Athens_Airport

«Απογειώνεται» ο διαγωνισμός για το 30% του Αεροδρομίου

«Κινούμε άμεσα τη διαδικασία για την πώληση του 30% που κατέχει το Δημόσιο στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος"», δήλωσε ο πρωθυπουργός, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του ΚΥ.Σ.ΟΙΠ.

Να προωθηθεί χωρίς καθυστερήσεις η διαδικασία πώλησης του 30% του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» αποφάσισε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, που συνεδρίασε στο υπουργείο Οικονομικών, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, δύο 24ωρα πριν τη συνεδρίαση του Eurogroup, όπου ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, καλείται να παρουσιάσει στους ομολόγους του το οικονομικό πρόγραμμα της νέας κυβέρνησης.

«Κινούμε άμεσα τη διαδικασία για την πώληση του 30% που κατέχει το Δημόσιο στο αεροδρόμιο "Ελευθέριος Βενιζέλος"», δήλωσε ο πρωθυπουργός, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του ΚΥ.Σ.ΟΙΠ.

Η ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) είναι μια από τις σημαντικότερες που «τρέχει» αυτή την περίοδο το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς ο ΔΑΑ είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, αποτελεί μια πολύ σημαντική υποδομή και διακίνησε 24 εκατ. επιβάτες το 2018, εκ των οποίων 16,4 εκατ. διεθνείς επιβάτες, σύμφωνα με στοιχεία του ΤΑΙΠΕΔ.

Τον Φεβρουάριο του 2019 τέθηκε σε ισχύ η χρονική επέκταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης κατά 20 επιπλέον έτη, δηλαδή έως το 2046. Το σχετικό δικαίωμα της επέκτασης της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης είχε μεταβιβαστεί από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ.

Στις 28 Ιουνίου, το ΤΑΙΠΕΔ δημοσίευσε Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την πώληση του 30% που έχει το ΤΑΙΠΕΔ στον ΔΑΑ, ενώ στις 30 Σεπτεμβρίου λήγει η προθεσμία υποβολής προσφορών. Ο καναδικός όμιλος AviAlliance και ο όμιλος Κοπελούζου, βασικοί μέτοχοι του ΔΑΑ, θεωρείται βέβαιο ότι θα υποβάλουν προσφορά.

Σταϊκούρας: Υλοποιούμε τις δεσμεύσεις μας

«Ιδεολογική και πολιτική μας θέση, όπως διαρκώς τονίζουμε, είναι ότι αντιμετωπίζουμε τις αποκρατικοποιήσεις ως αναπτυξιακό εργαλείο της οικονομίας, αρκεί αυτές να πραγματοποιούνται με όρους απόλυτης διαφάνειας και γνώμονα εν τέλει το δημόσιο συμφέρον. Και όχι μόνο ως μέσο αύξησης των δημοσίων εσόδων», τονίζει σε δήλωσή του ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Και προσθέτει:

«Στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης, τόσο ο Πρωθυπουργός, όσο και ο Υπουργός Οικονομικών είχαμε επισημάνει ότι θα επιδιώξουμε την διαδικασία ολοκλήρωσης των δεσμεύσεων που είχε αναλάβει η χώρα προς αυτή την κατεύθυνση.

Σήμερα υλοποιούμε μία ακόμη δέσμευση που είχαμε αναλάβει.

Με απόφαση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής, το οποίο συνήλθε υπό την Προεδρία του Πρωθυπουργού, μετά από εισήγηση του Υπουργού Οικονομικών, προχωρούμε τη διαδικασία πώλησης του 30% που κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.

Αυτή είναι η πρώτη διαδικασία αποκρατικοποίησης της σημερινής Κυβέρνησης. Σημειώνεται ότι δέσμευση για την εν λόγω αποκρατικοποίηση είχε αναλάβει η προηγούμενη Κυβέρνηση, η οποία φυσικά ουδέποτε υλοποιήθηκε».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ethniki Odos-Attiki-apagoreysi fortigon
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η πανδημία «ξηλώνει» τις συμβάσεις για οδικούς άξονες και αεροδρόμια

Αναπόφευκτη η έναρξη δύσκολων διαπραγματεύσεων με τους παραχωρησιούχους των εθνικών οδών και τις εταιρείες που ελέγχουν τα αεροδρόμια, καθώς καταγράφεται μεγάλη πτώση της κίνησης και τίθεται θέμα αποζημιώσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Δύο μεγάλες ιδιωτικοποιήσεις «μολύνονται» από τον κοροναϊό

Τα μεγάλα πλήγματα στις διεθνείς αερομεταφορές και στη διεθνή αγορά ενέργειας δημιουργούν αβεβαιότητα για τις πωλήσεις του Αεροδρομίου και της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Πιο «ασφαλής» η περίπτωση της ΔΕΠΑ Υποδομών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διχάζει το υπουργείο Ενέργειας το νέο «χαράτσι» στις ΑΠΕ

Δεν συμφωνεί η γ.γ. του υπουργείου με τον Κωστή Χατζηδάκη για την επίσπευση της επιβολής χρεώσεων, ενώ το Μαξίμου δεν έχει αποφασίσει. Αντιδρούν οι ξένοι όμιλοι και προειδοποιούν για «πάγωμα» επενδύσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Από το σίριαλ του διαγωνισμού στην αβεβαιότητα των έργων

Η κοινοπραξία της ΑΒΑΞ κερδίζει τη μεγάλη ανάθεση, αλλά θεωρείται απίθανο να ολοκληρώσει τη γραμμή 4 των 12,8 χιλιομέτρων και 15 σταθμών εντός οκταετίας. Φήμες για διεύρυνση της κοινοπραξίας.