Η ανάγκη για ενίσχυση της ρευστότητας και η αποτελεσματική διαχείριση των πληρωμών παραμένει βασική προτεραιότητα για τις ελληνικές επιχειρήσεις, καθώς το οικονομικό περιβάλλον συνεχίζει να παρουσιάζει προκλήσεις, όπως αποκαλύπτει European Payment Report 2025 του ομίλου Intrum.
Σε σχέση πάντως με το 20024, οι ελληνικές επιχειρήσεις εκπέμπουν πιο θετικά μηνύματα ενώ η απόδοσή τους στον τομέα της καινοτομίας ξεπέρασε τις προσδοκίες τους. Το 60% των επιχειρήσεων δηλώνουν ότι βρίσκονται σε τροχιά ανάπτυξης. Ανερχόμενη δύναμη και στη διαχείριση πληρωμών είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη καθώς περίπου οι εννέα στις δέκα σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν ή χρησιμοποιούν ήδη ΑΙ λύσεις για τη διαχείριση των πληρωμών.
Παρά τις προκλήσεις όμως, η καινοτομία φαίνεται να αποδίδει, καθώς οι επιχειρήσεις δηλώνουν ότι οι επιδόσεις τους σε αυτόν τον τομέα ξεπέρασαν τις προσδοκίες τους σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Οι ανησυχίες σχετικά με τη ρευστότητα είναι υπαρκτές, με το 21% των επιχειρήσεων να θεωρεί ότι η οικονομική τους κατάσταση ενδέχεται να τις θέσει σε κίνδυνο μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, εάν δεν βελτιωθούν οι συνθήκες.
Την ίδια στιγμή, η αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης κερδίζει διαρκώς έδαφος στη διαχείριση πληρωμών. Μάλιστα, το 89% των ελληνικών επιχειρήσεων σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει ή χρησιμοποιεί ήδη ΑΙ λύσεις για τη διαχείριση των πληρωμών. Ωστόσο, η συμμόρφωση με τον Κανονισμό για την Τεχνητή Νοημοσύνη της ΕΕ (EU AI Act) παραμένει πρόκληση, καθώς μόλις το 28% των επιχειρήσεων δηλώνει ότι κατανοεί επαρκώς τις απαιτήσεις του.
Οι προκλήσεις για τις επιχειρήσεις
Οι επιχειρήσεις αναφέρουν ότι η απόδοσή τους στον τομέα της καινοτομίας ξεπέρασε τις προσδοκίες τους σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ωστόσο, οι ανησυχίες σχετικά με τη ρευστότητα είναι υπαρκτές ενώ η ανάπτυξη της επιχείρησης αποτελεί κύρια προτεραιότητα για το 2025.
Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, πώς θα περιγράφατε την απόδοση της επιχείρησής σας στους παρακάτω τομείς;


Ενίσχυση της αισιοδοξίας



Η Τεχνητή Νοημοσύνη στη διαχείριση πληρωμών
Η Τεχνητή Νοημοσύνη αναμένεται να έχει τον ίδιο αντίκτυπο στις επιχειρήσεις και την κοινωνία όπως είχε το διαδίκτυο τη δεκαετία του 1990. Αν και οι μακροπρόθεσμες συνέπειες είναι αβέβαιες, η παρούσα έρευνα και οι δράσεις της Intrum, με το AI εργαλείο Ophelos, προσφέρουν μια πρώτη εικόνα του τρόπου με τον οποίο η Τεχνητή Νοημοσύνη θα αλλάξει το τοπίο της διαχείρισης πληρωμών προς όφελος των επιχειρήσεων και των πελατών τους.


Προκλήσεις και ευκαιρίες στην εφαρμογή της Τεχνητής Νοημοσύνης
Τι απαντούν οι επιχειρήσεις:

