ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αυξημένες οι δαπάνες για ένδυση και υπόδηση το 2019 

Στην κορυφή των δαπανών για τα νοικοκυριά παραμένουν τα είδη διατροφής, καθώς καλύπτουν το 20%. Η συνολική δαπάνη το 2019 ενισχύθηκε 2,5%.

Αύξηση 2,5% κατέγραψε το 2019 η συνολική μηνιαία δαπάνη των νοικοκυριών σύμφωνα με την έρευνα των οικογενειακών προϋπολογισμών που διενήργησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ).  

Η μέση μηνιαία δαπάνη για αγορές των νοικοκυριών στην Ελλάδα το 2019 ανήλθε σε 1.478 ευρώ, έναντι 1.442 ευρώ το 2018 και το μεγαλύτερο μέρος αυτών αφορούσε τα είδη διατροφής με ποσοστό 20%. Ακολουθούν οι δαπάνες στέγασης με 14%, οι μεταφορές με 13,4%, τα ξενοδοχεία – εστιατόρια – καφέ με 11,1%, η υγεία με 7,1% και στην 6η θέση οι δαπάνες ένδυσης και υπόδησης με ποσοστό 5,8%.

Ειδικότερα, οι δαπάνες για ένδυση – υπόδηση  κατέγραψαν άνοδο το 2019 κατά 1% ενώ την τριετία 2017-2019 η κατανάλωση ενδυμάτων αυξήθηκε συνολικά κατά 4,1%. Η μέση ετήσια δαπάνη ανά άτομο το 2019 για ενδύματα – υποδήματα ήταν 403 ευρώ, ενώ η συνολική ετήσια κατανάλωση ενδυμάτων – υποδημάτων στην Ελλάδα το 2019 ανήλθε σε 4,17 δισεκ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι το ποσοστό (5,8%) που δαπανάται στην Ελλάδα για την κατηγορία ένδυσης – υπόδησης εξακολουθεί να παραμένει από τα υψηλότερα στην Ευρώπη, καθώς το αντίστοιχο ποσοστό στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία, Ισπανία κλπ κυμαίνεται μεταξύ 4% και 5%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

textiles-klostes-sevk
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σημαντικές μειώσεις σε εισαγωγές - εξαγωγές του τομέα της ένδυσης το 2023

Οι εξαγωγές συνολικά των δύο κλάδων μειώθηκαν κατά 22,8% το 2023 συγκριτικά με το 2022, με την αξία τους να υποχωρεί σε 1,82 δισ ευρώ. Η κάμψη της κατανάλωσης πανευρωπαϊκά λόγω του πληθωρισμού έχει μεταβάλει την καταναλωτική συμπεριφορά.
Endysi, Rouxa, Lianiki
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κάμψη παραγωγής και εξαγωγών σε ένδυση και κλωστοϋφαντουργία στην ΕΕ

Σε διψήφιο ποσοστό ανήλθε η μείωση εισαγωγών και εξαγωγών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία ένδυσης και κλωστοϋφαντουργίας κατά το εννεάμηνο του 2023. Σε αντίστοιχη τροχιά οι σχετικοί δείκτες και στην Ελλάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Πονοκέφαλος» στην κλωστοϋφαντουργία από την καθίζηση διεθνούς ζήτησης

Απαιτείται πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα και στους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης για να εκσυγχρονιστεί ο κλάδος, τη στιγμή που τα πρώτα κινεζικά εργοστάσια κάνουν την εμφάνιση τους στην Ευρώπη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Προσφορές ακόμη και 80% στην αγορά αλλά οι καταναλωτές δεν συγκινούνται

Ο Οκτώβριος έκλεισε με κάμψη πωλήσεων έως 25% στα είδη ένδυσης κι υπόδησης, ενώ κι ο Νοέμβριος μέχρι στιγμής εξελίσσεται υποτονικά, προϊδεάζοντας για μειωμένο τζίρο σε σχέση με την περυσινή περίοδο της Black Friday.