ΓΔ: 875.47 1.86% Τζίρος: 38.12 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Σε αναπτυξιακή ρότα κινείται η ελληνική ναυτιλία

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΕ Θ. Βενιάμη, με το νέο νομοθετικό καθεστώς θα αποκατασταθεί η χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας.

Έτοιμη να προχωρήσει σε εκστρατεία προσέλκυσης των νέων ανέργων Ελλήνων στην ναυτιλιακή βιομηχανία, μόλις ολοκληρωθούν κάποιες τελευταίες εκκρεμότητες σε σχέση με το νέο νομοθετικό καθεστώς είναι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), όπως αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμης στη συνέντευξη που παραχώρησε στη ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd's List».

«Η ελληνική κυβέρνηση, καθώς και τα περισσότερα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης, αναγνωρίζουν πλέον γενικά τη σημασία του κλάδου και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η κυβέρνηση θέσπισε νομοθεσία που επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να απασχολούν χαμηλόβαθμο πλήρωμα σε διεθνείς συνδικαλιστικές συμβάσεις, αφήνοντας τους ιδιοκτήτες να επιλέξουν είτε τους όρους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μεταφορών είτε τις συμφωνίες του Διεθνούς Φόρουμ διαπραγματεύσεων» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Προσθέτει ότι τα νέα μέτρα έχουν ως στόχο να αποκαταστήσουν την χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας, η οποία τώρα δεν αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα πέμπτο του ελληνικού στόλου, αλλά και να δώσει στους νέους Έλληνες περισσότερες πιθανότητες να βρουν εργασία στα πλοία.

Σημειώνεται ότι με σχετική νομοθετική διάταξη του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, που ψηφίσθηκε το προηγούμενο καλοκαίρι, επιτρέπεται στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3.000 κοχ, που έχουν νηολογηθεί υπό ελληνική σημαία, η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων και εκάστοτε ισχυουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, κατά την ελεύθερη κρίση του πλοιοκτήτη, εξαιρετικά και μόνο για ναυτολογήσεις ειδικοτήτων του κατώτερου πληρώματος καθώς και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και γ' Μηχανικού του εμπορικού ναυτικού.

Στην ίδια συνέντευξη ο πρόεδρος της ΕΕΕ εκτιμά ότι με το νέο καθεστώς η ελληνική σημαία μπορεί να γίνει ανταγωνιστική έναντι των άλλων σημαιών της Ευρώπης και δηλώνει βέβαιος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειοψηφία των ελληνικών πλοίων να επιστρέφουν στην ελληνική σημαία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιχειρηματικές συμφωνίες και ρεκόρ επισκεψιμότητας στα φετινά Ποσειδώνια

Οι διοργανωτές της έκθεσης είδαν φέτος αύξηση 7% του χώρου των εκθετών σε σύγκριση με την έκθεση του 2018 (το 2020, λόγω πανδημίας, η διοργάνωση δεν πραγματοποιήθηκε) και εντυπωσιακή αύξηση σχεδόν 18% στον αριθμό επισκεπτών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μ. Τραυλού: Θεματοφύλακας ευημερίας η ναυτιλία, πρόκληση η πράσινη μετάβαση

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών υπογράμμισε τον κρίσιμο ρόλο του κλάδου στο παγκόσμιο εμπόριο ενώ σε ότι αφορά τη μετάβαση στη πράσινη εποχή τόνισε ότι απαιτούνται ρεαλιστικές λύσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έλληνες εφοπλιστές: Αναγκαία η ίδρυση ενός Ταμείου για τη ναυτιλία

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού σημείωσε πως η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» αποτελεί βασικό πυλώνα της ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας και είναι υποχρέωση δεσμευτική για όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Epivatiko Ploio, Peiraias
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαράζ ελέγχων για εργασιακά ζητήματα σε ακτοπλοϊκές εταιρείες

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία καταγγέλλει πως μετά από ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν, διαπιστώθηκαν ελλείψεις σε προσωπικό πλοίων και σαφείς παραβιάσεις της Συλλογικής Σύμβασης εργασίας της ακτοπλοΐας.