ΓΔ: 823.92 0.09% Τζίρος: 46.72 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Στο ηλεκτρονικό εμπόριο ο όμιλος Μαρινάκη, σκληραίνει ο ανταγωνισμός

Νέοι παίκτες διεκδικούν μερίδια από την πίτα των 14 δισ. ευρώ, αμφισβητώντας την πρωτοκαθεδρία της Skroutz. Σύντομα σε λειτουργία η πλατφόρμα Shopflix, είσοδος στην ελληνική αγορά του γερμανικού κολοσσού About You.

Η εντυπωσιακή άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου τα τελευταία δυο χρόνια, έχει ανοίξει την όρεξη σε νέους παίκτες να διεκδικήσουν το μεγάλο κομμάτι από την πίτα που φτάνει τα 14 δισ. ευρώ, που κατέχει η Skroutz τα τελευταία χρόνια και φέτος αναμένεται να διαμορφωθεί ένα νέο τοπίο οξύτερου ανταγωνισμού, που θα ευνοήσει τους καταναλωτές.

Αυτή η νέα εποχή που δημιουργήθηκε για το εμπόριο, μετέτρεψε τις πλατφόρμες marketplace στους νέους «εμπορικούς δρόμους», δίνοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να συγκρίνουν τιμές από χιλιάδες καταστήματα, μειώνοντας το χάσμα που υπάρχει μεταξύ μεγάλων αλυσίδων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Ένα χάσμα που για να κλείσει απαιτεί ωστόσο και από τις επιχειρήσεις να πληρώνουν υψηλές προμήθειες.

Παράλληλα η Skroutz από σελίδα σύγκρισης τιμών μετατράπηκε σε ένα δυναμικό marketplace, κυριαρχώντας στην ελληνική αγορά, καθώς εκτός από την διεύρυνση των συνεργασιών με περισσότερα καταστήματα, πρόσθεσε και νέες υπηρεσίες, ενώ απέκτησε και την δική της εταιρεία courier, καθώς «μεταμορφωνόταν» στην ελληνική Amazon.

Οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες αγορών προσελκύουν όλο και περισσότερους καταναλωτές καθώς σύμφωνα με την εξαμηνιαία έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα οι ηλεκτρονικές αγορές με το 50% των χρηστών διαδικτύου να πραγματοποίησαν τουλάχιστον μια online αγορά τον Δεκέμβριο. Όπως αναφέρει η έρευνα τουλάχιστον το 60% των χρηστών διαδικτύου στην Ελλάδα χαρακτηρίζονται πλέον ώριμοι online αγοραστές, ενώ τουλάχιστον το 30% θεωρούνται ιδιαίτερα προχωρημένοι καθώς οι ηλεκτρονικές τους αγορές αντιπροσωπεύουν πάνω από το 20% των συνολικών τους αγορών.

Ο ανταγωνισμός στο ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να ενταθεί στο τέλος του τριμήνου, καθώς αναμένεται να λειτουργήσει το Shopflix.gr που δημιουργεί η Wellcomm στην οποία έχει εισέλθει μετοχικά και ο εφοπλιστής Βαγγέλης Μαρινάκης. Στο τιμόνι της Wellcomm βρίσκεται ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, που είχε αποχωρήσει από τον όμιλο Olympia τον Οκτώβριο του 2020, ενώ η εταιρεία διαθέτει πολλά στελέχη από τον όμιλο Olympia και ειδικότερα από την Public, δείχνοντας πως η νέα εταιρεία ξεκινάει έχοντας υψηλό δείκτη τεχνογνωσίας.

Η νέα πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου θα συνεργάζεται με την εταιρεία ταχυμεταφορών Courier Center που ανήκει επίσης στον όμιλο Μαρινάκη από τον Ιούνιο του 2021. Υπενθυμίζουμε πως κατά την εξαγορά της εταιρείας, ο όμιλος είχε προαναγγείλει την απόφαση να δημιουργηθεί ένα νέο γκρουπ εταιρειών που θα δραστηριοποιείται στον τομέα των consumer services.

Επίσης, στις 31 Δεκεμβρίου, το επενδυτικό σχέδιο της Wellcomm ύψους 4 εκατ. ευρώ, για την «ίδρυση διαδικτυακής πύλης – marketplace, δυναμικότητας 150 συμβεβλημένων επιχειρήσεων», εντάχθηκε στο καθεστώς ενίσχυσης της Επιχειρηματικότητας Πολύ Μικρών και Μικρών Επιχειρήσεων του Αναπτυξιακού νόμου. Η εταιρεία που ιδρύθηκε τον Μάρτιο του 2021 θα λάβει 1,19 εκατ. ευρώ.

Πλέον με την ηλεκτρονική παρουσία να κρίνεται απαραίτητη, περίπου 15.000 επιχειρήσεις λειτουργούν σήμερα e-shop και τις περισσότερες να φιλοξενούνται και σε μια πλατφόρμα marketplace, παρά το κόστος που περιλαμβάνει η συμμετοχή τους εκεί, προσπαθώντας να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό που έχει μεταφερθεί και στον ψηφιακό κόσμο.

Κάτι που έχει προκαλέσει και την είσοδο νέων παικτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο από τα τέλη του 2021, καθώς στο τελευταίο τρίμηνο του έτους στην αρένα βρίσκονταν οι Skroutz, BestPrice και το marketplace του Public.

Η αρχή έγινε τον Σεπτέμβριο όπου η δημοφιλής, σε πολλές χώρες της Ευρώπης πλατφόρμα αγορών μόδας About You ήρθε στη χώρα με ένα εντυπωσιακό launch event που πραγματοποίησε. Η πλατφόρμα από τη Γερμανία, θυγατρική του ομίλου Otto, αποτελεί μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εταιρείες ηλεκτρονικού και διατηρεί κέντρο διαλογής στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης

Στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, υπάρχουν περισσότερα από 400.000 διαφορετικά είδη από περίπου 2.000 brand, ενώ όλες οι παραγγελίες μπορούν να πραγματοποιηθούν με δωρεάν μεταφορικά και η διαδικασία της πληρωμής μπορεί να γίνει με ποικίλες μεθόδους. Επίσης, οι καταναλωτές που επιθυμούν να επιστρέψουν προϊόντα, μπορούν να προβούν στην ενέργεια αυτή χωρίς επιπλέον κόστος, έχοντας πρώτα τη δυνατότητα να τα δοκιμάσουν στο σπίτι.

Οι κινήσεις των ισχυρών παικτών

Οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς, Skroutz, BestPrice και Public κάνουν τις δικές τους κινήσεις για να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά. Η Skroutz, έχει προαναγγείλει και δυναμικές κινήσεις την φετινή χρονιά που στόχο έχουν όχι μόνο να διατηρήσει τα μερίδια αγοράς της αλλά και να πολλαπλασιάσει το αποτύπωμά της, ανεβάζοντας τον πήχη δυσκολίας για τους νέους παίκτες. Όπως είχε αναφέρει τον Δεκέμβριο, ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Skroutz Γιώργος Χατζηγεωργίου από τη σελίδα του στο LinkedIn, στο α’ τρίμηνο του 2022 αναμένεται να δίνεται, για πρώτη φορά από ελληνική πλατφόρμα αγορών, η δυνατότητα για μικροδάνεια στους καταναλωτές ώστε να πραγματοποιούν τις αγορές τους.

Όπως είχε αναφέρει ο κ. Χατζηγεωργίου, η Skroutz έχει ήδη εισάγει δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών, αλλά πρόκειται να επεκτείνει αυτή την προσφορά δίνοντας στους καταναλωτές τη δυνατότητα να λαμβάνουν μικροδάνεια («Buy now-pay later») για αγορές μέσω των φορητών συσκευών. Επίσης, άλλες δημοφιλείς επιλογές πληρωμής PayPal, Google ή Apple Pay, θα είναι διαθέσιμες εντός του 2022. Παράλληλα η Skroutz σχεδιάζει να δώσει στους εμπόρους πρόσβαση σε κεφάλαια ώστε να αναπτυχθούν.

Μέσα στο 2021, η Skroutz έφερε επίσης και την λύση των «Skroutz Point». Οι «έξυπνες» αυτές θυρίδες της Skroutz, στα πρότυπα των μεγάλων marketplace, δίνουν στους καταναλωτές τη δυνατότητα να παραλάβουν τα προϊόντα που έχουν αγοράσει ηλεκτρονικά. Ήδη έχουν τοποθετηθεί Skroutz Point σε 20 σημεία στην Αττική, μεταξύ αυτών σε πρατήρια καυσίμων Avin, σε πάρκινγκ Cityzen αλλά και εντός καταστημάτων Goody’s.

Στις αρχές του 2021 η Skroutz αποφάσισε να επενδύσει δυναμικά στο last mile του ηλεκτρονικού εμπορίου, προχωρώντας στην εξαγορά της εταιρείας ταχυμεταφορών Send X, ενώ τον Ιούνιο η πλατφόρμα αποφάσισε να κινηθεί στα βήματα της Amazonδημιουργώντας τη νέα συνδρομητική υπηρεσία Skroutz Plus που προσφέρει δωρεάν μεταφορικά για αγορές μέσω Skroutz, αξίας άνω των 20 ευρώ και βάρους έως και 14 κιλών.

Το BestPrice που είδε να αυξάνεται το αποτύπωμα του στην αγορά το 2021, ένωσε δυνάμεις με την eBay βοηθώντας τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις να επεκτείνουν την παρουσία τους και εκτός συνόρων, ενώ προχώρησε και σε συνεργασία με την πλατφόρμα Stoferno.gr προσφέροντας υπηρεσίες αυθημερόν παράδοσης ή/και εγγυημένης παράδοσης την επόμενη ημέρα, για τα 3.000 ηλεκτρονικά καταστήματα που συμμετέχουν στο marketplace. Παράλληλα συνεργάζεται πλέον και με την BoxNow για την εγκατάσταση συνολικά 2.000 «έξυπνων θυρίδων».

Με τον ανταγωνισμό να είναι όλο και πιο έντονος καθώς η πίτα μεγαλώνει, ο όμιλος Olympia Group θέλει να επενδύσει δυναμικά στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με δηλώσεις του διευθύνοντα συμβούλου του Public Group, Ρόμπυ Μπουρλά (στην «Καθημερινή»), εξετάζεται η δημιουργία ή εξαγορά μιας εταιρείας διανομής, ενώ στον σχεδιασμό περιλαμβάνεται και η επένδυση σε εταιρεία ηλεκτρονικών πληρωμών καθώς ο όμιλος θέλει να δημιουργήσει ένα οικοσύστημα γύρω από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Με την Public Group να στοχεύει το 2022 το 30% του συνολικού τζίρου της να προέρχεται από το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο όμιλος έχει προχωρήσει ήδη σε επενδύσεις για την απόκτηση αποθηκευτικών χώρων ενώ σχεδιάζει να λανσάρει και καινούριο site ενώ θα αναπτύξει και εφαρμογή για το κινητό. Για το marketplace της Public που διαθέτει σήμερα περίπου 1.000 επιχειρήσεις, ο κ. Μπουρλάς ανέφερε πως θα υπάρξει επανεστίαση στα προϊόντα που θα προσφέρει.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

emporio, eshop, texnologia, online
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πώς δρουν οι απατεώνες με τα e-shop, δρακόντεια μέτρα από τη Skroutz

Εταιρείες «φαντάσματα» εισπράττουν και δεν παραδίδουν εμπορεύματα. Η Skroutz απαιτεί πλέον τουλάχιστον τρία χρόνια λειτουργίας για να «ανεβάζει» ηλεκτρονικά καταστήματα στην πλατφόρμα. Τι λέει ο Συνήγορος Καταναλωτή.
vivestia
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Vivestia: Κρατήσεις σε ξενοδοχεία με «οδηγό» το virtual reality

Η τουριστική startup απεικονίζει ψηφιακά τους χώρους ξενοδοχείων για να αποφεύγει ο καταναλωτής δυσάρεστες εκπλήξεις από παραπλανητικές φωτογραφίες. Επεκτείνεται στη διεθνή αγορά και αναζητεί επενδυτές.