Σε πορεία κάμψης βρέθηκε το ελληνικό εμπόριο το 2024, όπως τόνισε χθες ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Σταύρος Καφούνης, σημειώνοντας ότι «το ελληνικό εμπόριο είχε μεγάλη αύξηση τζίρου το α' τρίμηνο του 2024, το δεύτερο μειώθηκε, το τρίτο μειώθηκε κι άλλο, το τέταρτο περιμένουμε».
Σημαντικός παράγοντας μεταξύ άλλων για την κάμψη του εμπορίου είναι και ο αθέμιτος ανταγωνισμός που δέχονται οι επιχειρήσεις από πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες τρίτων χωρών, όπως η Κίνας. Όπως τόνισε ο Στ. Καφούνης, η συνομοσπονδία θα επιδιώξει, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, μία δραστική ευρωπαϊκή παρέμβαση.
Όπως εξήγησε, η είσοδος προϊόντων από τρίτες χώρες που δεν είναι ασφαλείς και δεν συμμορφώνονται με τους κανόνες της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, σε συνδυασμό με την έλλειψη δίκαιης φορολογικής αντιμετώπισής τους, υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα και τη βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, μεταξύ αυτών και των ελληνικών.
Παράλληλα ο κ. Στ. Καφούνης υπενθύμισε πως, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι ευρωπαϊκές τελωνειακές αρχές καταγράφουν πάνω από 10 εκατομμύρια δέματα ημερησίως, δηλαδή κοντά στα 4 δισ. δέματα κάθε χρόνο. «Αν αυτό το στοιχείο πολλαπλασιαστεί με μια μέση αξία 100 ή 150 ευρώ αντιλαμβανόμαστε όλοι την τεράστια σημασία που έχει για το πανευρωπαϊκό εμπόριο. Μόνο η αξία των προϊόντων χαμηλής αξίας (περίπου 9,5 ευρώ ανά δέμα) υπολογίζεται ότι ξεπέρασε τα 4 δισ. ευρώ το 2024», είπε ο κ. Καφούνης.
Γι’ αυτό και όπως εξήγησε, στις άμεσες προτεραιότητες της ΕΣΕΕ περιλαμβάνεται η συνεργασία σε εθνικό επίπεδο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, ώστε να δημιουργηθεί μια τεκμηριωμένη πρόταση από το επιστημονικό επιτελείο του Ινστιτούτου της συνομοσπονδίας που θα καταγράψει το μέγεθος της απειλής για την ελληνική αγορά.
«Στη συνέχεια, θα επιδιώξουμε σε συνεργασία με την ελληνική κυβέρνηση να διεκδικήσουμε μια δραστική ευρωπαϊκή παρέμβαση, πριν η Ευρώπη χάσει χιλιάδες εμπορικές επιχειρήσεις και εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας» κατέληξε ο πρόεδρος.
Επίσης αναφέρθηκε στη σημαντική ευκαιρία που προσφέρει το «Shopping in Greece» για το εμπόριο και τον τουρισμό της Ελλάδας.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ τόνισε πως επιλέγοντας την οργανωμένη προβολή και προώθηση του Shopping in Greece αναβαθμίζεται το ελληνικό τουριστικό προϊόν και ενισχύεται η βιωσιμότητα και ανταγωνιστικότητα των εμπορικών και των τουριστικών επιχειρήσεων, με υψηλή προστιθέμενη αξία για τη συνολική ανάπτυξη της οικονομίας και ιδιαίτερα της ελληνικής περιφέρειας. Μάλιστα όπως σημείωσε, σκοπός είναι να συμπεριληφθούν σε αυτή την προσπάθεια όλα τα ελληνικά προϊόντα συμπεριλαμβανομένων και των τροφίμων και ποτών.
Ο κ. Στ. Καφούνης σημείωσε ότι έχει έρθει η ώρα για διεύρυνση και εμβάθυνση της στρατηγικής συνεργασίας των δύο μεγάλων κλάδων, του εμπορίου και του τουρισμού.
Καταλήγοντας σημείωσε ότι υπάρχουν σκέψεις για αλλαγή χρονοδιαγράμματος που γίνονται οι εκπτώσεις, ένα ζήτημα που θα το συζητήσουν με τους κοινωνικούς εταίρους.