ΓΔ: 903.6 -0.50% Τζίρος: 18.71 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:25:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Μεγάλο βήμα για παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα 30.000 - 45.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης, εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να απασχολεί 1.000 υπαλλήλους αρχικά.

Τα θεμέλια μιας μεγάλης επένδυσης με πολλαπλά οφέλη για την Ελλάδα τέθηκαν, ανοίγοντας τον δρόμο για την παραγωγή πλήρους κλίμακας ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα, «Electric Cars e.GO Made in Greece».

Το πρώτο βήμα έγινε σήμερα με την επίσημη υπογραφή της «Επιστολής Πρόθεσης Συνεργασίας» από την Enterprise Greece (ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου Α.Ε. του υπουργείου Εξωτερικών) και την εταιρεία Next.e.GO SE, την μοναδική γερμανική εταιρεία που κατασκευάζει ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας.

Η υπογραφή της συμφωνίας πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, και των επικεφαλής των συναρμόδιων υπουργείων, του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση, του αναπληρωτή υπουργού Έρευνας και Ανάπτυξης, Χρήστου Δήμα, του γενικού γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Υποθέσεων και προέδρου της Enterprise Greece, Ιωάννη Σμυρλή και του Νομικού Συμβούλου της Next.e.GO SE, Σταύρου  Κωσταντινίδη.

Το έργο παρουσίασε ο πρωτεργάτης της συμφωνίας, υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία, Κώστας Φραγκογιάννης, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece, Γιώργος Φιλιόπουλος, υπέγραψε τη συμφωνία, μαζί με τον πρόεδρο του Δ.Σ., της Next.e.GO SE καθ. Ulrich Hermann.

«Η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στον επενδυτικό χάρτη των μεγάλων εταιρειών. Μια νέα προοπτική ανοίγεται για την χώρα μας με την συμφωνία αυτή», τόνισε ο κ. Φραγκογιάννης εξηγώντας ότι η εγκατάσταση θα έχει παραγωγική ικανότητα 30.000-45.000 αυτοκίνητα ετησίως, ενώ το ύψος της επένδυσης στη φάση εκκίνησης, εκτιμάται στο ποσό των 100 εκατ. ευρώ και προβλέπεται να απασχολεί 1.000 υπαλλήλους αρχικά, ενώ σε  5.500 θα ανέρχονται οι έμμεσες θέσεις στο ευρύτερο υποστηρικτικό της επένδυσης οικοσύστημα.

«To Enterprise Greece αναδεικνύει και με αυτή την συμφωνία, την πολιτική αξία της μεταρρύθμισης που ενδυνάμωσε την Οικονομική Διπλωματία», επισήμανε ο υφυπουργός Εξωτερικών και πρόσθεσε: «Έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας για την υλοποίηση της, αλλά και για την διευκόλυνση και άλλων επιχειρηματικών προοπτικών που αναζωπυρώνουν τον κλάδο της βιομηχανικής παραγωγής στη χώρα μας». Το έργο αυτό θα αναδείξει την Ελλάδα στην διεθνή αγορά ως ένα από τα πρωτοπόρα ευρωπαϊκά έθνη στην ηλεκτροκίνηση, μέσω της δημιουργίας εγχώριας παραγωγικής ικανότητας, πρόσθεσε. 

Ειδικότερα οι δύο πλευρές συμφώνησαν μια «κατ' αρχήν συνεργασία», που προγραμματίζει τη συγκρότηση ομάδας εργασίας, προκειμένου να καταγραφεί το ακριβές πλαίσιο αλλά και οι προϋποθέσεις υλοποίησης της μεγάλης επένδυσης της γερμανικής εταιρείας στην Ελλάδα, η οποία θα ενταχθεί στα έργα στρατηγικής σημασίας και το σχετικό πλαίσιο κινήτρων δεδομένου ότι, εκτός από τη συναρμολόγηση αυτοκινήτων, η Next.e.GO SE θα επενδύσει στην ίδρυση ενός Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας στη χώρα, με σεβασμό στο περιβάλλον και αξιοποίηση του εγχώριου ανθρώπινου δυναμικού. Βάσει των εκτιμήσεων η πλήρης συμφωνία θα είναι έτοιμη εντός των επόμενων 3-6 μηνών, ενώ το έργο θα ολοκληρωθεί σε 24 μήνες έως την πλήρη λειτουργία μιας μονάδας παραγωγής e.Go στην Ελλάδα. 

Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει, ειδικότερα, την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο. Επίσης την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού και ευρύ πλάνο συνεχούς κατάρτισής του στις κεντρικές εργοστασιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Aachen της Γερμανίας. Προβλέπεται επίσης, η ίδρυση Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.

Η σημερινή Επιστολή Πρόθεσης Συνεργασίας που υπογράψαμε, τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece, Γιώργος Φιλιόπουλος, «αποδεικνύει εμπράκτως αυτό που ισχυριζόμαστε από την αρχή της πανδημίας, ότι η χώρα εξακολουθεί να καταγράφει αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον για την υλοποίηση έργων σημαντικού αντικτύπου στην εθνική οικονομία. Η Enterprise Greece συνεχίζει ακόμη και σε δύσκολες, ομολογουμένως, συνθήκες να επιτελεί το έργο της, να προσελκύει επενδύσεις και να βελτιώνει την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό». 

Την νέα εικόνα της Ελλάδας που προσδίδει αυτό το έργο τόσο ως προς την ηλεκτροκίνηση όσο και ως προς τις δυνατότητές της για εμβληματικές επενδύσεις σε παγκόσμιο επίπεδο ανάδειξε ο πρόεδρος της Enterprise Greece, Ιωάννης Σμυρλής.

Στην Next.e.GO SE εστιάζουμε στην πραγματική βιωσιμότητα που αφορά τον κύκλο ζωής των προϊόντων μας, επισήμανε ο Ali Vezvaei, Μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Next.e.GO SE και διευθύνων σύμβουλος του Group. «Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και το καινοτόμο σύστημα παραγωγής του, αλλά και τον θετικό οικονομικό αντίκτυπο που προσφέρει στις χώρες υποδοχής της επένδυσης, με αύξηση της απασχόλησης, ανάδειξη της τεχνολογίας και μεγέθυνση του οικοσυστήματος των υποστηρικτικών επιχειρήσεων», εξήγησε. Δηλώνοντας περήφανος για την συνεργασία με την Ελλάδα  επισήμανε ότι αυτή είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα του πώς η σύμπραξη μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα μπορούσε να προσφέρει μακροπρόθεσμα οφέλη όχι μόνο στο περιβάλλον αλλά και στις τοπικές κοινότητες.

Από την πλευρά του ο καθηγητής Hermann, διευθύνων σύμβουλος της Next.e. Go SE, δήλωσε ότι «ο σχεδιασμός και τα βιομηχανικά χαρακτηριστικά της τεχνολογίας παραγωγής 4.0 της e.GO Life από τη μία και τα ευέλικτα επιχειρηματικά μοντέλα συνεργασίας που προάγει από την άλλη προσφέρουν στην Next.e. Go SE τη δυνατότητα να μεταμορφώσει την αστική μετακίνηση σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής. Η πολιτική επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης για carbon-free mobility ανταποκρίνεται τέλεια στην αποστολή μας στο Next.e.GO SE». Εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την υποστήριξη της ελληνικής κυβέρνησης τόνισε ότι η παραγωγή αυτή είναι μοναδική, και επισήμανε την αποφασιστικότητα της γερμανικής εταιρίας για την επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος. 

Τα οφέλη για την ελληνική οικονομία, όπως τονίστηκε, θα είναι ιδιαίτερα σημαντικά:

  • Αύξηση της απασχόλησης, μεταφορά τεχνογνωσίας από τη Γερμανία στην Ελλάδα σε έναν πρωτόγνωρο για τα ελληνικά δεδομένα τομέα, ανάδειξη πρωτοποριακής τεχνολογίας, αλλά και  ανάδειξη της Ελλάδας στην διεθνή αγορά ως ενός  από τα πρωτοπόρα ευρωπαϊκά κράτη στην ηλεκτροκίνηση, μέσω της δημιουργίας εγχώριας παραγωγικής ικανότητας.
  • Ανάπτυξη ισχυρού τοπικού δικτύου προμηθευτών για τις παραγωγικές ανάγκες της εργοστασιακής μονάδας (μεταλλικών εξαρτημάτων, του αλουμινίου, των υφασμάτων και του εσωτερικού μέρους των οχημάτων, των κρυστάλλων, κ.α.).
  • Προσέλκυση του επενδυτικού  ενδιαφέροντος  και άλλων διεθνούς φήμης βιομηχανιών ηλεκτρικών οχημάτων, μετατρέποντας σταδιακά την Ελλάδα σε χώρα αναφοράς στην ηλεκτροκίνηση και σε διεθνές brand name.
  • Δυνατότητα ταχείας πρόσβασης στην ηλεκτροκίνηση σε προσιτό κόστος στον ευρύτερο πληθυσμό.

 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Eπιδοτείται η αντικατάσταση συμβατικών οχημάτων με ηλεκτρικά στην Αστυπάλαια

Η απόσυρση των παλιών οχημάτων είναι προαιρετική, με εξαίρεση τα ταξί για τα οποία είναι υποχρεωτική, ενώ ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 9 εκατομμύρια ευρώ.
Germany-Electric Cars
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πουλήθηκαν 5.322 αυτοκίνητα με επιδότηση από το «Κινούμαι ηλεκτρικά»

Επιτυγχάνονται οι στόχοι του προγράμματος, τόνισε στη Βουλή ο Ν. Ταγαράς. Ο βουλευτής του ΜέΡΑ 25, Κρίτων Αρσένης, έκανε λόγο για αποτυχία σε ό,τι αφορά τα ταξί, καθώς έχουν επιδοτηθεί μόνο οκτώ οχήματα.