Από την 1η Δεκεμβρίου τίθεται σε ισχύ η υποχρέωση αποδοχής πληρωμών μέσω του συστήματος IRIS στις συναλλαγές με ιδιώτες (B2C), σύμφωνα με ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ). Η Αρχή προχωρά στη συμπλήρωση του κανονιστικού πλαισίου για τη διασύνδεση των υπόχρεων επιχειρήσεων με τη Φορολογική Αρχή και την αποδοχή άμεσων πληρωμών στο Σημείο Πώλησης.
Με αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, μετά από διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς και με βάση την αρχή «Είσπραξη πληρωμής (κάρτα, IRIS) - Υποχρεωτική έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα», καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές για τις άμεσες πληρωμές (Instant Payments). Οι νέες τεχνολογίες εντάσσονται στο πλαίσιο διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με τη Φορολογική Διοίκηση.
Συγκεκριμένα, τροποποιούνται τα πρωτόκολλα διασύνδεσης προηγούμενων αποφάσεων (Α.1098/2022 και Α.1155/2023), ορίζοντας τον τεχνικό τρόπο αποδοχής άμεσων πληρωμών στο Σημείο Πώλησης μέσω:
• Τερματικών ηλεκτρονικής μεταφοράς κεφαλαίων (POS)
• Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων
(βλ. σχετικές αποφάσεις, Α.1147/2025, Α.1160/2025)
Όσον αφορά τις προθεσμίες συμμόρφωσης, οι εταιρείες τεχνολογίας και πληρωμών καλούνται να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες έως τις 28 Νοεμβρίου 2025:
1) Πάροχοι Υπηρεσιών/Μέσων Πληρωμών (Acquirers & NSPs): Υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμμόρφωσης για εναρμόνιση με τις νέες προδιαγραφές.
2) Επιχειρήσεις εισαγωγής, κατασκευής, εμπορίας ΦΗΜ και κατασκευής, τεχνικής υποστήριξης, εγκατάστασης και λειτουργίας ERP (Α. 1159/2025 & Α.1162/2025): Υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμβατότητας για εναρμόνιση με τις νέες προδιαγραφές.
Για περαιτέρω πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με την Εξυπηρέτηση Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ, my1521, τηλεφωνικά στο 1521 (χωρίς χρέωση, εργάσιμες ημέρες 7:00-20:00) ή ψηφιακά στο my1521, 24 ώρες το 24ωρο, επιλέγοντας: Θέματα Ελληνικών Λογιστικών Προτύπων & myDATA > IRIS > Διασύνδεση.