ΓΔ: 888.26 0.63% Τζίρος: 66.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
trofima, pota, supermarket
Φώτο: Shutterstock

Όλα τα μέτρα ασφαλείας έχουν λάβει για τον κορονοϊό τα σούπερ μάρκετ

Το ΙΕΛΚΑ χαρακτηρίζει ανυπόστατα δημοσιεύματα που χαρακτηρίζουν τα καταστήματα σούπερ μάρκετ ως εστίες υπερμετάδοσης του ιού και επικαλείται δηλώσεις Χαρδαλιά και Μαγιορκίνη.

Τη σφοδρή αντίδραση του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) προκάλεσαν δημοσιεύματα που υποστηρίζουν ότι τα καταστήματα σούπερ μάρκετ αποτελούν εστίες υπερμέταδοσης του κορονοϊού. Το ΙΕΛΚΑ χαρακτήρισε τα δημοσιεύματα ανυπόστατα και διαβεβαίωσε πως οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε τα καταστήματα τους να είναι ασφαλή και να υπάρχει επάρκεια προϊόντων.

Σε ανοιχτή επιστολή του ΙΕΛΚΑ προς το καταναλωτικό κοινό, που υπογράφουν ο Κωνσταντίνος Μαχαίρας, πρόεδρος και ο Λευτέρης Κιοσές, γενικός διευθυντής, χαρακτηρίζουν ανυπόστατα δημοσιεύματα, τα οποία ενδέχεται να δημιουργήσουν ανησυχία ή ακόμα και πανικό στο καταναλωτικό κοινό σε σχέση με την ασφάλεια των αγορών στα σουπερ μάρκετ.

Ειδικότερα, αναφέρουν πως το Σάββατο 21 Νοεμβρίου, ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς, δήλωσε ότι «καμιά ένδειξη ή απόδειξη δεν υπάρχει, δεν προκύπτει, από τους χιλιάδες ανθρώπους που έχουμε ιχνηλατήσει για συρροές, ή για επιδημιολογικά clusters στα σούπερ μάρκετ ή στα σχολεία». Στην ίδια θέση κατέληξε λίγο νωρίτερα και ο καθηγητής επιδημιολογίας Γκίκας Μαγιορκίνης, μέλος της επιτροπής λοιμωξιολογων, αναφέροντας ότι «θα πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί πώς μεταφράζουμε τις μελέτες και πώς μεταφράζουμε τα στοιχεία για να μη δημιουργούμε αυτές τις πλασματικές εικόνες».

Το ΙΕΛΚΑ διαβεβαιώνει ότι οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ κάνουν τα πάντα προκειμένου τα ελληνικά νοικοκυριά να έχουν πρόσβαση σε ασφαλή καταστήματα, σε ασφαλή προϊόντα, πάντα με επάρκεια προϊόντων. Τους τελευταίους μήνες οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επωμιστεί κόστος για τη διαχείριση της πανδημίας COVID-19 και τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, το οποίο ξεπερνάει τα 100 εκατ. ευρώ. Ενδεικτικά, μέχρι τον Οκτώβριο 2020, έχουν προσληφθεί πάνω από 7.000 εργαζόμενοι, έχουν χρησιμοποιηθεί πάνω από 2,83 εκατ. μάσκες, 8,62 εκατ. γάντια και 302 χιλ. συσκευασίες αντισηπτικών.

Η υπεύθυνη στάση καταγράφεται στην ομαλή λειτουργία της αγοράς και αναγνωρίζεται και από το κοινό, όπως καταγράφεται στα ευρήματα της πρόσφατης πανελλήνιας έρευνας του ΙΕΛΚΑ (Νοέμβριος 2020), όπου:

  • μόλις 8% φοβάται να επισκεφτεί τα καταστήματα σούπερ μάρκετ
  • μόλις 14% δεν εμπιστεύεται ότι τα σούπερ μάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για στην δημόσια υγεία
  • μόνο 5% δεν εμπιστεύεται ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα προϊόντων

Παράλληλα, τους τελευταίους μήνες όλες οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στις εξ αποστάσεως αγορές και στα ηλεκτρονικά καταστήματα με κόστος, το οποίο εκτιμάται στα 8 εκατ. ευρώ, παρότι μόλις το 5% των καταναλωτών χαρακτηρίζει το ηλεκτρονικό σούπε ρμάρκετ ως το κύριο κανάλι αγορών τροφίμων και οι διαδικτυακές πωλήσεις αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 1% της συνολικής κατανάλωσης.

Εν όψει της αγοράς των εορτών είναι σημαντικό, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, όλοι να γνωρίζουν ότι οι αλυσίδες σουπερμάρκετ λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία και την επάρκεια στη διάθεση των προϊόντων.

Το ΙΕΛΚΑ παροτρύνει τους καταναλωτές να τηρούν τα μέτρα προστασίας και ασφάλειας, όπως αποστάσεις και χρήση μάσκας καθώς επίσης και διασταυρώνουν τις πληροφορίες τους και να μην διαδίδουν στοιχεία παραπληροφόρησης, τα οποία μπορούν να βλάψουν την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

super market, trofima, emporio, prosfores
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί αυξήθηκε το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων μέσα στην πανδημία

Αναφορικά με τις εκτιμήσεις των στελεχών του κλάδου λιανεμπορίου και της βιομηχανίας FMCG, το 85% πιστεύει ότι η έκτακτη κατάσταση με τον COVIC-19 θα διαρκέσει τουλάχιστον ως το τέλος του 2021.
supermarket, trofima, proionta
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σταθεροποίηση πωλήσεων στο α' εξάμηνο για το λιανικό εμπόριο τροφίμων

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ μεσοσταθμικά τα στελέχη που συμμετείχαν εκτιμούν ότι θα υπάρξει υποχώρηση της τάξης του 0,2%, λόγω και των αγορών «πανικού» στο αντίστοιχο διάστημα του 2020.
athens_lockdown
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις συνήθειες του προηγούμενου lockdown επιστρέφουν οι καταναλωτές

Η μεγαλύτερη διαφοροποίηση είναι η μείωση της εστίασης, ενώ πέρα από την κατανάλωση τροφίμων σε εστιατόρια, αναμένεται να επηρεαστούν και κατ' οίκον παράδοση-κατανάλωση, αλλά και η παραλαβή έτοιμου φαγητού από το κατάστημα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 122% των ηλεκτρονικών αγορών στα σούπερ μάρκετ

Στα 78,70 ευρώ διαμορφώνεται πλέον η μέση αξία του αγοραστικού καλαθιού που δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2021. Στο 155% η αύξηση της αγοράς φρέσκων τροφίμων μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών.