ΓΔ: 864.44 0.74% Τζίρος: 29.23 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Σούπερ μάρκετ και φαρμακεία κερδίζουν μερίδια στην αγορά καλλυντικών

Με τα καταστήματα καλλυντικών κλειστά λόγω των περιοριστικών μέτρων, οι καταναλωτές στρέφονται σε εναλλακτικά κανάλια για τις αγορές τους. Τι δείχνουν τα στοιχεία από δύο έρευνες.

Ολοένα και μεγαλύτερα μερίδια αποσπούν τα σούπερ μάρκετ και τα φαρμακεία, από την αγορά καλλυντικών στη χώρα μας, καθώς τα εξειδικευμένα καταστήματα παραμένουν κλειστά λόγω της πανδημίας. Στοιχεία της Convert Group και της IQVIA πιστοποιούν τη διαρκή αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων περιποίησης από τα δύο προαναφερθέντα κανάλια, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή ανάγκη των καταναλωτών για αβίαστες αγορές σε φυσικά αλλά και ηλεκτρονικά καταστήματα και, ενδεχομένως, κατόπιν συνομιλίας με κάποιον σύμβουλο πωλήσεων. 

Ειδικότερα, τα καλλυντικά και τα είδη περιποίησης αναδείχθηκαν στην πέμπτη κατηγορία με θετική μεταβολή το 2020 σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις τους μέσα από τα e-shops των ελληνικών σούπερ μάρκετ, ενισχύοντας τον τζίρο τους κατά 363% συγκριτικά το 2019, ενώ επίσης εντυπωσιακή ήταν και η εξέλιξη των πωλήσεων προϊόντων περιποίησης για παιδιά, καθώς ενισχύθηκαν κατά 88% συγκριτικά με το 2019.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταγράφει σε πραγματικό χρόνο το eRetail Audit, πλατφόρμα της Convert Group, τα online supermarket κατέγραψαν ανεπανάληπτες επιδόσεις την χρονιά που πέρασε και στην χώρα μας, με το μερίδιο των αγορών που οι Έλληνες πραγματοποίησαν online να αγγίζει σε αξία το 1,8% έναντι των φυσικών καταστημάτων το 2020, από μόλις 0,4% που ήταν το 2019. 

Περαιτέρω, σύμφωνα με τα στοιχεία IQVIA Weekly Data που παρακολουθούν τις πωλήσεις καλλυντικών στα φαρμακεία της χώρας μας, τα καλλυντικά κατέγραψαν αύξηση του τζίρου τους κατά 11,3% το διάστημα μεταξύ 4 και 31 Ιανουαρίου 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, διατηρώντας την δυναμική που παρουσίασαν καθ'όλη την διάρκεια του περσινού, δύσκολου για το λιανεμπόριο έτους. Nα σημειωθεί ότι η αντίστοιχη μεταβολή άγγιξε το 19,3% το διάστημα από 4 έως και 24 Ιανουαρίου 2021, συγκριτικά με πέρσι.

Τα σχετικά στοιχεία συγκεντρώνονται από περισσότερα από 2.000 φαρμακεία ανά την ελληνική επικράτεια, αποτυπώνοντας την αγορά σε 70 περιοχές. Τα προϊόντα ομορφιάς για γυναίκες αποτελούν και σε αυτήν την περίπτωση την κατηγορία με την μεγαλύτερη μεταβολή, αυξάνοντας τις πωλήσεις τους στα ελληνικά φαρμακεία κατά 20,9% το υπό εξέταση διάστημα, συγκριτικά με πέρσι, ενώ η ίδια κατηγορία είχε θετική μεταβολή κατά 30,7% το διάστημα από 4-24 Ιανουαρίου 2021.  

Αξίζει να σημειωθεί ότι το φαρμακείο αντιπροσωπεύει περί το 26,5% του τζίρου των καλλυντικών στην Ελλάδα, αποτελώντας το δεύτερο κανάλι διανομής, μετά την ευρεία διανομή (super markets) που κατέχει το 42%, στοιχεία που εμπνέουν μία συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία του κλάδου συνολικά, και κατά την τρέχουσα εξίσου δύσκολη συγκυρία για το λιανεμπόριο. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα επίπεδα προ πανδημίας επιστρέφει η διεθνής αγορά καλλυντικών

Σημαντική ανθεκτικότητα στην κρίση για την αγορά των 500 δισ. δολ. με μεγάλη αύξηση πωλήσεων μέσα από ψηφιακά κανάλια. Θετικές οι εξελίξεις και στην Ελλάδα με καλή πορεία πωλήσεων σε σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, e-shop.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ' εμποδίων η έξοδος της αγοράς καλλυντικών από το lockdown

Πωλήσεις χωρίς δοκιμή στα καταστήματα, συρρίκνωση των εξαγωγών και πτώση της ζήτησης του καλοκαιριού λόγω της κακής τουριστικής σεζόν προκαλούν ισχυρές πιέσεις στη βιομηχανία και το εμπόριο καλλυντικών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αναιμικό» restart στο λιανεμπόριο, ο τζίρος θυμίζει... καρδιογράφημα

Εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες σχεδιάζουν οι έμποροι για να προσελκύσουν τους διστακτικούς καταναλωτές. Καλύτερα πήγαν τις πρώτες ημέρες οι περιφερειακές αγορές και τα μικρότερα καταστήματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλλυντικά: Η αγορά των 900 εκατ. και οι συνήθειες των Ελληνίδων

Ο κλάδος εμφανίζεται ιδιαίτερα ανθεκτικός στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, παρά την στρέβλωση των διαρκών προσφορών στα καταστήματα. Οι Ελληνίδες κατέταξαν τα είδη ομορφιάς στην τρίτη θέση κατά προτεραιότητα, πίσω μόλις από τις αγορές για το σπίτι και το παιδί.