ΓΔ: 859.38 -0.88% Τζίρος: 83.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Κερδίζουν τους άνδρες τα καλλυντικά: Εκτίναξη 44% στις πωλήσεις

Έρευνα της Nielsen αναδεικνύει τα μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης της αγοράς ανδρικών καλλυντικών, ιδιαίτερα στη νέα γενιά καταναλωτών. Τα χρησιμοποιούν οκτώ στους δέκα άνδρες.

Μία εξαιρετικά δυναμική δημογραφική ομάδα σε ό,τι αφορά τα εξειδικευμένα προϊόντα προσωπικής φροντίδας συνιστά το ανδρικό κοινό και στη χώρα μας, καθώς τα στερεότυπα του παρελθόντος ξεθωριάζουν στα μάτια και τις συνειδήσεις της νέας γενιάς καταναλωτών που ανήκουν στους Millennials και την Gen Ζ.

Όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα που εκπόνησε η εταιρεία Nielsen σε δείγμα 800 ανδρών στην Ελλάδα, το 79% των ερωτηθέντων ενδιαφέρονται ενεργά για το στυλ και την εμφάνιση τους, ενώ 6 στους 10 ερωτηθέντες χρησιμοποιούν εξειδικευμένα προϊόντα και ενυδατικές κρέμες, θέλοντας να δείχνουν υγιείς και χωρίς να ανησυχούν ότι θα χάσουν την αρρενωπότητά τους. 

Μάλιστα, ενδεικτικό στοιχείο της αλλαγής των αντιλήψεων στο νεαρότερο ανδρικό καταναλωτικό αποτελεί το ενδιαφέρουν που δείχνουν για μάρκες καλλυντικών που δημιουργούν προϊόντα με φυσικά συστατικά (62% των ερωτηθέντων) καθώς και με γνώμονα την βιώσιμη ανάπτυξη (64% του δείγματος). Επιπλέον, το 56% δηλώνουν ότι θα πλήρωναν περισσότερο για μάρκες υψηλής ποιότητας.

Η γενιά των Millennials είναι εκείνη που δείχνει μεγαλύτερο ενδιαφέρον συνολικά για τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, ενώ ειδικά σε ό,τι αφορά τα είδη περιποίησης προσώπου και γενειάδας, 4 στους 10 ερωτηθέντες της συγκεκριμένης ηλιακής κατηγορίας δηλώνουν ότι τα χρησιμοποιούν, πέραν των συνηθισμένων ειδών όπως είναι τα αποσμητικά, τα αφρόλουτρα και οι αφροί ξυρίσματος

Με βάση αυτά τα ευρήματα, η έρευνα της Nielsen πιστοποιεί τη δυναμική που παρουσιάζει ειδικά η κατηγορία προϊόντων που εξειδικεύονται στην ανδρική περιποίηση προσώπου, στοιχείο που επιβεβαιώνεται και από τις πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων στα καταστήματα λιανικής, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 44,3% το δωδεκάμηνο που έληξε στις 10/10/21, συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (στοιχεία της Nielsen IQ).

Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι η κατηγορία θα αναπτυχθεί περαιτέρω τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα, ειδικά δεδομένου ότι προσελκύει όλο και περισσότερους φανατικούς χρήστες. Περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης υπάρχουν και για τα εδραιωμένα προϊόντα αποσμητικών και αφρόλουτρων, με τα είδη όμως που απευθύνονται αποκλειστικά σε άνδρες να καταγράφουν σαφώς πιο εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης, σε ετήσια βάση (6,1% και 9,0% αντίστοιχα, έναντι 6,1% και 0% στα αντίστοιχα προϊόντα unisex, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen IQ). 

Η τιμή παραμένει το υπ’ αριθμόν ένα κριτήριο για την επιλογή ενός προϊόντος, ενώ το αποτύπωμα της μάρκας και το άρωμα ακολουθούν, ειδικά σε ό,τι αφορά τα αφρόλουτρα για το ανδρικό κοινό, με την προηγούμενη εμπειρία να αναφέρεται επίσης ως πολύ σημαντικός παράγοντας επιλογής στο σύνολο των ειδών προσωπικής περιποίησης.

Στα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας της Nielsen συγκαταλέγεται επίσης το γεγονός ότι 3 στις 10 αγορές από αυτές τις κατηγορίες προϊόντων γίνονται αυθόρμητα κι εκτός προγραμματισμού, αναδεικνύοντας έτσι την σημασία των προωθητικών ενεργειών και των εκπτώσεων τιμής μέσα στο κατάστημα σε κινητήριο μοχλό για την τόνωση των πωλήσεων. 

Σε ό,τι αφορά τα κανάλια διανομής, αξίζει να σημειωθεί ότι τα καταστήματα καλλυντικών διατηρούν σημαντική δυναμική για τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και ιδιαίτερα για τις αντιρυτιδικές κρέμες (32%) και τις κρέμες ματιών (26%), ενώ το φαρμακείο κερδίζει το 28% των ερωτηθέντων σε ό,τι αφορά την αγορά καθαριστικών προσώπου. Για όλες ωστόσο τις κατηγορίες προϊόντων ανδρικής περιποίησης, το σούπερ μάρκετ ως φυσικό κατάστημα παραμένει το κύριο κανάλι αγοράς, ενώ το ηλεκτρονικό κατάστημα έχει μεγαλύτερη απήχηση στις κατηγορίες περιποίησης προσώπου.

Σημειώνεται ότι η έρευνα Nielsen IQ “It’s a man’s beauty world” πραγματοποιήθηκε στην χώρα μας μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων τον Οκτώβριο, σε δείγμα 800 ανδρών ηλικίας μεταξύ 18 και 55 ετών, με ποσοστώσεις αναμέσα στις ηλικιακές ομάδες αντιπροσωπευτικές του πληθυσμού. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καλύπτει το 2022 η αγορά καλλυντικών τις απώλειες από το 2020

Ο τζίρος στην εγχώρια αγορά καλλυντικών ενισχύεται κατά 8% φέτος συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 2022 οι πωλήσεις εκτιμάται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω κατά 5,8%. Έμφαση των ελληνικών εταιρειών στις εξαγωγές.
Agores, Pliromi, Sales, Ekptoseis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στις εκπτώσεις προσβλέπουν οι έμποροι, επιφυλακτικοί οι καταναλωτές

Η αβεβαιότητα κυριαρχεί στην αγορά, ενώ έρευνα δείχνει ότι το 43% των Ελλήνων καταναλωτών θα δαπανήσουν λιγότερα φέτος για ένδυση και υπόδυση και το 23% αναζητά είδη με χαμηλότερη τιμή.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καθίζηση τον Ιανουάριο στο εμπόριο με διψήφια πτώση του τζίρου

Ο δείκτης πωλήσεων λιανικής χωρίς τα καύσιμα και τα τρόφιμα έκανε «βουτιά» 11,8%. «Έλλειψη ρευστότητας, άνοδος του κόστους ενέργειας και μεταφορών και ανατιμήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης δημιουργούν εκρηκτικό μείγμα στην αγορά», τόνισε ο πρόεδρος του ΕΣΑ.