ΓΔ: 1448.7 0.06% Τζίρος: 152.33 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Σε αναπτυξιακή ρότα κινείται η ελληνική ναυτιλία

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΕΕ Θ. Βενιάμη, με το νέο νομοθετικό καθεστώς θα αποκατασταθεί η χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας.

Έτοιμη να προχωρήσει σε εκστρατεία προσέλκυσης των νέων ανέργων Ελλήνων στην ναυτιλιακή βιομηχανία, μόλις ολοκληρωθούν κάποιες τελευταίες εκκρεμότητες σε σχέση με το νέο νομοθετικό καθεστώς είναι η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), όπως αποκαλύπτει, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της ΕΕΕ κ. Θ. Βενιάμης στη συνέντευξη που παραχώρησε στη ναυτιλιακή εφημερίδα «Lloyd's List».

«Η ελληνική κυβέρνηση, καθώς και τα περισσότερα πολιτικά κόμματα της αντιπολίτευσης, αναγνωρίζουν πλέον γενικά τη σημασία του κλάδου και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, η κυβέρνηση θέσπισε νομοθεσία που επιτρέπει στις ναυτιλιακές εταιρείες να απασχολούν χαμηλόβαθμο πλήρωμα σε διεθνείς συνδικαλιστικές συμβάσεις, αφήνοντας τους ιδιοκτήτες να επιλέξουν είτε τους όρους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων Μεταφορών είτε τις συμφωνίες του Διεθνούς Φόρουμ διαπραγματεύσεων» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Προσθέτει ότι τα νέα μέτρα έχουν ως στόχο να αποκαταστήσουν την χαμένη ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας, η οποία τώρα δεν αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα πέμπτο του ελληνικού στόλου, αλλά και να δώσει στους νέους Έλληνες περισσότερες πιθανότητες να βρουν εργασία στα πλοία.

Σημειώνεται ότι με σχετική νομοθετική διάταξη του υπουργού Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη, που ψηφίσθηκε το προηγούμενο καλοκαίρι, επιτρέπεται στα αμιγώς εμπορικά πλοία άνω των 3.000 κοχ, που έχουν νηολογηθεί υπό ελληνική σημαία, η εφαρμογή των διεθνώς αναγνωρισμένων και εκάστοτε ισχυουσών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, κατά την ελεύθερη κρίση του πλοιοκτήτη, εξαιρετικά και μόνο για ναυτολογήσεις ειδικοτήτων του κατώτερου πληρώματος καθώς και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και γ' Μηχανικού του εμπορικού ναυτικού.

Στην ίδια συνέντευξη ο πρόεδρος της ΕΕΕ εκτιμά ότι με το νέο καθεστώς η ελληνική σημαία μπορεί να γίνει ανταγωνιστική έναντι των άλλων σημαιών της Ευρώπης και δηλώνει βέβαιος ότι την επόμενη δεκαετία θα δούμε την πλειοψηφία των ελληνικών πλοίων να επιστρέφουν στην ελληνική σημαία.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αν. Λαιμός: Οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 20% του παγκόσμιου στόλου

Ο κ. Λαιμός σημείωσε ότι υπάρχει ποικιλία εφοπλιστών στο κάδρο, τόσο μικροί, όσο και μεγάλοι ιδιοκτήτες, άλλοι με παραδοσιακούς πόρους χρηματοδότησης, άλλοι που βασίζονται σε ομόλογα, άλλοι εισηγμένοι στο χρηματιστήριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 10,1% των πληρωμάτων στα ελληνικά πλοία την τελευταία διετία

Στα ελληνόκτητα πλοία με ξένη σημαία συμβεβλημένα με το ΝΑΤ οι Έλληνες και ξένοι ναυτικοί αυξήθηκαν κατά 27,8%, ενώ υπήρξε και αύξηση 12,7% των Ελλήνων ναυτικών που υπηρετούσαν σε ελληνικά πλοία και 14,5% που υπηρετούσαν σε ελληνόκτητα πλοία.
Enosi Ellinon Efopliston, Melina Travlou, Melina Traulou
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μ. Τραυλού: Τροφοδότης συναλλάγματος και θέσεων εργασίας η ελληνική ναυτιλία

Στον κομβικό ρόλο της ναυτιλίας σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον αναφέρθηκε η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, τονίζοντας ότι «το 90% του παγκοσμίου εμπορίου διακινείται δια θαλάσσης, 365 ημέρες τον χρόνο, 24 ώρες το 24ωρο».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μ. Τραυλού: Στα 20 δισ. ευρώ ανήλθε το 2022 το ναυτιλιακό συνάλλαγμα

Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών είπε ότι εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας, προέρχονται από τις επενδύσεις τόσο στην ναυτιλία, όσο και σε άλλους κλάδους της εθνικής οικονομίας.