ΓΔ: 1424.33 2.21% Τζίρος: 125.77 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
eshop, e-commerce, online agores, ilektroniko emporio
Φώτο: Shutterstock

Περισσότερα e-shops από την... Κίνα έχουν ανοίξει στην ελληνική αγορά

Ο τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι θα αυξηθεί φέτος στα 17,3 δισ. ευρώ, ενώ τα ηλεκτρονικά καταστήματα ξεφυτρώνουν σαν... μανιτάρια και έχουν ξεπεράσει τα 100.000.

Υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης καταγράφει κάθε χρόνο το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο, που μετατρέπεται σε σημαντικό πυλώνα της οικονομίας, ενώ παράλληλα νέα e-shops εμφανίζονται καθημερινά, με την Ελλάδα να αποτελεί μια από τις 25 κορυφαίες χώρες σε αριθμό ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Με τους Έλληνες καταναλωτές να «ωριμάζουν» ψηφιακά και να πραγματοποιούν περισσότερες διαδικτυακές αγορές, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα την τελευταία εξαετία καταγράφει ρυθμούς ανάπτυξης που κινούνται σε διψήφια ποσοστά ετησίως.

Ιδιαίτερα μετά την πανδημία, η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει επιταχυνθεί και «τρέχει» γρηγορότερα σε σχέση με την ευρωπαϊκή αγορά, ενώ τα e-shops που διαθέτει ξεπερνούν όχι μόνο χώρες με παρόμοια χαρακτηριστικά με την Ελλάδα ακόμα και εκείνα της Κίνας.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο από τις ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce, ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα το 2023 εκτιμάται πως θα διαμορφωθεί στα 17,33 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 9% από τα 15,84 δισ. ευρώ του 2022, επιβεβαιώνοντας την ανοδική πορεία που καταγράφει τα τελευταία χρόνια.

Συγκεκριμένα, το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο από τα 6 δισ. ευρώ του 2018 και τα 7,5 δισ. ευρώ το 2019, γνώρισε την έκρηξη το 2020 σημειώνοντας άνοδο 77% και εκτοξεύτηκε στα 13,3 δισ. ευρώ, ενώ το 2021 σημείωσε άνοδο 8% για να φτάσει τα 14,4 δισ. ευρώ.

Έτσι, αυξάνεται και η συνεισφορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στο ΑΕΠ της χώρας, καθώς από το 3,31% που βρισκόταν το 2018 με το ΑΕΠ στα 181 δισ. ευρώ, το ποσοστό αυτό υπερδιπλασιάστηκε με την πανδημία καθώς το 2020 αποτελούσε το 7,93% του εθνικού ΑΕΠ που ήταν 168 δισ. ευρώ. Η συνεισφορά του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να παραμένει σε υψηλά επίπεδα και το 2023 που το εθνικό ΑΕΠ εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 219 δισ. ευρώ, καθώς θα φτάσει το 7,9%.

Ώθηση στην ανοδική τάση που συνεχίζει να διατηρεί το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα δίνει η σημαντική αύξηση του πληθυσμού που έχει πρόσβαση στο ίντερνετ, καθώς από το 73% του 2018, είναι πλέον στο 84% ενώ και οι χρήστες του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν εκτοξευτεί από το 49% του 2018 στο 75% το 2023.

Την ίδια στιγμή, η αύξηση των ηλεκτρονικών δαπανών πανευρωπαϊκά θα φτάσει το 8% το 2023 και τα 975 δισ. ευρώ, ενώ το 2022 ο κύκλος εργασιών του ηλεκτρονικού εμπορίου είχε σημειώσει άνοδο 6% σε 899 δις. ευρώ από 849 δισ. ευρώ το 2021. Όμως, υπολογίζοντας τον πληθωρισμό η αντίστοιχη τιμή περιορίζεται σε 2%.

Οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης ηγούνται ως προς το ύψος των ηλεκτρονικών συναλλαγών, με την αξία τους να διαμορφώνεται σε 603 δισ ευρώ πέρσι, ενώ ακολουθούν η Νότια Ευρώπη, με συναλλαγές ύψους 146 δισ ευρώ, η Κεντρική Ευρώπη με 72 δισ ευρώ, η Βόρεια Ευρώπη με 65 δισ ευρώ και τέλος η Ανατολική Ευρώπη με σύνολο ηλεκτρονικών συναλλαγών ύψους 14 δισ ευρώ την περσινή χρονιά. Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία και Ισπανία ηγούνται ως προς το ύψος του online τζίρου, ωστόσο τα μεγαλύτερα ετήσια ποσοστά ανάπτυξης διαπιστώνονται στην Εσθονία, με 106%, την Ρουμανία με 51%, τη Βουλγαρία με 31%, την Ισπανία με 31% και το Βέλγιο με 22%.

Η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα στο διαδίκτυο

Συνολικά περισσότερα από 26,5 εκατ. e-shop λειτουργούν παγκοσμίως, ενώ το κύμα του ηλεκτρονικού εμπορίου έχουν «καβαλήσει» πλέον οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, εκμεταλλευόμενες και την τάση των καταναλωτών να προτιμούν τα ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας τους.

Η μετάβαση στη ψηφιακή εποχή έκανε πιο εύκολη την απόφαση για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος, καθώς το μόνο που χρειάζεται κάποιος είναι μια αποθήκη και ελάχιστο προσωπικό ώστε να τρέξει μια μικρή επιχείρηση που μπορεί να προσφέρει περισσότερα κέρδη από ένα φυσικό κατάστημα.

Προτιμούν τα ντόπια e-shop οι Έλληνες

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έκθεσης από τις ενώσεις Ecommerce Europe και EuroCommerce, το 88% των Ελλήνων καταναλωτών προτιμούν να ψωνίζουν από ελληνικά ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ το 25% στρέφεται σε e-shop από άλλες χώρες της ΕΕ. Όσο απομακρύνονται από τα ευρωπαϊκά σύνορα, μειώνεται και η εμπιστοσύνη που δείχνουν οι καταναλωτές καθώς μόλις το 12% αγοράζει από χώρες εκτός ΕΕ και το 6% από άγνωστες χώρες, ενώ ένα 29% ψωνίζει από ηλεκτρονικά καταστήματα από άλλες χώρες (ΕΕ και μη).

Αντίστοιχα το 81% των Ευρωπαίων καταναλωτών αγοράζουν από e-shop της χώρας τους, και 31% από άλλες χώρες της ΕΕ. Το 19% έχει ψωνίσει από ηλεκτρονικά καταστήματα εκτός ΕΕ ενώ το 15% από άγνωστες χώρες και το 37% από e-shop εντός και εκτός ΕΕ.

Με τους Έλληνες καταναλωτές να προτιμούν τα «ντόπια» e-shops, δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα ηλεκτρονικά καταστήματα ξεφυτρώνουν σαν τα «μανιτάρια» με τη χώρα μας να διαθέτει 102.900 ηλεκτρονικά καταστήματα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ψηφιακού marketing και online πωλήσεων Markinblog.com.

Ειδικότερα, η Ελλάδα βρίσκεται στην 25η θέση της κατάταξης καθώς διαθέτει περισσότερα e-shop από την Πορτογαλία, την Ιρλανδία, την Αργεντινή των 46 εκατ. κατοίκων, ακόμα και τη δεύτερη πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου, την Κίνα που έχει μόλις 79.900 ηλεκτρονικά καταστήματα. Πίσω από την Ελλάδα βρίσκεται η Νέα Ζηλανδία με 102.500 e-shop και η Δανία με 99.200.

Την πρώτη τριάδα της κατάταξης διαμορφώνουν οι ΗΠΑ στην πρώτη θέση με 13,98 εκατ. e-shop, η Βρετανία με 1,23 εκατ. ηλεκτρονικά καταστήματα και η Βραζιλία με 731.900, ενώ ακολουθεί η Γερμανία και η Αυστραλία με 724.800 και 645.300 ηλεκτρονικά κανάλια αντίστοιχα. Όπως σημειώνει η έκθεση, στις κορυφαίες 50 αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκονται μικρότερες χώρες, όπως η Σιγκαπούρη, η Ιρλανδία και η Νέα Ζηλανδία, αποδεικνύοντας ότι το μέγεθος δεν αποτελεί περιοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

emporio-katastimata-magazia-xristougenna
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χριστούγεννα χωρίς ψώνια: Μόνο 128 ευρώ θα ξοδέψουν οι Έλληνες

Περιορισμένες θα είναι οι φετινές χριστουγεννιάτικες αγορές, με τους καταναλωτές να φοβούνται πως η οικονομική κρίση θα συνεχιστεί και μετά το 2021. Ελάχιστη απόδοση στις επιχειρήσεις από το click away.
Mario Draghi, Italy, Italia
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συγχωνεύσεις... επειγόντως προτείνει ο Ντράγκι για τις τηλεπικοινωνίες

Ο ευρωπαϊκός κλάδος τηλεπικοινωνιών είναι κατακερματισμένος και οι εταιρείες δεν μπορούν να «σηκώσουν» τις επενδύσεις που απαιτούνται για να καλυφθεί το χάσμα με τις ΗΠΑ και την Κίνα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι... φυλές του ηλεκτρονικού εμπορίου: Πρώτοι σε συναλλαγές οι Millenials

Η ταχύτητα των συναλλαγών αλλά και η μεγάλη γκάμα προϊόντων αποτελούν τα βασικά θέλγητρα του ηλεκτρονικού εμπορίου για τους Έλληνες καταναλωτές, ανεξαρτήτως ηλικίας, σύμφωνα με έρευνα της Nexi Ελλάς.
Optiki Ina, Fiber, Internet, Diadiktyo, Tilepikoinonies
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κομισιόν: Έκαναν... σπριντ τα έργα οπτικής ίνας το 2023 στην Ελλάδα

Η επέκταση του δικτύου οπτικής ίνας έγινε με ρυθμό πενταπλάσιο του μέσου όρου στην Ευρώπη τον προηγούμενο χρόνο, αλλά η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει το μισό ποσοστό κάλυψης. Εξαιρετική η κάλυψη από το δίκτυο 5G.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπερδιπλάσιος τζίρος στο e-commerce, νέες προκλήσεις για τους εμπόρους

Με ρυθμό που προσέγγισε το 10% αυξήθηκαν το 2023 οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ οι επιχειρήσεις καλούνται να «τρέξουν» πιο γρήγορα τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη και το last mile.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται... έκρηξη άμεσων πληρωμών με IRIS: Δωρεάν συναλλαγές έως 500 ευρώ

Νέο ρεκόρ των συναλλαγών IRIS τον Αύγουστο. Τα οφέλη για καταναλωτές, εμπόρους και ελεύθερους επαγγελματίες. Παρά τα ρεκόρ, η χώρα μας παραμένει σε πολύ χαμηλή θέση σε σχέση με την Ευρώπη. Τι δείχνει η σύγκριση με την Ινδία.