ΓΔ: 788.46 -0.37% Τζίρος: 51.14 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
POS
Πηγή: Shutterstock.

Συνήγορος Καταναλωτή: Να βάλουν POS για πληρωμές αντικαταβολών οι courier

Σύμφωνα με τα όσα σημειώνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή, η τεχνολογία έχει προοδεύσει ώστε να πραγματοποιούνται πληρωμές μέσω καρτών κάνοντας χρήση υπηρεσιών mobile POS.

Καθώς οι απάτες μέσω e-shop αυξάνονται μαζί με την άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο Συνήγορος του Καταναλωτή συστήνει στους ταχυδρομικού παρόχους, μετά από καταγγελίες που δέχθηκε σχετικά με το θέμα, να μεριμνήσουν το ταχύτερο, αν δεν το έχουν ήδη πράξει με βάση και τη νόμιμη υποχρέωσή τους, για την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα στις κατ' οίκον επιδόσεις (κάνοντας χρήση υπηρεσιών Mobile POS ή άλλου συμβατικού τρόπου), με σκοπό τη διευκόλυνση των επί αντικαταβολή πληρωμών που πραγματοποιούν οι καταναλωτές.

Πιο αναλυτικά σε ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Αρχής σημειώνεται ότι η πρόοδος της τεχνολογίας έχει καταστήσει δυνατή την πραγματοποίηση πληρωμών μέσω καρτών, ηλεκτρονικών πορτοφολιών και φορητών συσκευών με δυνατότητα NFC (Near Field Communication), κάνοντας χρήση ειδικού λογισμικού POS που εγκαθίσταται στο κινητό τηλέφωνο του δικαιούχου της πληρωμής, ώστε να μπορεί να λαμβάνει χρήματα στον επαγγελματικό του λογαριασμό σε πραγματικό χρόνο και να κάνει άμεση εκκαθάριση συναλλαγών.

Παρέχεται, έτσι, η δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση που αξιοποιεί μια τέτοια τεχνολογία να μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε POS, εκσυγχρονίζοντας τον τρόπο λειτουργίας της χωρίς δαπανηρές επενδύσεις. Οι συναλλαγές ολοκληρώνονται γρήγορα, ανέπαφα και με ασφάλεια, προς όφελος και διευκόλυνση τόσο της επιχείρησης όσο και του καταναλωτή.

Πρόκειται για δυνατότητα που διευρύνεται συνεχώς και τείνει να καθιερωθεί, καθώς παρέχεται ποικιλοτρόπως από συστημικές τράπεζες, ιδρύματα πληρωμών, τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, ανεξάρτητους δημιουργούς λογισμικού, κλπ, ενώ ειδικά στην περίπτωση των ταχυδρομικών παρόχων εξυπηρετεί, ιδίως, τους καταναλωτές εκείνους που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές και επιθυμούν την πληρωμή των προϊόντων τους κατά την παραλαβή με αντικαταβολή, όπου η εξόφληση μπορεί να γίνει εύκολα και χωρίς τη χρήση μετρητών (που σε μια δεδομένη στιγμή ενδέχεται, εξάλλου, και να μην αντιστοιχούν στο ακριβές ποσό της εξόφλησης).

Επισημαίνεται ότι οι δικαιούχοι πληρωμής στο πλαίσιο των συναλλαγών τους με πληρωτές, οι οποίοι ενεργούν για λόγους που δεν εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική τους δραστηριότητα (καταναλωτές), υποχρεούνται, ανάλογα με τον κύριο Κωδικό Αριθμό Δραστηριότητάς τους (ΚΑΔ), να αποδέχονται μέσα πληρωμής με κάρτα για την ολοκλήρωση των πράξεων πληρωμής. Πρόκειται για υποχρέωση η οποία βρίσκεται κανονικά σε ισχύ ήδη από τις αρχές του 2020, καθώς ο νόμος προέβλεπε προθεσμία εφαρμογής που δεν μπορούσε να υπερβαίνει τα τρία (3) χρόνια από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (22-12-2016).

Περαιτέρω, ανάμεσα στους υπόχρεους συμμόρφωσης βάσει των κύριων ΚΑΔ συγκαταλέγονται τόσο οι ταχυδρομικές δραστηριότητες με υποχρέωση παροχής καθολικής υπηρεσίας όσο και οι λοιπές ταχυδρομικές και ταχυμεταφορικές δραστηριότητες, ενώ σε περίπτωση παραβίασης της νομοθεσίας προβλέπεται η επιβολή κυρώσεων, έπειτα από έλεγχο που διενεργούν τα αρμόδια κρατικά όργανα και υπηρεσίες.

Κατόπιν των παραπάνω και με αφορμή αναφορές και τηλεφωνικά παράπονα που έχουν υποβληθεί, η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το, υπό την αρμοδιότητά της, Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συστήνουν αρμοδίως στους ταχυδρομικούς παρόχους όπως:

  1. Μεριμνήσουν το ταχύτερο, αν δεν το έχουν ήδη πράξει με βάση και τη νόμιμη υποχρέωσή τους, για την αποδοχή μέσων πληρωμής με κάρτα στις κατ' οίκον επιδόσεις (κάνοντας χρήση υπηρεσιών Mobile POS ή άλλου συμβατικού τρόπου), με σκοπό τη διευκόλυνση των επί αντικαταβολή πληρωμών που πραγματοποιούν οι καταναλωτές.
  2. Ενημερώσουν τους καταναλωτές μέσω κάθε πρόσφορου καναλιού επικοινωνίας αναφορικά με τον εν λόγω εναλλακτικό τρόπο που έχουν στη διάθεσή τους για την εξόφληση παραγγελιών επί αντικαταβολή κατά τη στιγμή της κατ' οίκον επίδοσης.
  3. Γνωστοποιήσουν στην Αρχή την αποδοχή των συστάσεών της, παράλληλα με το επίπεδο της από μέρους τους εφαρμογής της σχετικής ισχύουσας νομοθεσίας.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

emporio, eshop, e-commerce
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ε-shops: Τα μυστικά για την απογείωσή τους - Τι ζητούν οι καταναλωτές

Οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους οφείλουν να βλέπουν το εναλλακτικό ηλεκτρονικό κατάστημα - κανάλι ως μια ξεχωριστή επιχειρηματική οντότητα που απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση, προκειμένου να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνήγορος Καταναλωτή: Να προετοιμαστούν οι εταιρείες κούριερ ενόψει εορτών

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ανέφερε πως το 2020 υπήρξε αύξηση της ζήτησης των ταχυδρομικών υπηρεσιών κατά 133,3% σε σχέση με το 2019 ενώ και φέτος αναμένεται η κίνηση να κυμανθεί σε υψηλά επίπεδα καθώς παγιώνεται το ηλεκτρονικό εμπόριο.
eshop, e-commerce, online agores, ilektroniko emporio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«E-λιανικό»: Άνοιξε η πλατφόρμα για τον β' κύκλο της δράσης για e-shop

Μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και διατηρούν φυσικό κατάστημα θα μπορούν να λάβουν μέχρι και 5.000 ευρώ. Ποιοι είναι οι περιορισμοί.
eshop, e-commerce, online agores, ilektroniko emporio
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις του «e-λιανικό», «παράθυρο» για επιπλέον πόρους

Η ημερομηνία έναρξης ηλεκτρονικής υποβολής των προτάσεων στο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων για το πρόγραμμα "e-λιανικό", ξεκίνησε σήμερα, με καταληκτική ημερομηνία την Τετάρτη 24 Μαρτίου 2021.
emporio, eshop, texnologia, online
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέα ευκαιρία για να αποκτήσουν ψηφιακή παρουσία μικρές επιχειρήσεις

Το 59% των επιχειρήσεων που είχαν την δυνατότητα πώλησης εκτός των φυσικών καταστημάτων είδαν αύξηση των πωλήσεων το 2020, ενώ αυξήθηκε κατά 98% η επισκεψιμότητα στο 74% των ηλεκτρονικών καταστημάτων.