ΓΔ: 1698.19 -0.67% Τζίρος: 191.86 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
emporio, eshop, texnologia, online
Φώτο: Shutterstock

Πλατφόρμες e-commerce: Κυρίαρχο το Skroutz, επίθεση Public - Shopflix

Κυρίαρχη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου το Skroutz, με μεγάλη αύξηση τζίρου. Το Public ακολουθεί, ενώ το Shopflix προσπαθεί να βρει τη δική του θέση στην αγορά.

Σκληρές επιχειρηματικές μάχες διεξάγονται ανάμεσα στις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς το Skroutz διατηρεί την κυριαρχία του, αλλά δέχεται επίθεση από την Public και το Shopflix.

H ηλεκτρονική παρουσία για μια επιχείρηση κρίνεται απαραίτητη, και περίπου 15.000 επιχειρήσεις λειτουργούν σήμερα ηλεκτρονικά καταστήματα, με τις περισσότερες να φιλοξενούνται και σε μια πλατφόρμα marketplace.

Το Skroutz παραμένει κυρίαρχο, αλλά βλέπει τον ανταγωνισμό να εντείνεται, και προσθέτει νέες υπηρεσίες και εργαλεία για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και καταναλωτές. Το Shopflix μετά από τρία χρόνια λειτουργίας αναζητεί τα βήματά του στην αγορά και τη «συνταγή της επιτυχίας», ενώ το Public Marketplace παραμένει μια σημαντική γραμμή ενίσχυσης των εσόδων της αλυσίδας που στοιχηματίζει πολλά στις λευκές συσκευές.

Η εικόνα της αγοράς

Η Skroutz, εκτός από την διεύρυνση των συνεργασιών με περισσότερα καταστήματα, πρόσθεσε και νέες υπηρεσίες, έχει αποκτήσει τη δική της εταιρεία courier, έχει εξαγοράσει την EveryPay για να μπει στις ηλεκτρονικές πληρωμές και έχει προσθέσει Τεχνητή Νοημοσύνη, ενώ παράλληλα βρίσκεται σε διαδικασία ανάπτυξης εκτός συνόρων.

Ο τζίρος της το 2023 αυξήθηκε εντυπωσιακά, αλλά φαίνεται ότι θυσιάζει ένα μέρος της κερδοφορίας για να ενισχύσει τη θέση της στην αγορά. Ο τζίρος της Skroutz ξεπέρασε τα 105,84 εκατ. ευρώ, έχοντας ενισχυθεί κατά περίπου 30% έναντι των 75,4 εκατ. ευρώ το 2022, με την κερδοφορία ωστόσο να μειώνεται στα 1,19 εκατ. ευρώ έναντι των 2,45 εκατ. ευρώ.

Ο τζίρος που δημιούργησε το Skroutz Marketplace για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις  έφτασε το 1 δισ. ευρώ.

Την τελευταία τετραετία, η Skroutz έχει επενδύσει πάνω από 20 εκατ. σε lockers και last mile, με την εταιρεία να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις της τα επόμενα χρόνια. Στο πλαίσιο της διεύρυνσης των υπηρεσιών που προσφέρει στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις ανακοίνωσε πως θα προσφέρει σε λίγους μήνες και δάνεια για να ενισχυθούν οι έμποροι που θέλουν να αγοράσουν νέα εμπορεύματα. 

Το Public Marketplace που ακολούθησε μετά το Skroutz και βρίσκεται πλέον στον όγδοο χρόνο λειτουργίας του, διεύρυνε το προϊοντικό του μείγμα, και με την είσοδο των λευκών συσκευών, με τον όμιλο Olympia Group να εισάγει ευέλικτες υπηρεσίες παράδοσης και να επενδύει στο last mile. 

Η πλατφόρμα της Public συνεχίζει να ενισχύει τα μεγέθη της, καθώς και η αλυσίδα αναπτύσσει δυναμικά το ηλεκτρονικό κανάλι πωλήσεων, το οποίο το 2023 έφτασε στο 30% του συνολικού τζίρου ενώ για φέτος υπολογίζεται ότι θα προσεγγίσει το 35%, και τον τζίρο του marketplace να εκτιμάται πως θα φτάσει τα 30 εκατ. ευρώ το 2024, σύμφωνα με τα όσα είχε δηλώσει ο διευθύνων σύμβουλος της Public Ρ. Μπουρλάς τον περασμένο μήνα σε εγκαίνια καταστήματος Public στο Ίλιον.

Η πλατφόρμα Shopflix που ανήκει στην Wellcom, στην οποία συμμετέχει ο εφοπλιστής Β. Μαρινάκης, έχει μπει στον τρίτο χρόνο λειτουργίας της, με τον κύκλο εργασιών της το 2023 να φτάνει τα 3,93 εκατ. ευρώ, έχοντας υπερδιπλασιαστεί από το 2022 που ήταν στα 1,71 εκατ. ευρώ

Ωστόσο παραμένει ζημιογόνα κλείνοντας με ζημιές 4,065 εκατ. ευρώ, μειωμένες έναντι των 4,8 εκατ. ευρώ το 2022. Στις 31/12/203 οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της εταιρείας υπερέβαιναν το σύνολο των κυκλοφορούντων στοιχείων του ενεργητικού κατά 2,2 εκατ. ευρώ (2.213.539,08 ευρώ) με αποτέλεσμα το κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας να έχει καταστεί αρνητικό. 

Όπως σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις, «η Διοίκηση έχοντας επίγνωση του ανωτέρω ζητήματος προχώρησε στην λήψη στρατηγικών αποφάσεων προκειμένου να αναπτύξει της εργασίες και τον όγκο των πωλήσεων της όπως και την ρευστότητα της. Ήδη κατά την κλειομένη χρήση η μοναδική μέτοχος της εταιρείας, σε συνέχεια διαδοχικών αποφάσεων του ΔΣ, προέβη σε καταθέσεις στους τραπεζικούς λογαριασμούς της εταιρείας συνολικού ποσού 5,1 εκατ. ευρώ ενώ κατά τη μεταγενέστερη περίοδο έως και την ημερομηνία σύνταξης της παρούσας πραγματοποιήθηκαν επιπλέον καταθέσεις συνολικού ποσού 7,51 εκατ. ευρώ».

Με στόχο να ανεβάσει το Shopflix, ταχύτητα, ανέλαβε τον περασμένο μήνα καθήκοντα διευθύνοντα συμβούλου ο Γιάννης Στάθης που ήρθε να αντικαταστήσει τον Χρήστο Καλογεράκη, με στόχο «να ενισχύσει την ήδη πολύ επιτυχημένη πορεία του SHOPFLIX και να εδραιώσει τη θέση του στην αγορά».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο όμιλος Μαρινάκη, σκληραίνει ο ανταγωνισμός

Νέοι παίκτες διεκδικούν μερίδια από την πίτα των 14 δισ. ευρώ, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία της Skroutz. Σύντομα σε λειτουργία η πλατφόρμα Shopflix, είσοδος στην ελληνική αγορά του γερμανικού κολοσσού About You.
businessdaily-Public + home
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Ποντάρει» στις λευκές συσκευές η Public, πού θα ανοίξει νέα καταστήματα

Συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς η αναδιαμόρφωση του δικτύου καταστημάτων της Public, καθώς το στοίχημα των λευκών συσκευών στέφεται μέχρι στιγμής με επιτυχία και η αλυσίδα στρέφεται στη δημιουργία Public +home.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Skroutz: Μοχλός ανάπτυξης τα lockers, ποια είναι τα σχέδια επέκτασης

Στη νησιωτική χώρα και στις αγορές της Κύπρου και αργότερα της Ρουμανίας σχεδιάζει να αποκτήσει παρουσία με smart lockers η Skroutz, επιδιώκοντας να κερδίσει την κούρσα στο last mile του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Skroutz
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Skoop by Skroutz: Νέα υπηρεσία απευθείας πώλησης από τους χρήστες

Οι χρήστες της πλατφόρμας που θέλουν να πουλήσουν κάποιο προϊόν, αρκεί να επισκεφτούν την ενότητα “Skoop” στο προφίλ τους, να προχωρήσουν σε εγγραφή στην υπηρεσία και να ξεκινήσουν τις πωλήσεις.