ΓΔ: 912.81 0.40% Τζίρος: 124.71 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Έτος των έργων υποδομών το 2021 - Ποια «τρέχουν», ποια «κόλλησαν»

Την προώθηση έργων προϋπολογισμού 13 δισ. ανήγγειλε ο υπουργός Υποδομών Κ. Καραμανλής, σημειώνοντας πάντως ότι υπάρχουν και έργα σε κίνδυνο όπως ο άξονας Πάτρα - Πύργος.

Έτος επιτάχυνσης των μεγάλων έργων υποδομών θα είναι το 2021 ύστερα από μία μακρά περίοδο ωρίμανσης που κράτησε 18 μήνες. Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής το σχέδιο της κυβέρνησης περιλαμβάνει έργα προϋπολογισμού άνω των 13 δισ. ευρώ αν και αναγνώρισε ότι εξακολουθούν να υπάρχουν δυσκολίες αναφέροντας το παράδειγμα του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Πύργος, για τον οποίο εξακολουθεί να υπάρχει ο κίνδυνος να μην προχωρήσει. 

Μιλώντας στο 4ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Θεσσαλονίκης ο Κ. Καραμανλής είπε ότι «η κυβέρνηση έχει ένα πλάνο έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 13 δισεκατομμυρίων ευρώ και είναι το μεγαλύτερο μετά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 με την κατασκευή μεγάλων αυτοκινητοδρόμων».

Ο εθνικός στόχος είναι να μπει η χώρα στο δρόμο της οικονομικής ανάπτυξης, χρειάζεται αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου και το 2021 θα είναι έτος των μεγάλων υποδομών, είπε ο υπουργός. Επισήμανε ότι μέσα σε 18 μήνες έγινε κατορθωτό να ξεμπλοκάρουν μια σειρά μεγάλων έργων, για τα οποία, όπως είπε, δεν υπήρχε ωριμότητα, όταν ανέλαβε το υπουργείο.

Παρατήρησε, μάλιστα, πως η σημερινή κυβέρνηση δεν λαϊκίζει, ούτε χρησιμοποιεί «επικοινωνιακά πυροτεχνήματα», αλλά για κάθε έργο έχει συγκεκριμένο πλάνο για τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, για την οποία οι πρόδρομες εργασίες θα αρχίσουν το επόμενο εξάμηνο, στον αυτοκινητόδρομο Ε65, στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα - Πύργος, στην τελική χάραξη του ΒΟΑΚ, η οποία θα παρουσιαστεί τις επόμενες μέρες στην Κρήτη από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Τα σιδηροδρομικά έργα είναι ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ υπάρχουν και αντιπλημμυρικά έργα, ύδρευσης (έργο ζωής η ύδρευση της Κέρκυρας), εγγειοβελτιωτικά και αναβάθμισης αεροδρομίων και λιμανιών.

Ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών είπε ότι για το Μετρό το ερώτημα δεν ήταν πότε θα ολοκληρωθεί, αλλά αν θα ολοκληρωθεί, γιατί, όπως σημείωσε, δεν είχε γίνει το παραμικρό στο σταθμό Βενιζέλου. Η σημερινή κυβέρνηση, τόνισε, ξεμπλόκαρε το έργο, το οποίο θα ολοκληρωθεί το 2023 με όλους τους σταθμούς σε λειτουργία.

Οι διαδικασίες για την κατασκευή του δρόμου Flyover, πάνω από τον περιφερειακό, προχωρούν σε χρόνο ρεκόρ, τόνισε ο κ. Καραμανλής. Παράλληλα ενισχύεται ο στρατηγικός ρόλος του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης για να αποτελέσει έξοδο προς την Ν.Α Ευρώπη και μέσα στο 2021 θα προχωρήσει η διαγωνιστική διαδικασία για τη σύνδεση του Λιμανιού με την Εγνατία οδό.

Ο άξονας Πάτρα - Πύργος

Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα μεγάλου οδικού έργου που βρίσκεται σε κίνδυνο να μην υλοποιηθεί και το ανέφερε ο υπουργός στην ομιλία του είναι ο άξονας Πάτρα - Πύργος . Υπενθυμίζεται ότι για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα συνεχίζεται η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή καθώς η κυβέρνηση έχει ζητήσει αλλαγή του τρόπου κατασκευής του έργου από το μοντέλο του δημοσίου έργου προς ένα μοντέλο σύμβασης παραχώρησης. Η Κομισιόν σημειώνεται ότι έχει εγκρίνει χρηματοδότηση 344 εκατ. ευρώ για να κατασκευαστεί ο άξονας ως δημόσιο έργο και παραμένει αβέβαιο αν θα δεχθεί την αλλαγή σε μοντέλο σύμβασης παραχώρησης.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Θα καλύψουμε τον χαμένο χρόνο για το Μετρό της Θεσσαλονίκης

«Έχουμε πλέον βάλει μπρος ένα πρόγραμμα έργων άνω των 13 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο από τους Ολυμπιακούς Αγώνες και το 2004-2009» σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στη Β’ Φάση ο διαγωνισμός του οδικού άξονα Καλαμάτα - Μεθώνη με ΣΔΙΤ

Τον Μάρτιο θα ξεκινήσει η προβλεπόμενη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με τους 5 συμμετέχοντες στο Διαγωνισμό, ώστε το καλοκαίρι να κατατεθούν οι προσφορές και εντός του 2021 να υπάρχει ανάδοχος για το έργο.
Φράγμα, Νερό
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΥπΑΑΤ: Αρδευτικά έργα συνολικού ύψους 6,1 εκατ. ευρώ στα Τρίκαλα

Αντικείμενο του έργου είναι η κατασκευή υπόγειων αγωγών μήκους 255 χιλιομέτρων στα αγροκτήματα του Νομού Τρικάλων και λοιπών δήμων, ενώ η ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης του έργου αναμένεται να ανακοινωθεί εντός του Σεπτεμβρίου.
Margaritis Sxoinas, Komision, Evropaiki Epitropi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μ. Σχοινάς: Η Θεσσαλονίκη γίνεται δυναμικός κόμβος καινοτομίας

«Η Κεντρική Μακεδονία και η Βόρεια Ελλάδα πρωτοστατούν στη στήριξη από το ιστορικό και χωρίς προηγούμενο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη», τόνισε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν.