ΓΔ: 2104.21 -0.08% Τζίρος: 165.04 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
Φωτο: Shutterstock

Περισσότερες επιδοτήσεις για το ρεύμα ζητούν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Ενισχυμένη στήριξη για τους «φουσκωμένους» λογαριασμούς της ενέργειας ζητούν οι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου από τον υπουργό Ανάπτυξης για να συγκρατηθούν οι αυξήσεις στα ράφια.

Να βάλει «πλάτη» στο καυτό θέμα του υψηλού κόστους της ενέργειας ζήτησαν από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη οι εκπρόσωποι των μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης που είχαν με βασικό ζητούμενο τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν προκειμένου να συγκρατηθεί το κύμα ανατιμήσεων που έχει ξεσπάσει το τελευταίο διάστημα και σαρώνει όλα τα προϊόντα.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily, οι εκπρόσωποι του οργανωμένου λιανεμπορίου της χώρας ζήτησαν από την κυβέρνηση να συνεχιστεί το χρηματοδοτικό πακέτο και τους επόμενους μήνες πέραν του Ιανουαρίου που θα διαθέσει με στόχο την ελάφρυνση νοικοκυριών και εταιρειών από το υψηλό ενεργειακό κόστος μέσω επιδοτήσεων των λογαριασμών ρεύματος και αερίου.

Θυμίζουμε ότι η Ελλάδα υπήρξε από τις πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μεταξύ των 27 κρατών μελών που κατέθεσε πρόταση για την κρατική ενίσχυση των επιχειρήσεων το 2022 στη Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν και πήρε το «πράσινο φως», εξασφαλίζοντας 133 εκατ. ευρώ για την επιδότηση του ρεύματος και 51 εκατ. ευρώ για την επιδότηση του φυσικού αερίου, τα οποία προορίζονται μόνο για τον Ιανουάριο.

Συγκεκριμένα, οι λιανέμποροι υποστήριξαν ότι η ραγδαία αύξηση του ενεργειακού κόστους έχει επιβαρύνει σημαντικά τις οικονομικές επιδόσεις των αλυσίδων, καθώς η ενέργεια αντιπροσωπεύει περίπου το 20% των εξόδων λειτουργίας των σούπερ μάρκετ.

Σε αυτή λοιπόν την κατεύθυνση, ζήτησαν ένα μέρος της αύξησης του ενεργειακού κόστους να εξακολουθήσει να καλύπτεται από την πολιτεία με μεγαλύτερη επιδότηση μέχρις ότου αποκλιμακωθεί η ενεργειακή κρίση και εκείνοι με τη σειρά τους δεσμεύθηκαν ότι θα συνεχίσουν την προσπάθεια που γίνεται σε συνεργασία με τις προμηθευτικές εταιρείες για να συγκρατηθούν οι τιμές στα προϊόντα. Άλλωστε, κοινά αποδεκτό και από τις δύο πλευρές σημείο υπήρξε το γεγονός ότι προς το συμφέρον όλων είναι η συγκράτηση των αυξήσεων στα ράφια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει τα σούπερ μάρκετ, η αύξηση στις τελικές τιμές στο ράφι το 2021 συμπεριλαμβανομένων των εκπτώσεων και των προωθητικών ενεργειών κυμάνθηκε στην περιοχή του 1%, ποσοστό, το οποίο κρίνεται χαμηλό, εάν αναλογιστεί κανείς ότι οι αρχικές τιμές των προϊόντων έχουν σημειώσει μεγαλύτερη άνοδο. Η διατήρηση σχετικής σταθερότητας των τιμών το 2021 οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι ενισχύθηκε η ένταση των προσφορών καθώς και ο αριθμός των επιχειρήσεων από τις οποίες προμηθεύονται προϊόντα οι περισσότερες αλυσίδες.

Από την πλευρά του, ο υπουργός άκουσε τα αιτήματα των εκπροσώπων των σούπερ μάρκετ και οι δύο πλευρές ανανέωσαν το ραντεβού τους για την ερχόμενη εβδομάδα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η ελληνική αγορά χωράει 4 με 6 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Σε νέο γύρο συγκέντρωσης οδεύει η αγορά των σούπερ μάρκετ, καθώς το περιθώριο κέρδους έχει μειωθεί στο 1,65%, το λειτουργικό κόστος έχει εκτιναχθεί κυρίως λόγω των ενοικίων, ενώ η αγοραστική δύναμη του καταναλωτή μειώνεται διαρκώς.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτωπο παραγωγών - καταναλωτών κατά ΥΠΑΝ για την πορεία τιμών νωπών προϊόντων

Φορείς παραγωγών, πωλητών λαϊκών αγορών και ενώσεις καταναλωτών καταγγέλλουν ότι η ρύθμιση για την «πορεία διαμόρφωσης τιμών» στα νωπά προϊόντα είναι αόριστη, ανεφάρμοστη και αυξάνει τη γραφειοκρατία.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το «καλάθι του νοικοκυριού» τελείωσε, έρχεται η τιμή παραγωγού στα ράφια

Μετά το τέλος του «Καλαθιού», το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρνει νέο μέτρο διαφάνειας: αναγραφή της τιμής παραγωγού στα νωπά προϊόντα και μειώσεις 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σε... δόσεις.
Καρότσι σούπερ μάρκετ
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διαφάνεια στις τιμές νωπών προϊόντων με νέο μέτρο του Υπουργείου Ανάπτυξης

Το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρνει ρύθμιση για πλήρη διαφάνεια στις τιμές των νωπών προϊόντων. Οι επιχειρήσεις θα αναγράφουν την πορεία διαμόρφωσης της τιμής, από τον παραγωγό έως το ράφι.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χωρίς βασικά προϊόντα διατροφής η λίστα με τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Απογοητευμένοι οι καταναλωτές διαπιστώνουν ότι βασικά αγαθά όπως ελαιόλαδο, φρούτα, λαχανικά και κρέας απουσιάζουν από τη λίστα των 2.000 προϊόντων με μειωμένη τιμή στα σούπερ μάρκετ. Στους 1.356 οι κωδικοί ιδιωτικής ετικέτας.