ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
tileorasi-tv-kanalia-leukes perioxes
Φώτο: Shutterstock

Αντί για προσέλκυση ξένων παραγωγών επιδοτούνται δημοφιλή σίριαλ

Ενισχύσεις εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΚΟΜΕ σε καθαρά εμπορικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Υπό πίεση η κυβέρνηση για αλλαγή των κριτηρίων που προβλέπει ο νόμος.

Από τις αρχές του μήνα ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος έχει υπογράψει την ένταξη τεσσάρων τηλεοπτικών παραγωγών στις οπτικοακουστικές επενδύσεις που θα επιδοτήσει το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ).

Πρόκειται για τη σειρά 30 επεισοδίων «Σκοτεινή Θάλασσα» (Alter Ego), τη σειρά 90 επεισοδίων (2ος Κύκλος) «Ήλιος» του ΑΝΤ1, τη σειρά «Ο Δάσκαλος» (Alter Ego) και την τηλεοπτική ταινία «Το ταξίδι του Πειραιά». Μέσα στον Σεπτέμβριο εντάχθηκαν η κινηματογραφική ταινία «ΜΠΡΑ-ΝΤΕ-ΦΕΡ», η σειρά «Οικογενειακές Ιστορίες» (μεταδίδεται από την Alpha), η τηλεοπτική σειρά «Σασμός» (μεταδίδεται από Alpha TV), οι ταινίες «Ζάκυνθος με τα Μάτια της Τέχνης» και «Rare Land», κ.α.

Πρόκειται για επιδοτήσεις εκατομμυρίων ευρώ σε καθαρά εμπορικές σειρές που δεν φημίζονται για το …πολιτιστικό τους βάθος, όπως υποστηρίζουν όσοι θεωρούν πως πρέπει να αλλάξει η νομοθεσία για τις επιδοτήσεις του ΕΚΟΜΕ.

Για παράδειγμα, με βάση την απόφαση ένταξης, η σειρά «Σασμός» λαμβάνει επιδότηση 1,28 εκατ. ευρώ επί συνολικού επενδυτικού σχεδίου τεσσάρων εκατ. ευρώ. Οι επιδοτήσεις τέτοιων σειρών από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω του ΕΚΟΜΕ προκαλούν συζητήσεις. Κάποιοι αποδίδουν το θόρυβο και σε εσωτερικό ανταγωνισμό μεταξύ ηθοποιών και παραγωγών. 

Η πραγματικότητα είναι, όπως παραδέχονται ακόμα και κυβερνητικά στελέχη, πως ο νόμος για το ΕΚΟΜΕ που ψηφίστηκε το 2017 επί ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπει πως η επιδότηση εγκρίνεται με βάση ποσοτικά κριτήρια (ύψος επένδυσης, κ.α.) χωρίς να περιλαμβάνει κανένα ποιοτικό κριτήριο. Έτσι χρηματοδοτούνται και σειρές που δεν θεωρούνται πρότυπα πολιτιστικής παραγωγής μόνο και μόνο επειδή είναι εξαιρετικά δημοφιλείς.

Η φιλοσοφία του ΕΚΟΜΕ, λένε όσοι πιστεύουν πως πρέπει να γίνουν αλλαγές, πρέπει να αλλάξει και να επικεντρωθεί στον πραγματικό ρόλο ίδρυσής του: Την προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών στη χώρα μας και στην ενίσχυση εγχώριων παραγωγών που ενισχύουν την πολιτιστική παρουσία (το λεγόμενο soft power) της Ελλάδας στο εξωτερικό. Οι επιδοτήσεις δημοφιλών τηλεοπτικών σειρών μάλλον δεν συμβάλλει σε κανέναν από τους δύο στόχους, τονίζουν.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

FT: Ισχυρή ανάπτυξη για την ελληνική οικονομία, αλλά φτωχοί οι Έλληνες

Η κρίση χρέους της προηγούμενης 10ετίας έχει δημιουργήσει ένα «μεγάλο κενό» στην ελληνική οικονομία, το οποίο ενδέχεται να χρειαστεί μία γενιά για να καλυφθεί, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Χατζηδάκης: Κυρίαρχος στόχος η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας

Ο υπ. Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών τόνισε ότι η Ελλάδα συνεχίζει να έχει 5πλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από την ευρωζώνη, με τη δημοσιονομική πειθαρχία να αποτελεί πυλώνα της οικονομικής πολιτικής.