Φωτο: Aegean

Με κλειστά χαρτιά η κυβέρνηση για τη διάσωση της Aegean

Απέφυγε να απαντήσει σε ερωτήσεις για τις συζητήσεις ανάμεσα στην κυβέρνηση και τον αερομεταφορέα ο Άδ. Γεωργιάδης αλλά τόνισε οτι η Aegean πρέπει να ενισχυθεί.

Σχέδιο διάσωσης της Aegean επεξεργάζεται η κυβέρνηση, όπως ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδης, που τόνισε ότι η εταιρεία αποτελεί «κόσμημα» και έχει εξαιρετική σημασία για την ελληνική οικονομία. Ο υπουργός απέφυγε, όμως, να δώσει οριστικές απαντήσεις για τον τρόπο που θα δοθεί η ενίσχυση στην αεροπορική εταιρεία, σημειώνοντας πως η «κυβέρνηση ήδη ετοιμάζει σχέδιο για την Aegean, το οποίο όμως δεν είναι ακόμη έτοιμο, οπότε δεν είμαστε σε θέση να σας ανακοινώσουμε το ολοκληρωμένο κυβερνητικό σχέδιο. Επεξεργαζόμαστε ένα τέτοιο σχέδιο και στόχος μας είναι να μην βρεθεί σε θέση αδυναμίας η εταιρεία».

«Δεν θα αφήσουμε εταιρείες, όπως η Aegean, χωρίς φροντίδα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου όπου παρουσιάσθηκαν αναλυτικά τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη της οικονομίας. Και υπογράμμισε το γεγονός πως οι διεθνείς ανταγωνιστές της Aegean έχουν ήδη λάβει κρατικές επιχορηγήσεις. Κάτι το οποίο οδηγεί στη νόθευση των κανόνων του υγιούς ανταγωνισμού στον κλάδο, όπως είπε, όποτε είναι λογικό και η εταιρεία να ζητά βοήθεια ώστε να διασφαλιστεί το μέλλον της.

Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, που ως τώρα δεν έχουν επιβεβαιωθεί, η διοίκηση της Aegean συζητεί με την κυβέρνηση για την παροχή κρατικών εγγυήσεων για το δανεισμό της, με αντάλλαγμα προμήθειες προς το Δημόσιο, ώστε να μην χρειαστεί να πάρει το κράτος μετοχές της εταιρείας. Όπως είχε αναφέρει ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχης Βασιλάκης τη Δευτέρα σε αναλυτές, η φετινή χρήση θα είναι η χειρότερη από την ίδρυση της εταιρείας και  είναι απαραίτητη η κρατική ενίσχυση για να μην μειωθούν τα δρομολόγια.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της αεροπορικής εταιρείας, πρόκειται για μία πρωτόγνωρη κρίση, όπου η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με μοναδικές προκλήσεις καθώς για δύο μήνες τα έσοδα έπεσαν κοντά στο μηδέν και θα απαιτηθούν θυσίες από όλους για την ανάκαμψη. Εξήγησε επίσης ότι είναι πολύ σημαντικός ο ρόλος του κράτους στην υποστήριξη των επιχειρήσεων για να ανακάμψουν ενώ θα πρέπει να συμβάλουν τόσο οι εργαζόμενοι όσο και οι προμηθευτές. 

Για την οικονομική ενίσχυση από το κράτος ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι, είναι απαραίτητη για να μην υπάρξει μείωση των δρομολογίων της εταιρείας. Όπως είπε, χωρίς κρατική ενίσχυση τα δρομολόγια θα μειωθούν στο 75% το 2021, ενώ αν υπάρξει βοήθεια του κράτους η εταιρεία θα μπορέσει να κρατήσει όλα τα δρομολόγια της ενδεχομένως με τη μείωση στη συχνότητα ορισμένων.

Για το μέγεθος και τη μορφή που μπορεί να πάρει η κρατική ενίσχυση ο. κ. Βασιλάκης απέκλεισε το ενδεχόμενο να πάρει το Δημόσιο μερίδιο της εταιρείας καθώς, όπως είπε, το ποσό που ζητείται δεν είναι μεγάλο σε σχέση με την κεφαλαιοποίησή της και η διοίκηση της Aegean δε θα ήθελε σε καμία περίπτωση να θυσιάσει την ευελιξία της και τη δυνατότητα να διοικεί την εταιρεία.

Πάντως, στον ευρωπαϊκό χώρο οι ενισχύσεις σε αεροπορικές εταιρείας από κράτη οδηγούν ακόμη και σε μερική κρατικοποίηση μεγάλων εταιρειών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Lufthansa, που καταλήγει σε μια συμφωνία για ενίσχυση 9 δισ. ευρώ από τη γερμανική κυβέρνηση, με αντάλλαγμα το 25% των μετοχών της και συμμετοχή δύο εκπροσώπων του κράτους στο διοικητικό συμβούλιο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Βαρύ πυροβολικό» για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων τα εγγυημένα δάνεια

Ενεργοποιείται στις αρχές Ιουνίου το νέο πρόγραμμα για δάνεια έως 7 δισ με εγγύηση 80% από το κράτος, ενώ το ΤΕΠΙΧ ΙΙ δεν θα μπορέσει να καλύψει την μεγάλη ζήτηση δανείων από τις επιχειρήσεις.