ΓΔ: 878.76 -0.45% Τζίρος: 44.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
trofima, pota, supermarket
Φώτο: Shutterstock

Όλα τα μέτρα ασφαλείας έχουν λάβει για τον κορονοϊό τα σούπερ μάρκετ

Το ΙΕΛΚΑ χαρακτηρίζει ανυπόστατα δημοσιεύματα που χαρακτηρίζουν τα καταστήματα σούπερ μάρκετ ως εστίες υπερμετάδοσης του ιού και επικαλείται δηλώσεις Χαρδαλιά και Μαγιορκίνη.

Τη σφοδρή αντίδραση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) προκάλεσαν δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι τα καταστήματα σούπερ μάρκετ αποτελούν εστίες υπερμέταδοσης του κορονοϊού. Το ΙΕΛΚΑ χαρακτήρισε τα δημοσιεύματα ανυπόστατα και διαβεβαίωσε πως οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε τα καταστήματα τους να είναι ασφαλή και να υπάρχει επάρκεια προϊόντων.

Σε ανοιχτή επιστολή του ΙΕΛΚΑ προς το καταναλωτικό κοινό, που υπογράφουν ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος και ο Λευτέρης Κιοσές, γενικός διευθυντής, χαρακτηρίζουν ανυπόστατα δημοσιεύματα, τα οποία ενδέχεται να δημιουργήσουν ανησυχία ή ακόμα και πανικό στο καταναλωτικό κοινό σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών στα σουπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, αναφέρουν πως το Σάββατο 21 Νοεμβρίου, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, δήλωσε ότι «καμιά ένδειξη ή απόδειξη δεν υπάρχει, δεν προκύπτει, από τους χιλιάδες ανθρώπους που έχουμε ιχνηλατήσει για συρροές, ή για επιδημιολογικά clusters στα σούπερ μάρκετ ή στα σχολεία». Στην ίδια θέση κατέληξε λίγο νωρίτερα και ο καθηγητής επιδημιολογίας Γκίκας Μαγιορκίνης, μέλος της επιτροπής λοιμωξιολογων, αναφέροντας ότι «θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί πώς μεταφράζουμε τις μελέτες και πώς μεταφράζουμε τα στοιχεία για να μη δημιουργούμε αυτές τις πλασματικές εικόνες».

Το ΙΕΛΚΑ διαβεβαιώνει ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ κάνουν τα πάντα προκειμένου τα ελληνικά νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή καταστήματα, σε ασφαλή προϊόντα, πάντα με επάρκεια προϊόντων. Τους τελευταίους μήνες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επωμιστεί κόστος για τη διαχείριση της πανδημίας COVID-19 και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, το οποίο ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά, μέχρι τον Οκτώβριο 2020, έχουν προσληφθεί πάνω από 7.000 εργαζόμενοι, έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από 2,83 εκατ. μάσκες, 8,62 εκατ. γάντια και 302 χιλ. συσκευασίες αντισηπτικών.

Η υπεύθυνη στάση καταγράφεται στην ομαλή λειτουργία της αγοράς και αναγνωρίζεται και από το κοινό, όπως καταγράφεται στα ευρήματα της πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Νοέμβριος 2020), όπου:

  • μόλις 8% φοβάται να επισκεφτεί τα καταστήματα σούπερ μάρκετ
  • μόλις 14% δεν εμπιστεύεται ότι τα σούπερ μάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για στην δημόσια υγεία
  • μόνο 5% δεν εμπιστεύεται ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα προϊόντων

Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες όλες οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στις εξ αποστάσεως αγορές και στα ηλεκτρονικά καταστήματα με κόστος, το οποίο εκτιμάται στα 8 εκατ. ευρώ, παρότι μόλις το 5% των καταναλωτών χαρακτηρίζει το ηλεκτρονικό σούπε ρμάρκετ ως το κύριο κανάλι αγορών τροφίμων και οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης.

Εν όψει της αγοράς των εορτών είναι σημαντικό, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, όλοι να γνωρίζουν ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία και την επάρκεια στη διάθεση των προϊόντων.

Το ΙΕΛΚΑ παροτρύνει τους καταναλωτές να τηρούν τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, όπως αποστάσεις και χρήση μάσκας καθώς επίσης και διασταυρώνουν τις πληροφορίες τους και να μην διαδίδουν στοιχεία παραπληροφόρησης, τα οποία μπορούν να βλάψουν την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

trofima, pota, supermarket
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο πόλεμος στην Ουκρανία «ξεφουσκώνει» τις εισπράξεις των σούπερ μάρκετ

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ το 64% των στελεχών του κλάδου περιμένει πως θα μειωθούν οι πωλήσεις στο επόμενο εξάμηνο ενώ την ίδια στιγμή καταγράφεται έντονα η αρνητική επίδραση από τον πόλεμο στην Ουκρανία.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κυνηγούν εκπτώσεις οι Έλληνες, μειώνουν την κατανάλωση ρεύματος

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ το 60% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει πως έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος το τελευταίο διάστημα και το 75% έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, ρούχα και είδη σπιτιού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επιστροφή στην κανονικότητα για τα σούπερ μάρκετ στο β' εξάμηνο του 2022

Ο πρόεδρος του ΙΕΛΚΑ εκτιμά πως το δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα είναι καλύτερο από το 2021 για τα σούπερ μάρκετ και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις στα τρόφιμα θα διαμορφωθούν φέτος κοντά στα 300 εκατ. ευρώ.