Φώτο: Shutterstock

Ελπίδες πως τα νέα μοντέλα θα σώσουν τον τζίρο της αυτοκίνησης

Οι άνθρωποι της αυτοκίνησης αναμένουν στην επανεκκίνηση της οικονομίας και ελπίζουν σε μαζικές πωλήσεις οχημάτων που θα καταφέρουν να διασώσουν τα φετινά αναιμικά κέρδη.

Η επανέναρξη της αγοράς στην μετα-κορονοϊό εποχή παγκοσμίως είναι ένα στοίχημα που θα πρέπει να κερδίσουν πρωτίστως οι αυτοκινητοβιομηχανίες και δευτερευόντως οι αντιπροσωπείες κάθε χώρας. Στην Ελλάδα αναμένεται τις επόμενες ημέρες το γενικό πρόσταγμα της μερικής άρσης των περιοριστικών μέτρων και ένα γενικό πλάνο πάνω στο οποίο θα βαδίσουν οι περισσότεροι εργαζόμενοι και επιχειρηματίες. Πάντα, όμως, με μέτρο και σύνεση. Στην επανεκκίνηση της οικονομίας οι άνθρωποι της αυτοκίνησης ελπίζουν να υπάρξουν μαζικές πωλήσεις οχημάτων και ένας σημαντικός κύκλος εργασιών που να δικαιολογεί αυξημένο τζίρο και έστω -αναιμικά- κέρδη.

Το τελευταίο δίμηνο στην Ελλάδα πριν από τα μέτρα, αναμένονταν να κυκλοφορήσουν σημαντικά μοντέλα, πάνω στα οποία οι αντιπροσωπείες είχαν βασιστεί για να πετύχουν αυξημένες πωλήσεις. Μπορεί να μην είδαμε για παράδειγμα την παρουσίαση της νέας Skoda Octavia που θα γίνονταν στην Κρήτη ή το νέο Seat Leon, την νέα Mercedes GLA και το Audi Q3 Sportback, όμως πολύ σύντομα θα υπάρξουν μια σειρά από παρουσιάσεις νέων μοντέλων που θα τονώσουν το ενδιαφέρον των πελατών για περαιτέρω έρευνα και αναζήτηση. Για παράδειγμα πολύ σύντομα αναμένεται να παρουσιάσει η Hyundai το i10, ενώ το ίδιο θα κάνει η VW με το ID3 και η Opel με το e-Corsa.

Αυτά τα μοντέλα αναμένεται να αποτελέσουν μόνο ένα μικρό δείγμα από αυτά που θα ακολουθήσουν τους επόμενους μήνες, καθώς όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν στη φαρέτρα τους εκδόσεις που θα πρωταγωνιστήσουν τα επόμενα χρόνια.

Το μεγάλο στοίχημα όλων των βιομηχανιών είναι η υβριδική τεχνολογία και η ηλεκτροκίνηση που θα παίξει σημαντικό ρόλο, καθώς τα νέα όρια ρύπων δεν αφήνουν πολλά περιθώρια επιλογών. Άλλωστε τα πρόστιμα είναι τεράστια και σε καμία περίπτωση δεν θα θέλουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες να τα μετακυλήσουν στις τιμές των νέων μοντέλων.

Το ζητούμενο είναι ο Απρίλιος να αποτελέσει τον τελευταίο μήνα που θα δούμε μείωση των πωλήσεων, καθώς στην Ευρώπη και στην Ελλάδα οι πωλήσεις σημείωσαν κατακόρυφη πτώση. Το μόνο ευχάριστο είναι ότι ξεκίνησαν να λειτουργούν τα εργοστάσια στην Κίνα, με τη ζήτηση για τα νέα αυτοκίνητα να ανεβαίνει συνεχώς. Το ίδιο αναμένεται να γίνει και στην Ευρώπη. Ήδη κάποια εργοστάσια έχουν ξεκινήσει τη γραμμή παραγωγής και κάποια άλλα αναμένονται να ξεκινήσουν τις επόμενες ημέρες.

Σύμμαχος σε αυτή την προσπάθεια, τουλάχιστον για τα ελληνικά δεδομένα, είναι η χαμηλή τιμή της βενζίνης και οι διακοπές του καλοκαιριού. Άλλωστε παραδοσιακά αυτούς τους μήνες πριν από τη μεγάλη έξοδο των εκδρομέων για τις καλοκαιρινές διακοπές, η κατάσταση σε συνεργεία και αντιπροσωπείες παρουσιάζεται σημαντικά ανοδική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις 600.000 ανέρχονται τα ανασφάλιστα οχήματα

Όπως σημειώνει ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτων της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών, κ. Δημήτρης Ζορμπάς, «το θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων είναι ένα κοινωνικό και οικονομικό θέμα που πρέπει να επιλυθεί οριστικά.