Διατήρησε τα ηνία της ελληνικής αγοράς streaming ανάμεσα στους ξένους παίκτες το Netflix κλείνοντας το 2024 στην κορυφή, παρά τη συνεχή πτώση που καταγράφει από τον Αύγουστο. Η δημοφιλής πλατφόρμα που έχει ενισχυθεί παγκοσμίως με αύξηση των συνδρομητών που έχουν έρθει λόγω του νέου περιεχομένου και της προσθήκης αθλητικών γεγονότων διατηρεί τη βραχεία κεφαλή, την ίδια στιγμή που οι ελληνικοί πάροχοι αντεπιτίθενται.
Παρά το γεγονός ότι το Netflix έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια μια μεγάλη βάση συνδρομητών στην Ελλάδα και τους τελευταίους μήνες έχει προστεθεί και στην πλατφόρμα της Cosmote TV, η streaming πλατφόρμα βλέπει τα μερίδια αγοράς της να μειώνονται συνεχώς και να φτάνουν πλέον το 35% σύμφωνα με τα στοιχεία της JustWatch. Το Prime Video της Amazon ακολουθεί στη δεύτερη θέση καταγράφοντας επίσης απώλειες τους τελευταίους μήνες, ενώ το Disney+ παραμένει κολλημένο στην τρίτη θέση παρά την ανοδική τάση που καταγράφει από τον Αύγουστο.

Ο μέσος Έλληνας καταναλωτής έχει συνδρομή σε 7 υπηρεσίες, δείχνοντας προτίμηση σε συγκεκριμένες υπηρεσίες, όπως συνδρομητικής τηλεόρασης (Cosmote TV, EON, Vodafone TV) και video streaming (Netflix, Disney+ κ.ά), με τους ξένους παίκτες ωστόσο να καταγράφουν μικρή ανάπτυξη, παρά το ισχυρό τηλεοπτικό περιεχόμενο που διαθέτουν.
Ειδικότερα το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία του JustWatch, έκλεισε με το Netflix να καταγράφει μερίδια αγοράς της τάξης του 35%, έχοντας καταγράψει μια χρονιά με μικρές διακυμάνσεις, χωρίς ωστόσο να μπορέσει να ανακάμψει στα επίπεδα που βρισκόταν προ διετίας. Την καυτή ανάσα του Prime Video της Amazon που ακολουθεί, νιώθει το Netflix, με την υπηρεσία που προσφέρει ο τεχνολογικός κολοσσός, να έχει 34% μερίδιο αγοράς, ενώ το Disney+ ακολουθεί από απόσταση με 15%.

Πολύ πιο πίσω βρίσκεται η Apple TV με 8% και το Mubi TV με ποσοστό 4%,όσο έχουν και υπόλοιπες ξένες πλατφόρμες streaming στην ελληνική αγορά. Το Disney+ και το Apple TV κατέγραψαν την μεγαλύτερη ανάπτυξη το τελευταίο τρίμηνο του 2024, κερδίζοντας 2% στα μερίδια αγοράς τους, ενώ την ίδια στιγμή Netflix και Amazon Prime Video σημείωσαν πτώση, κατά 3% και 2% αντίστοιχα.
Ο χάρτης της ελληνικής σκηνής streaming
Η συμφωνία μεταξύ Cosmote και Nova για το αθλητικό περιεχόμενο, η προσθήκη του Netflix στην πλατφόρμα της Cosmote TV άλλαξαν τα δεδομένα στην ελληνική αγορά streaming με τους ελληνικούς παρόχους να κερδίζουν έδαφος έναντι των πολυεθνικών κολοσσών παρά τον αθέμιτο ανταγωνισμό που δέχονται.
Τα στοιχεία της ΕΕΤΤ για το 2023 δείχνουν ότι η συνδρομητική βάση ήταν περίπου 1,3 εκατ. συνδρομητές, όμως ο αριθμός των πειρατικών συνδέσεων παραμένει ουσιαστικά άγνωστος, καθώς εκτιμάται πως είναι μεταξύ των 600.000 και 800.000 συνδέσεων.
Το αθλητικό περιεχόμενο έχει αποδειχθεί μέχρι στιγμής «κλειδί», καθώς μετά τη συμφωνία του καλοκαιριού έχει καταγραφεί η επιστροφή ενός μεγάλου αριθμού συνδρομητών που αφήνουν πίσω τις πειρατικές συνδέσεις με την τάση να παραμένει ανοδική.
Είναι χαρακτηριστικό πως στο τρίτο τρίμηνο του 2024 η Cosmote TV πρόσθεσε 23.671 συνδρομητές, ενώ σε ετήσια βάση έχει αυξήσει τη συνδρομητική της βάση κατά 46.107 φτάνοντας πλέον τους 710.189 συνδρομητές. Από την πλευρά της η Nova, έχοντας επενδύσει σημαντικά ποσά για να αποκτήσει την Premier League και να διατηρήσει την Euroleague, αριθμεί περίπου 480.000 συνδρομητές, έχοντας προσθέσει το τελευταίο εξάμηνο περίπου 45.000 συνδρομητές.
Με την τάση να είναι αυξητική, οι συνδρομητές επιλέγουν και πέρα από το αθλητικό περιεχόμενο, όπως αντανακλούν και τα νούμερα της Vodafone TV που έκλεισε με ετήσια άνοδο 20% πλησιάζοντας πλέον τους 220.000 συνδρομητές.
Άγνωστος είναι και ο αριθμός συνδρομητών του Netflix στη χώρα μας, καθώς η πλατφόρμα επιλέγει να μην δημοσιοποιεί στοιχεία για την Ελλάδα. Ωστόσο όπως αναφέρουν στο BD, άνθρωποι της αγοράς, μετά την απόφαση του κολοσσού για περιορισμό της χρήσης των λογαριασμών, οι συνδρομητές του Netflix εκτιμάται πως πλησιάζουν τους 800.000.
Το Amazon Prime Video που διαθέτει ένα αρκετά πλούσιο χαρτοφυλάκιο ταινιών και σειρών, με κάποιες ωστόσο να δέχονται σκληρή κριτική για το τελικό τους αποτέλεσμα όπως το Lord of the Rings, εκτιμάται πως έχει ξεπεράσει τους 300.000 συνδρομητές στην Ελλάδα, έχοντας σαν πλεονέκτημα το γεγονός ότι η πλατφόρμα βρίσκεται στις περισσότερες smart tv.
Ενώ το Disney+ έχει καταφέρει να φτάσει τους 200.000 συνδρομητές στη χώρα μας, καταγράφοντας ανοδική τάση τους τελευταίους μήνες καθώς συνεχίζει να προσφέρει μεγάλες παραγωγές ενώ η Walt Disney συνεχίζει να προσθέτει ταινίες από την Fox που απέκτησε πρόσφατα.