ΓΔ: 889.32 -1.85% Τζίρος: 41.76 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 14:14:42 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
Φωτο: Shutterstock

Μονοψήφιο ποσοστό υποχώρησης το 2020 για την αγορά καλλυντικών

Κατά 9% μειώθηκαν πέρυσι οι συνολικές πωλήσεις, με τα είδη προσωπικής περιποίησης να επιδεικνύουν την μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, υποχωρώντας μόλις κατά 5%.

Ανθεκτικότητα επέδειξε ο κλάδος των καλλυντικών στην χώρα μας το 2020, επιτυγχάνοντας να μετριάσει τις αναμενόμενες απώλειες, παρά τις αντίξοες συνθήκες που η πανδημία δημιούργησε για την αγορά. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), το σύνολο των πωλήσεων στον κλάδο καλλυντικών διαμορφώθηκε στα 809,6 εκατ. ευρώ καταγράφοντας κάμψη κατά 9% σε σχέση με το 2019, με τα είδη προσωπικής περιποίησης να επιδεικνύουν την μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, υποχωρώντας μόλις κατά 5% και καταγράφοντας τζίρο ύψους 195,8 εκατ ευρώ. 

Στον αντίποδα, τις χειρότερες επιδόσεις κατέγραψε η κατηγορία των ειδών μακιγιάζ, όπως συνέβη και διεθνώς εξάλλου, με τον κύκλο εργασιών των συγκεκριμένων προϊόντων να διαμορφώνεται σε 59,5 εκατ ευρώ, υποχωρώντας κατά 33% συγκριτικά με το 2019. Ακολουθεί η κατηγορία των αρωμάτων, η οποία απώλεσε το 10% του ετήσιου τζίρου της το 2020 συγκριτικά με το 2019, με τις συνολικές πωλήσεις αρωμάτων στην χώρα μας να διαμορφώνονται σε 72,3 εκατ ευρώ. 

Τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ καταδεικνύουν επίσης την ανθεκτικότητα και σε ό,τι αφορά την κατηγορία των προϊόντων περιποίησης δέρματος (skincare), οι πωλήσεις των οποίων υποχώρησαν κατά 6,5% το 2020 συγκριτικά με το 2019, διαμορφούμενες σε 276,5 εκατ ευρώ. Αντοχές εμφάνισαν και τα είδη περιποίησης μαλλιών το 2020, με τον αντίστοιχο κύκλο εργασιών να υποχωρεί μόλις 6% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος και την αξία του να διαμορφώνεται σε 205,6 εκατ ευρώ. Επί της ουσίας διατηρήθηκε η ίδια ιεραρχία μεριδίων ανά κατηγορία προϊόντων και το περσινό, δύσκολο έτος, όπως επισημαίνει ο ΠΣΒΑΚ, με τα είδη περιποίησης δέρματος να διατηρούν την μερίδα του λέοντος στην αγορά, αποσπώντας το 34,2% επί του συνόλου των πωλήσεων καλλυντικών στην χώρα μας, ενώ ακολουθούν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με 25,4% και τα είδη προσωπικής περιποίησης με 24,2%.  

Οι επιδόσεις του κλάδου των καλλυντικών συσχετίζονται με την διαστρωμάτωση των επιμέρους καναλιών διανομής, στοιχείο που εξηγεί τον περιορισμό των απωλειών το 2020, καθώς παρά την πανδημία, τα βασικά κανάλια πωλήσεων, αυτά των σούπερ μάρκετ και του φαρμακείου, παρέμειναν ανοικτά, έστω και με περιορισμούς. Αξίζει να σημειωθεί ότι το φαρμακείο αντιπροσωπεύει περί το 26,5% του τζίρου των καλλυντικών στην Ελλάδα, αποτελώντας το δεύτερο κανάλι διανομής, μετά την ευρεία διανομή (σούπερ μάρκετ) που κατέχει το 42%. Για το τρέχον έτος, ο ΠΣΒΑΚ εκτιμά ότι η αγορά των καλλυντικών δύναται να επιστρέψει στα επίπεδα του 2019, καλύπτοντας τις απώλειες του 2020, με την συνδρομή τόσο των φυσικών καταστημάτων, όσο και του ηλεκτρονικού εμπορίου. 

Σε κάθε περίπτωση, με οδηγό την καινοτομία, η αγορά των καλλυντικών διεθνώς αναμένεται να ανακάμψει ταχύτερα από την βιομηχανία της μόδας, επιτυγχάνοντας πωλήσεις αυξημένες φέτος συγκριτικά με το 2019. Σύμφωνα με έκθεση της εταιρείας McKinsey, η παγκόσμια αγορά προϊόντων ομορφιάς, συνολικής αξίας 500 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, αναμένεται να ξεπεράσει φέτος τις επιδόσεις που είχε προ πανδημίας, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι πρόκειται για έναν κλάδο πιο ανθεκτικό και προσαρμοστικό στις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες. Αναλυτές ωστόσο προχωρούν σε διάκριση των ειδών που αναμένεται να καταγράψουν θετικές επιδόσεις φέτος, σημειώνοντας ότι κατηγορίες προϊόντων που αφορούν στην περιποίηση προσώπου, δέρματος και μαλλιών θα κινηθούν ανοδικά, σε αντίθεση με είδη όπως το μακιγιάζ και τα αρώματα, για τα οποία αναμένεται περαιτέρω κάμψη μεταξύ 2% και 12% φέτος συγκριτικά με πέρσι. 

Σύμφωνα τέλος με την εταιρεία μετρήσεων Zenith, οι διαφημιστικές δαπάνες του κλάδου ομορφιάς θα αυξηθούν διεθνώς φέτος κατά 1,7%, αγγίζοντας τα 7,5 δισ. δολάρια, ενώ επιπλέον αύξηση κατά 2,6% αναμένεται και για το 2022, με το συνολικό ποσό να αγγίζει τα 7,7 δισ δολάρια. 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα επίπεδα προ πανδημίας επιστρέφει η διεθνής αγορά καλλυντικών

Σημαντική ανθεκτικότητα στην κρίση για την αγορά των 500 δισ. δολ. με μεγάλη αύξηση πωλήσεων μέσα από ψηφιακά κανάλια. Θετικές οι εξελίξεις και στην Ελλάδα με καλή πορεία πωλήσεων σε σούπερ μάρκετ, φαρμακεία, e-shop.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετ' εμποδίων η έξοδος της αγοράς καλλυντικών από το lockdown

Πωλήσεις χωρίς δοκιμή στα καταστήματα, συρρίκνωση των εξαγωγών και πτώση της ζήτησης του καλοκαιριού λόγω της κακής τουριστικής σεζόν προκαλούν ισχυρές πιέσεις στη βιομηχανία και το εμπόριο καλλυντικών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Αναιμικό» restart στο λιανεμπόριο, ο τζίρος θυμίζει... καρδιογράφημα

Εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες σχεδιάζουν οι έμποροι για να προσελκύσουν τους διστακτικούς καταναλωτές. Καλύτερα πήγαν τις πρώτες ημέρες οι περιφερειακές αγορές και τα μικρότερα καταστήματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλλυντικά: Η αγορά των 900 εκατ. και οι συνήθειες των Ελληνίδων

Ο κλάδος εμφανίζεται ιδιαίτερα ανθεκτικός στις αντίξοες οικονομικές συνθήκες, παρά την στρέβλωση των διαρκών προσφορών στα καταστήματα. Οι Ελληνίδες κατέταξαν τα είδη ομορφιάς στην τρίτη θέση κατά προτεραιότητα, πίσω μόλις από τις αγορές για το σπίτι και το παιδί.