ΓΔ: 795.24 2.06% Τζίρος: 72.21 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
SEB
Φωτο: Ο Αναπληρωτής Καθηγητής ψηφιακού επιχειρείν στο Alba Graduate Business School, The American College of Greece και Διευθυντής του Κέντρου Αριστείας ΣΕΒ στη Δημιουργική Ηγεσία, Νίκος Μυλωνόπουλος και ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail, Eurobank Holdings, Δρ. Ανδρέας Αθανασόπουλος

ΣΕΒ: Πώς (δεν) αποτυγχάνουν οι μετασχηματισμοί των επιχειρήσεων

Κάθε επιχείρηση που θέλει να επιβιώσει και να ανθίσει είναι κρίσιμο να επιτύχει μέσα σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς. Επεσήμανε ο Γενικός Διευθυντής ΣΕΒ Αλ. Χατζόπουλος.

Ο ρόλος του μετασχηματισμού στις επιχειρήσεις, οι λόγοι αποτυχίας του, καθώς και οι προϋποθέσεις επιτυχίας του βρέθηκαν στο επίκεντρο της διαδικτυακής εκδήλωσης του Κέντρου Αριστείας ΣΕΒ στη Δημιουργική Ηγεσία, με κεντρικό ομιλητή τον Δρα Ανδρέα Αθανασόπουλο, Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail, Eurobank Holdings.

Πριν από την έναρξη της εκδήλωσης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της σειράς ομιλιών «Ηγούμαστε δημιουργικά», χαιρετισμό απηύθυναν ο Πρύτανης του Alba Graduate Business School, The American College of Greece, Κώστας Αξαρλόγλου, καθώς και ο Γενικός Διευθυντής ΣΕΒ, Αλέξανδρος Χατζόπουλος. Και οι δύο αναφέρθηκαν στην τραγική συγκυρία του πολέμου στην Ουκρανία.  Ο Κώστας Αξαρλόγλου αναφερόμενος στον Ανδρέα Αθανασόπουλο, ο οποίος έχει υπάρξει και καθηγητής του Alba Graduate Business School, επεσήμανε πως «αποτελεί την επιτομή της δεοντολογίας του Alba: ακαδημαϊκή αριστεία και επιχειρηματική συνάφεια».

Από τη μεριά του, ο Αλέξανδρος Χατζόπουλος ανέφερε ότι κάθε επιχείρηση που θέλει να επιβιώσει και να ανθίσει είναι κρίσιμο να επιτύχει μέσα σε έναν κόσμο που αλλάζει συνεχώς. Επεσήμανε επίσης πως υπάρχουν πολλά παραδείγματα επιχειρήσεων που έχουν μετασχηματιστεί με επιτυχία, και διεθνώς αλλά και στη χώρα μας. Ωστόσο, το ποσοστό επιτυχίας των μετασχηματισμών είναι αρκετά χαμηλό. Παρουσίασε μάλιστα στοιχεία από σχετική έρευνα του 2020 που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ και η οποία ανέδειξε ότι μόνο το 22% των εταιρειών μετασχηματίστηκε με επιτυχία, σε οικονομικούς όρους ή σε όρους επέκτασης της φήμης τους. Σύμφωνα με την έρευνα, όσες το πέτυχαν, το κατάφεραν στη βάση κάποιων κοινών χαρακτηριστικών, δίνοντας έμφαση στους ανθρώπους, την τεχνολογική εξέλιξη, την ανάπτυξη εταιρικής κουλτούρας καινοτομίας.

«Στον ΣΕΒ, δουλεύουμε συστηματικά για την ενδυνάμωση των επιχειρήσεων, για να τις βοηθήσουμε να δημιουργήσουν αξία, να αξιοποιήσουν καλύτερα τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσουν πιο αποτελεσματικά τις προκλήσεις της απαιτούμενης ταχείας στροφής και του μετασχηματισμού. Είναι μία δύσκολη, αλλά απαραίτητη διαδικασία στην οποία η ηγεσία, ειδικά η δημιουργική, ανοιχτή και καινοτόμα, έχει σημαντικό ρόλο και ευθύνη για να οργανώσει και να διαχειριστεί κάθε μετασχηματισμό, να ενσωματώσει τις κατάλληλες τεχνολογίες, να εμπνεύσει και να πείσει τους ανθρώπους της επιχείρησης ότι το εννοεί, και, κυρίως, να επενδύσει στο ανθρώπινο δυναμικό της, που είναι ίσως ο κρισιμότερος παράγοντας για να πετύχει στο ταξίδι της συνεχούς αλλαγής» κατέληξε ο κ. Χατζόπουλος.

Στη συνέχεια, ο Νίκος Μυλωνόπουλος, Αναπληρωτής Καθηγητής ψηφιακού επιχειρείν στο Alba Graduate Business School, The American College of Greece και Διευθυντής του Κέντρου Αριστείας ΣΕΒ στη Δημιουργική Ηγεσία, αναφερόμενος στη σπουδαία πορεία του κ. Αθανασόπουλου, τόνισε πως: «Για πάνω από 20 χρόνια διατελεί ουσιαστικό έργο στον τραπεζικό κλάδο και στον κλάδο του retail. Ενδεικτικά, την περίοδο της τραπεζικής κρίσης ήταν Γενικός Διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής στην Εθνική Τράπεζα. Ως CEO του Κωτσόβολου υλοποίησε το turnaround της εταιρείας στην Ελλάδα πριν αναλάβει Group Chief Customer Officer στα κεντρικά της Dixons στο Λονδίνο. Αυτή όμως είναι η δεύτερη καριέρα του Ανδρέα. Στην πρώτη του καριέρα διετέλεσε καθηγητής στο Warwick Business School, στο Alba και αλλού με σημαντικό ερευνητικό έργο δημοσιευμένο στα πιο απαιτητικά επιστημονικά περιοδικά σε θέματα λήψης αποφάσεων και επιχειρησιακής έρευνας, ικανοποίησης πελατών και μάρκετινγκ, και στρατηγικής».

Τον λόγο έπειτα έλαβε ο κ. Αθανασόπουλος, ο οποίος επεσήμανε κατά την κεντρική του ομιλία ότι σε έναν μετασχηματισμό η αφετηρία πρέπει να είναι τα προϋπάρχοντας προβλήματα της επιχείρησης και όχι οι τεχνολογικές λύσεις που αναζητούν πρόβλημα. Συνήθως, όπως ανέφερε, μια εξωτερική απειλή ή εσωτερική κρίση βοηθά στον μετασχηματισμό, καθώς «ο φόβος μειώνει την αντίσταση στην αλλαγή και τη χωρίς λόγο πολυφωνία».

Σχετικά με τους λόγους αποτυχίας των μετασχηματισμών, επισημάνθηκε ότι ένας από τους σημαντικότερους από αυτούς είναι οι ανέφικτοι στόχοι που έχουν τεθεί από την εκάστοτε επιχείρηση, προκειμένου να δικαιολογηθεί η υψηλή επένδυση που αναπόφευκτα απαιτείται.
Σύμφωνα με τον Ανδρέα Αθανασόπουλο, για να πετύχει ο όποιος μετασχηματισμός, είναι απαραίτητο πριν ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την υλοποίησή του, η επιχείρηση να έχει εντοπίσει και να έχει κατανοήσει το «purpose» (σκοπό) της, το οποίο είναι πολύ πιο βαθύ και διαφορετικό από το «mission» (αποστολή) και το «vision» (όραμα) της.

Ακόμη, αναφέρθηκε σε έξι παράγοντες που είναι κρίσιμοι για την επιτυχία ενός μετασχηματισμού: Ο καθορισμός μίας ξεκάθαρης και ολοκληρωμένης στρατηγικής, η δέσμευση στην ηγεσία τόσο από τα ανώτερα, όσο και τα μεσαία στελέχη, η τοποθέτηση των σωστών ανθρώπων στις σωστές θέσεις, η υιοθέτηση μιας ευέλικτης νοοτροπίας διοίκησης, η συνεχής παρακολούθηση και μέτρηση της προόδου προς τον μετασχηματισμό, καθώς και η σωστή χρήση των δεδομένων (data) και της τεχνολογίας. 

Δίνοντας στη συνέχεια παραδείγματα από τον τραπεζικό τομέα, ο ομιλητής έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι υπάρχουν δύο σημεία πίεσης: η ανάγκη να μετασχηματιστεί το σύστημα (τραπεζικό) και η ανάγκη το σύστημα να βοηθήσει την κοινωνία να μετασχηματιστεί. «Η αλλαγή δεν θα πρέπει να αφορά τους λίγους μέσα στον οργανισμό αλλά το σύνολο του οργανισμού» ενώ επεσήμανε πως «όταν ξεκινήσει ο μετασχηματισμός δεν πρέπει ποτέ να κοιτάξουμε πίσω». Η μεγάλη επιτυχία του μετασχηματισμού, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι να δώσει λύση σε πραγματικά προβλήματα που αντιλαμβάνονται όλοι, τόσο οι εργαζόμενοι, όσο και οι πελάτες μιας επιχείρησης.
 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΕΒ: Αισιόδοξες οι επιχειρήσεις για μικρές επιπτώσεις της πανδημίας

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η MRB για τον ΣΕΒ, οι επιχειρήσεις εκφράζουν την ικανοποίησή τους για τις μεταρρυθμίσεις που έχουν υπάρξει. Ποιοι είναι οι παράγοντες που προκαλούν προβληματισμό.
Metrita, Xrimata, Cash, Money
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι ελληνικές επιχειρήσεις προβλέπουν ζημιές εξαιτίας του πολέμου

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, 1 στις 4 επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων αναμένει ζημιές το 2022, ενώ μόλις 1 στις 2 αναμένει κέρδη. Ανησυχία για τις τιμές καυσίμων και πρώτων υλών.
xatziminas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέος πρόεδρος στην Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών ο Κρίστιαν Χατζημηνάς

Στρατηγική προτεραιότητα του νέου προέδρου της Ελληνικής Ένωσης Επιχειρηματιών αποτελεί ο μετασχηματισμός του παραγωγικού μοντέλου με έμφαση στο ανθρώπινο δυναμικό και πυλώνες την εξωστρέφεια, ψηφιοποίηση και επαναβιομηχανοποίηση.