών οδών, όπου απαιτείται. Η δεύτερη προαίρεση αφορά στην αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού από το Καλπάκι ως τον μεθοριακό σταθμό της Κακαβιάς, μήκους 23,11 χλμ. Ο προϋπολογισμός της ανέρχεται σε 66 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ. Η διάρκεια του έργου έχει ορισθεί σε 54 μήνες.

Στο πλαίσιο της έκθεσης τεκμηρίωσης του έργου, τονίζεται ότι θα συνδέσει με το οδικό δίκτυο της βορειοδυτικής Ελλάδας μια περιοχή με δυσκολίες προσπελασιμότητας, αλλά ιδιαίτερα σημαντική για την περιφερειακή οικονομία. Ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά αποτελεί τον σύνδεσμο με τη γειτονική Αλβανία και κατ’ επέκταση με τις χώρες των νοτιοδυτικών Βαλκανίων (Βοσνία – Ερζεγοβίνη, Κροατία, Σλοβενία), που είναι αναπτυσσόμενες οικονομίες και πεδίο εξαγωγικής δραστηριότητας για τις ελληνικές εταιρείες.

Θα εξυπηρετεί το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, συνδέοντάς το και με τουριστικές περιοχές στα αλβανικά παράλια, ενώ θα εξασφαλίζει πρόσβαση στην Ιόνια και την Εγνατία Οδό στην Κόνιτσα και κατ’ επέκταση στις περιοχές Φλώρινας και Καστοριάς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην εκκίνηση τρία μεγάλα έργα με συνολικό προϋπολογισμό 560 εκατ.

Στη Βουλή η σύμβαση για τον αυτοκινητόδρομο Ιωάννινα - Κακαβιά που θα ενώσει την Ιονία με την Εγνατία Οδό. Στο υπουργικό συμβούλιο δύο σημαντικά έργα ύδρευσης που είχαν τεθεί εκτός Ταμείου Ανάκαμψης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πακτωλός 23,9 δισ. στις κατασκευές αλλά φοβίζουν οι καθυστερήσεις πληρωμών

Μόνο μία στις τέσσερις πληρωμές γίνονται στην ώρα τους. Διαχρονική παθογένεια η αναθεώρηση προϋπολογισμών στα έργα. Αντιδρούν οι εταιρείες στο «χαράτσι» που επιβάλλεται στις παραχωρήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει το νότιο τμήμα του Ε65: Η ιστορία... τρέλας ενός έργου 1,4 δισ.

Σε λιγότερες από τρεις ώρες το ταξίδι στα Τρίκαλα, διασύνδεση με την Εγνατία ως το καλοκαίρι του 2026. Η ανορθόδοξη πορεία κατασκευής του έργου, οι περιπέτειές του στην οικονομική κρίση και η δύσκολη επανεκκίνηση.
SDIT Geniki Grammateia Ypodomon Peiraios
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογραφές σε έξι «παλιά» έργα ΣΔΙΤ, πρόοδος με αργούς ρυθμούς

Σε εξέλιξη έργα ΣΔΙΤ που προσεγγίζουν τα 5 δισ. ευρώ, ολοκληρώνοντας έναν μεγάλο κύκλο μη ανταποδοτικών συμπράξεων με πληρωμές διαθεσιμότητας που εγκρίθηκαν ως το 2023. Έξι συμβάσεις που ξεπερνούν τα 750 εκατ. είναι πιο κοντά στις υπογραφές.