ΓΔ: 1450.97 1.10% Τζίρος: 16.01 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:09:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Μπόνους 310 εκατ. στον τζίρο των σούπερ μάρκετ από το lockdown

Ενισχυμένος είναι ο τζίρος των σουπερ μάρκετ κατά 310 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα περσινά δεδομένα εξαιτίας της αυξημένης κίνησης που έχει καταγραφεί λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.

Σε συνολικό τζίρο 1,68 δις ευρώ, ενισχυμένο κατά 310 εκατ. ευρώ, μεταφράζεται η «παρενέργεια» της πανδημίας COVID 19 στα σούπερ μάρκετ κατά την διάρκεια των 12 εβδομάδων, από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στη χώρα μας έως και τις  17 Μαΐου, σύμφωνα με τα νέα στοιχεία που δημοσιοποίησε η IRI.

Η επίδοση στους τζίρους των 340 κατηγοριών που εξετάζει το δείγμα στο διάστημα των 12 εβδομάδων είναι αυξημένη κατά 22,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Παρά τα διψήφια ποσοστά ανάπτυξης, η πορεία της κατανάλωσης εμφανίζει επιβράδυνση στις πρώτες δύο εβδομάδες του Μαΐου σε σχέση με τις προηγούμενες επιδόσεις του Απριλίου και του Μαρτίου. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI η εβδομάδα 11-17 Μαΐου κατέγραψε αύξηση εσόδων 10,1% όταν τη προηγούμενη 4-10 Μαΐου η ανάπτυξη διαμορφώθηκε στο 19,4%. 

Ανά κατηγορία, στο διάστημα των 12 εβδομάδων τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού και προσωπικής υγιεινής εξακολουθούν να καταγράφουν τις υψηλότερες «αποδόσεις» με την αύξηση στους τζίρους τους να διαμορφώνεται σε 32,8% και 24,1% αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά στη κατηγορία των τροφίμων, το ποσοστό της αύξησης των εσόδων αγγίζει το 21%. Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των τροφίμων στο συνολικό τζίρο των συνολικά 340 εξεταζόμενων ταχυκίνητων κατηγοριών είναι σημαντική, αφού το 49% του δείγματος αφορά σε κωδικούς τροφίμων. 

Αναφορικά, τέλος, με την πορεία των εσόδων των ταχυκίνητων κατηγοριών από την αρχή του 2020 έως και τις 17 Μαΐου, δηλαδή σχεδόν πεντάμηνο, καταγράφει συνολική αύξηση 15,1%

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εβδομάδα... κορονοϊού στα σούπερ μάρκετ με διπλασιασμό του τζίρου

«Έφοδος» των καταναλωτών την εβδομάδα από 9 έως 15 Μαρτίου προκάλεσε αύξηση 95,7%. στον τζίρο των αλυσίδων. Έκτοτε παρατηρείται αισθητή επιβράδυνση στους ρυθμούς, σύμφωνα με στελέχη του κλάδου.
Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.