ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Αναπτύσσουν ταχύτητα τα μεγάλα έργα επέκτασης μετρό και προαστιακού

Έτοιμη η σύμβαση για το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή της νέας γραμμής 4 του μετρό, προκηρύσσεται διαγωνισμός για το τμήμα της γραμμής 2 προς το Ίλιο. Τρεις διαγωνισμοί για τον προαστιακό.

Θέμα ημερών είναι η κατάθεση της σύμβασης για το πρώτο τμήμα (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) της νέας γραμμής 4 του μετρό στην Βουλή, με το υπουργείο Υποδομών να ετοιμάζεται να προκηρύξει στις αρχές του νέου έτους διαγωνισμούς για ένα ακόμα έργο μετρό καθώς και τρεις επεκτάσεις του προαστιακού.

Πρόκειται για την επέκταση της γραμμής 2 προς το Ίλιο, προϋπολογισμού γύρω στα 400 εκατ. ευρώ, με τρεις νέους σταθμούς (Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος). Πιο πίσω πάει, όμως, η επέκταση της ίδιας γραμμής προς τη Γλυφάδα, με σήραγγα 4,5 χιλιομέτρων και τρεις νέους σταθμούς (Πλατεία Μακεδονίας, Άνω Γλυφάδα και Γλυφάδα).

Μέσα στον Αύγουστο προκηρύσσονται, όμως, από την ΕΡΓΟΣΕ με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου οι δύο διαγωνισμοί για την επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα, προκειμένου τα δύο λιμάνια να συνδεθούν με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Η επέκταση του προαστιακού στο τμήμα Κορωπί – Λαύριο είναι προϋπολογισμού 380 εκατ. ευρώ και θα περιλαμβάνει επτά στάσεις. Η επέκταση προς τη Ραφήνα είναι πιο δύσκολη άσκηση από πλευράς τεχνικής υλοποίησης και οικονομικής βιωσιμότητας. Το κόστος έχει προϋπολογιστεί στα 300 εκατ. ευρώ.

Χθες, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης υποστήριξε πως άμεσα προχωρούν και οι διαδικασίες για την προετοιμασία του διαγωνισμού για την προαστιακή γραμμή Άνω Λιόσια – Ελευσίνα – Μέγαρα, με αξιοποίηση της παλαιάς μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Πατρών που σκουριάζει εδώ και 15 χρόνια.

Στόχος είναι η αναβάθμισή της σε ηλεκροκινούμενη γραμμή 36 χιλιομέτρων που θα ξεκινά από τα Ανω Λιόσια και μέσω Ασπροπύργου και Ελευσίνας θα καταλήγει στα Μέγαρα. Ο προϋπολογισμός του έργου προσεγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ. Το υπουργείο πρέπει να βιαστεί, καθώς το έργο έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, με ασφυκτικές προθεσμίες υλοποίησης για τα ελληνικά δεδομένα.

«Πρόκειται για ένα έργο 36 χιλιομέτρων και κόστους περίπου 100 εκατ. το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αφορά τις περιοχές του Ασπρόπυργου, της Ελευσίνας, των Μεγάρων, της Νέας Περάμου. Ουσιαστικά και αυτή η περιοχή θα έρθει πολύ πιο κοντά στο κέντρο της Αθήνας», είπε χθες ο κ. Καραγιάννης.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογραφές για τη γραμμή 4 του μετρό, ποια έργα παίρνουν σειρά

Τελειώνει η πολύχρονη περιπέτεια με τη σύμβαση του 1,5 δισ. ευρώ, ποιες είναι οι πρώτες εργασίες που θα γίνουν. Προωθούνται διαγωνισμοί για έργα του προαστιακού σιδηροδρόμου, το 2022 για τη γραμμή 2 του μετρό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε... slow motion τα έργα μετρό: Τι θα γίνει με τη γραμμή 2

Στο τέλος του 2021 η προκήρυξη για τα έργα στο τμήμα Ανθούπολη - Ίλιον, καθυστερήσεις από την Αττικό Μετρό και στη γραμμή 3, αλλά και στη Θεσσαλονίκη. «Ακινησία» και στη γραμμή 4 παρά τη λήξη του διαγωνισμού.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: Οι 15 σύγχρονοι σταθμοί και οι καινοτομίες που φέρνει η Γραμμή 4

Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση της ανάπτυξής της, που θα συνδέει το ‘Αλσος Βεΐκου με το Γουδή, και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Θεσσαλονίκη: Πρώτη φορά η συντήρηση και λειτουργία μετρό από ιδιώτες

Πλησιάζει η προκήρυξη του διαγωνισμού των 400 εκατ. ευρώ για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Ο ανάδοχος θα λειτουργεί και θα συντηρεί το σύνολο των παγίων στη βασική γραμμή και στην επέκταση προς Καλαμαριά.