ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Πέντε «μνηστήρες» για το λιμάνι της Καβάλας

Ανακοινώθηκαν από το ΤΑΙΠΕΔ οι ενδιαφερόμενοι για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Καβάλας. Συμμετέχει και η Black Summit που διεκδικεί και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Πέντε είναι οι ενδιαφερόμενοι που συμμετέχουν στο διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Καβαλάς Φίλιππος Β΄ όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ. Η διάρκεια της υπο-παραχώρησης θα είναι για 40 έτη.

Ανάμεσα στους υποψηφίους επενδυτές περιλαμβάνεται και η Black Summiter Financial Group που έχει εκδηλώσει ήδη το ενδιαφέρον της και για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και σε κοινοπραξία μαζί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και την EFA Group θέλουν να βρεθούν και στο λιμάνι της Καβάλας.

Όπως και για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, ανάμεσα στους ενδιαφερόμενους βρίσκεται και ο ΟΛΘ που έχει περάσει στον έλεγχο της κοινοπραξίας South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, στην οποία μετέχουν η γερμανική Deutsche Invest Equity Partners GmbH, η Belterra Investments Ltd., συμφερόντων του Ιβάν Σαββίδη και η γαλλική Terminal Link SAS.

Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν οι:

  1. PFIC LTD
  2. QUINTANA INFRASTRUCTURE + DEVELOPMENT
  3. ΕΝΩΣΗ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ IMERYS AE, GOLDAIR CARGO & I.M.G.
  4. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP -EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
  5. ΟΛΘ Α.Ε.

Οι σύμβουλοι αξιοποίησης του Ταμείου, αφού αξιολογήσουν τις υποβληθείσες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος ,θα υποβάλουν την εισήγησή τους προς το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ σχετικά με τους υποψηφίους που πληρούν τα κριτήρια συμμετοχής για την επόμενη φάση του διαγωνισμού (φάση δεσμευτικών προσφορών).

Υπενθυμίζεται ότι η υπο-παραχώρηση περιλαμβάνει:

  • τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000τ.μ.,
  • μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου165.000τ.μ.,
  • τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη
  • την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων)και
  • συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού.

Το προφίλ των ενδιαφερόμενων:

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: O ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι ένας μεγάλος ελληνικός Όμιλος, με δραστηριότητες στους τομείς των υποδομών, παραγωγής, προμήθειας και εμπορίας ηλεκτρικής ενέργειας από θερμικές πηγές και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας(ΑΠΕ), στις παραχωρήσεις, στη διαχείριση απορριμμάτων καθώς και στην ανάπτυξη και διαχείριση ακινήτων. Ο Όμιλος δραστηριοποιείται στην Ελλάδα, στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, στις ΗΠΑ και στη Μέση Ανατολή. 

Black Summit Financial Group: Ο Όμιλος Black Summit Financial είναι μια εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων με εμπειρία στην παροχή χρηματοοικονομικών συμβουλευτικών υπηρεσιών, καθώς και σε υπηρεσίες διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων εστιασμένες στη διατήρηση και ανάπτυξη της περιουσίας των πελατών της, μέσα από εξατομικευμένες επενδυτικές στρατηγικές.

EFA Group: Η EFA GROUP είναι ένας όμιλος εταιρειών που προσφέρει μια σειρά από εξειδικευμένες υπηρεσίες, όπως προϊόντα και συστήματα υψηλής τεχνολογίας, υπηρεσίες διαχείρισης συμβάσεων/έργων, τεχνικές υπηρεσίες και υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας στους τομείς της αεροδιαστημικής, της άμυνας, της ασφάλειας και των αγορών υψηλής τεχνολογίας. Ο Όμιλος EFA GROUPλειτουργεί σε διεθνή κλίμακα σε περισσότερες από 40 χώρες σε όλο τον κόσμο.

IMERYS: O Όμιλος ΙΜΕRYS είναι κορυφαία εταιρεία βιομηχανικών λύσεων βασισμένων στα ορυκτά, προσφέροντας εξειδικευμένες λύσεις, στους πελάτες του. Η βασική του παραγωγή ορυκτών περιλαμβάνει μπεντονίτη, ανθρακικό ασβέστιο, διατομίτη, καολίνη και περλίτη, ενώ οι εφαρμογές των ορυκτών είναι τεράστιες και ανήκουν σε πολλές διαφορετικές βιομηχανίες. Μέσω της παραγωγής του ο Όμιλος IMERYS είναι σε θέση να έχει παρουσία σε αγορές όπως είναι η βιομηχανία αυτοκινήτων, ο τομέας των κατασκευών, τα καταναλωτικά αγαθά, ο σίδηρος και ο χάλυβας και το χαρτί.

Goldair Cargo: Η Goldair είναι κορυφαίος όμιλος εταιρειών στους τομείς του τουρισμού και των μεταφορών στην Ελλάδα. Οι δραστηριότητές της περιλαμβάνουν εκπροσώπηση αεροπορικών εταιρειών, υπηρεσίες εφοδιαστικής αλυσίδας, υπηρεσίες εδάφους διαχείρισης αεροσκαφών και επιβατών, μεταφοράς, αποθήκευσης, διαχείρισης και διανομής φορτίου,  καθώς και εσωτερικές και διεθνείς τουριστικές υπηρεσίες, διεθνή συνέδρια, εκθέσεις και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

IMG: Η IMG Α.Ε. είναι μια βιομηχανική εταιρεία, η οποία ειδικεύεται σε τομείς όπως τεχνουργήματα από πέτρα και γύψο, κεραμικά είδη και γυαλί. Οι κύριες δραστηριότητες της περιλαμβάνουν την παραγωγή μαρμάρων από ασβέστη τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή χαρτιού και γυαλιού. Η IMG είναι ελληνική εταιρεία, με τη μονάδα παραγωγής της να βρίσκεται στη Νέα Καρβάλη της Καβάλας.

PFIC Ltd: Η PFIC LTD είναι εταιρεία με έδρα την Κύπρο, και υποκατάστημα στην Ελλάδα, η οποία ειδικεύεται στην παραγωγή σύνθετων λιπασμάτων και χημικών. Οι δραστηριότητες της περιλαμβάνουν την παραγωγή φωσφορικού οξέος και σύνθετων NPK λιπασμάτων. Η μονάδα παραγωγής της εταιρείας βρίσκεται στη Νέα Καρβάλη, Καβάλας και περιλαμβάνει ένα σταθμό παραγωγής φωσφορικού οξέος, τρεις εγκαταστάσεις παραγωγής σύνθετων NPK λιπασμάτων και ένα αυτόνομο ιδιωτικό λιμάνι για τη φόρτωση και εκφόρτωση προϊόντων και πρώτων υλών.

Quintana Infrastructure and Development: Η Quintana Infrastructure and Development είναι ιδιωτική εταιρεία επενδύσεων χαρτοφυλακίου και διαχείρισης εταιρειών, με παρουσία σε ένα ευρύ φάσμα αγορών, όπως ενεργειακές υποδομές, υποδομές δεδομένων και τεχνολογίας, βιομηχανικές αγορές και διαχείριση πόρων.

ΟΛΘ: O ΟΛΘ είναι ένας ελληνικός οργανισμός διαχείρισης του λιμένα ο οποίος βρίσκεται στην πόλη της Θεσσαλονίκης, το μεγαλύτερο λιμάνι της Βόρειας Ελλάδας, βάσει συμφωνίας παραχώρησης με την Ελληνική Δημοκρατία. Ο ΟΛΘ είναι εταιρεία εισηγμένη στο Χ.Α.Α. και λειτουργεί υπό τη διοίκηση της κοινοπραξίας DeutscheInvestEquityPartnersGmbH (DIEP) / TerminalLink / Belterra από το 2018.

 

 

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣτΕ: Συζήτηση για την παραχώρηση της Αττικής Οδού για 25 χρόνια

Συγκεκριμένα, συζητήθηκε η αίτηση της κοινοπραξίας VINCI Highways - VINCI Concessions - Μυτιληναίος Α.Ε. - Mobility Partner η οποία έχει καταθέσει τη δεύτερη καλύτερη προσφορά στον επίμαχο διαγωνισμό - κατά της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και του ΤΑΙΠΕΔ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύο οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση της Εγνατίας

Εκτός η Άκτωρ που είχε ζητήσει παράταση της προθεσμίας υποβολής, αίτημα που δεν έγινε δεκτό. Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των 3 καθέτων οδικών αξόνων για 35 έτη.