ΓΔ: 915.99 0.06% Τζίρος: 44.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Συνήγορος Καταναλωτή: Να προετοιμαστούν οι εταιρείες κούριερ ενόψει εορτών

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ανέφερε πως το 2020 υπήρξε αύξηση της ζήτησης των ταχυδρομικών υπηρεσιών κατά 133,3% σε σχέση με το 2019 ενώ και φέτος αναμένεται η κίνηση να κυμανθεί σε υψηλά επίπεδα καθώς παγιώνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Την εγρήγορση των ταχυδρομικών παρόχων για να διατηρηθεί ένα υψηλό επίπεδο υπηρεσιών ζητάει ο Συνήγορος του Καταναλωτή σε επιστολή που απέστειλε στις επιχειρήσεις αναφέροντας πως «για πολλούς καταναλωτές έχει παγιωθεί η συνήθεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών, με αποτέλεσμα το ηλεκτρονικό εμπόριο να ανθεί και να είμαστε σε θέση να προβλέψουμε με σχετική βεβαιότητα ότι θα σημειώσει για μία ακόμα φορά πολύ υψηλές επιδόσεις το αμέσως επόμενο διάστημα».

Στην επιστολή επισημαίνεται ότι οι περυσινές (2020) περίοδοι των μεγάλων εκπτωτικών γεγονότων της Black Friday και Cyber Monday, αλλά και της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, χαρακτηρίστηκαν από μία τρομακτική αύξηση των ηλεκτρονικών αγορών που πραγματοποίησαν οι καταναλωτές και, κατ' επέκταση, από την κατά πολύ υψηλότερη, συγκριτικά με προηγούμενα έτη, ζήτηση σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Αν και επρόκειτο για εξέλιξη που ήταν, εν πολλοίς, αναμενόμενη λόγω επιβεβλημένων περιορισμών που ήδη ίσχυαν στη φυσική λειτουργία των καταστημάτων εν μέσω της παγιωμένης κατάστασης της πανδημίας, εντούτοις παρατηρήθηκε η αδυναμία των ταχυδρομικών παρόχων να ανταποκριθούν πλήρως ικανοποιητικά στη ζήτηση αυτή.

Το γεγονός αυτό, όπως υπογραμμίζεται, αντικατοπτρίστηκε και σε μία εξίσου σημαντική αύξηση των αναφορών που δέχτηκε ο Συνήγορος του Καταναλωτή για τον κλάδο των ταχυδρομικών υπηρεσιών, η οποία ανήλθε στο 133,3% το 2020 σε σχέση με το 2019, με το 45% των αναφορών να αφορά ειδικώς σε προβλήματα (καθυστερήσεις) στην επίδοση ταχυδρομικών αντικειμένων, εν συγκρίσει με το αρκετά χαμηλότερο αντίστοιχο ποσοστό (26,6%) του 2019.

Το διαχειριστικό βάρος αυτής της κρίσιμης μάζας αναφορών επιβάρυνε ακόμα περισσότερο τους ίδιους τους παρόχους, οι οποίοι, εκτός του διογκωμένου ταχυδρομικού τους έργου, βρέθηκαν προ της ανάγκης αντιμετώπισης όχι μόνο της αγανάκτησης των πελατών τους, αλλά, σε πολλές περιπτώσεις, και της καταβολής αποζημιώσεων εξαιτίας της πλημμελούς παροχής των υπηρεσιών τους.

Στην επιστολή επισημαίνεται ότι στον τομέα του εμπορίου, η φετινή περίοδος είναι μέχρι στιγμής συγκριτικά καλύτερη από πέρυσι, αφού οι καταναλωτές μπορούν και πραγματοποιούν τις αγορές τους και σε ανοιχτά καταστήματα. Ωστόσο, για πολλούς έχει πλέον παγιωθεί η συνήθεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών, με αποτέλεσμα το ηλεκτρονικό εμπόριο να ανθεί και να είμαστε σε θέση να προβλέψουμε με σχετική βεβαιότητα ότι θα σημειώσει για μία ακόμα φορά πολύ υψηλές επιδόσεις το αμέσως επόμενο διάστημα.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το, υπό την αρμοδιότητά της, Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας επέστησαν την εγρήγορση των ταχυδρομικών παρόχων για τη διατήρηση ενός υψηλού επιπέδου των υπηρεσιών τους, αλλά και της εμπιστοσύνης των καταναλωτών, που έχει ήδη αποκατασταθεί από πέρυσι, συστήνοντας άμεσα:

  1. Την κάλυψη τυχόν διαπιστωμένων κενών και την έγκαιρη προετοιμασία, όπου απαιτείται σε υλικές και τεχνολογικές υποδομές, προκειμένου για την όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερη ικανοποίηση της αναμενόμενης αυξημένης ζήτησης σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.
  2. Την ικανοποιητική στελέχωση των υπηρεσιών front desk (προσωπικό καταστημάτων και τηλεφωνικής εξυπηρέτησης), logistics (αποθήκευσης) και last mile (παράδοσης από τα κέντρα διανομής στον τελικό χρήστη), ώστε να μην παρατηρηθούν ξανά καθυστερήσεις και άλλα τυχόν φαινόμενα πλημμελούς παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών.
  3. Την εξασφάλιση της δυνατότητας πληρωμής αγαθών επί αντικαταβολή με ηλεκτρονικά μέσα (POS) όχι μόνο στα ταχυδρομικά καταστήματα, αλλά και στους διανομείς που πραγματοποιούν κατ' οίκον επιδόσεις, για την όσο καλύτερη γίνεται εξυπηρέτηση των καταναλωτών.
  4. Την ταχεία και αποτελεσματική διαχείριση παραπόνων των καταναλωτών, καθώς και τη γρήγορη ανταπόκριση στις κλήσεις των δημόσιων Αρχών για συνεργασία σε θέματα τήρησης και εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνήγορος του Καταναλωτή: Συμβουλές για ασφαλείς αγορές σε Black Friday

Όπως υπογραμμίζει στην ανακοίνωση της η ανεξάρτητη αρχή, οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται να κρύβουν παραπλανητικές πωλήσεις και οι καταναλωτές θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά κι άλλες εγγυήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 20 δισ. ευρώ τζίρο έκανε το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2022

Όπως αναφέρεται στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σημειώθηκε αύξηση 9% ως προς τον αριθμό των επιχειρήσεων που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Στην πρόσβαση συμπεριλαμβάνεται σταθερή και κινητή σύνδεση.
emporio, eshop, e-commerce
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τί πρέπει να προσέχουμε όταν παραλαμβάνουμε από αγορές μέσω ίντερνετ

Εν όψει των εκπτωτικών ημερών και της εορταστικής περιόδου η ΕΕΤΤ συμβουλεύει τους καταναλωτές ώστε να αποφύγουν προβλήματα κατά την παραλαβή των παραγγελιών τους. Ποιες είναι οι οδηγίες στις επιχειρήσεις.
digital skills-ekpaideusi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Nova στηρίζει την ψηφιακή παρουσία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Όπως αναφέρει το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθήνας, σκοπός του έργου είναι να δημιουργήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μέσα από την ειδική πλατφόρμα, τη δική τους ιστοσελίδα ενώ θα υπάρχει συνεχής τεχνική υποστήριξη.