ΓΔ: 1451.48 1.14% Τζίρος: 90.35 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:23:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Γκάζια» για φορτιστές ηλεκτρικών ΙΧ, έρχεται και εφαρμογή για κινητά

Ψηφιακό χάρτη των σημείων φόρτισης μέσω εφαρμογής για κινητά ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόγραμμα 80 εκατ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, έντονη κινητικότητα από εταιρείες ενέργειας και σούπερ μάρκετ.

Πρωτοβουλία για τη διευκόλυνση των οδηγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναλαμβάνει η κυβέρνηση, ώστε να γνωρίζουν εύκολα και γρήγορα τα κοντινότερα σημεία φόρτισης, την ώρα που όλο και περισσότεροι είναι οι «μεγάλοι παίκτες» που μπαίνουν δυναμικά στην αγορά των φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων.

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να έχουν πάρει την ανιούσα χάρη και στη συμβολή του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» και το μερίδιο της αγοράς τους έφθασε στο 2,15% των νέων επιβατικών αυτοκινήτων το περασμένο έτος. Μόνο τον Δεκέμβριο, το 10,6% των πωλήσεων καινούριων αυτοκινήτων καλύφθηκε από ηλεκτρικά οχήματα. Συνολικά, το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, καταγράφηκε αύξηση 24,6% στις ταξινομήσεις νέων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και οι προβλέψεις για φέτος κάνουν λόγο για αύξηση έως 24%.  

Στο περιβάλλον αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναπτύσσει ένα ψηφιακό χάρτη που θα προσφέρεται μέσω ειδικής εφαρμογής για smartphones και θα παρέχει δεδομένα για τα σημεία φόρτισης και θα παρέχει πληροφορίες στους χρήστες σε πραγματικό χρόνο για τη θέση του φορτιστή, τη διαθεσιμότητα, το κόστος, ακόμη και αν έχει μποτιλιάρισμα στο σημείο και μάλιστα οι πληροφορίες αυτές θα αφορούν το σύνολο των διαφορετικών παρόχων.

Ογδόντα εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για δημόσιους φορτιστές

Συνολικά, η κυβέρνηση έχει θέσει ψηλά τον στόχο της προώθησης της ηλεκτροκίνησης, εντάσσοντας σχετικό πρόγραμμα 220 εκατ. ευρώ στο Ταμείο Ανάκαμψης που επιδοτεί την αντικατάσταση μέρους του στόλου των αστικών συγκοινωνιών στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη με ηλεκτρικά λεωφορεία και την αντικατάσταση των παλαιών ρυπογόνων ταξί με ηλεκτρικά ενώ με ειδικό πρόγραμμα, το «Φορτίζω παντού», με χρηματοδότηση 80 εκατ. ευρώ προωθεί την ανάπτυξη δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης σε περιοχές όπου δεν είναι ακόμη συμφέρουσες οι επενδύσεις, ενώ διεξάγεται και μία μελέτη προκειμένου να εντοπιστούν οι πιάτσες ταξί που είναι κατάλληλες για την εγκατάσταση ταχυφορτιστών.

Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του δικτύου φορτιστών θα παίξουν και οι δήμοι της χώρας με χρηματοδότηση που θα λάβουν από το Πράσινο Ταμείο καθώς στο πλαίσιο κοινοτικής οδηγίας διατηρούν την υποχρέωση να δημιουργήσουν ένα σημείο φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους. Ήδη στο πρόγραμμα χρηματοδότησης έχουν ενταχθεί 328 από τους 332 δήμους της χώρας που «τρέχουν» σχετικές μελέτες, ενώ μένει να αποφασιστεί και ποιο θα είναι το μοντέλο ανάπτυξης που θα αποφασιστεί με πολύ πιθανό το σενάριο της δημοπρασίας για ανάθεση σε ιδιώτες.

Ωστόσο, οι κινήσεις αυτές από μόνες τους δε φαίνεται να είναι αρκετές για να καλυφθεί η υστέρηση που παρουσιάζει η χώρα στο επίπεδο των υποδομών φόρτισης συγκριτικά με άλλες χώρες της ΕΕ. Είναι ενδεικτικό ότι έρευνα της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, έφερνε την Ελλάδα στην τελευταία θέση μαζί με τη Λιθουανία με μόλις 0,2 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ. Πολύ μακριά δηλαδή από την Ολλανδία που κατέλαβε την πρώτη θέση με 47,5 σημεία φόρτισης ανά 100 χλμ.

Μεγάλη κινητικότητα από επιχειρήσεις

Σε συμφωνία για τη δημιουργία εκτεταμένου δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων με την τοποθέτηση 500 φορτιστών incharge από την nrg σε 250 καταστήματα My market και METRO Cash & Carry προχώρησαν η nrg και η METRO. Πρόκειται για μία επένδυση που αγγίζει τα 2 εκατ. ευρώ, ενώ η nrg έχει θέσει ως στόχο των δημιουργία 1.000 σημείων φόρτισης πριν το τέλος του έτους και ήδη έχει ένα δίκτυο φορτιστών εγκατεστημένους σε βενζινάδικα της Shell AVIN και Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων (Σ.Ε.Α.). Παράλληλα, και η Metro έχει ανακοινώσει ότι μέχρι τα μέσα του τρέχοντος έτους θα έχουν εγκατασταθεί 320 φορτιστές σε 160 καταστήματα της αλυσίδας σε όλη την χώρα.  

Όπως έγραφε το Business Daily, σε ανάλογους σχεδιασμούς προχωράει και η αλυσίδα Σκλαβενίτης που σχεδιάζει να εγκαταστήσει συνολικά 300 σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε υφιστάμενα και νέα καταστήματα μέχρι το τέλος του 2022. Τα αποκαλούμενα και e-βενζινάδικα αναμένεται να τοποθετηθούν σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας τα οποία έχουν την δυνατότητα να υποστηρίξουν μια τέτοια εγκατάσταση. Θυμίζουμε ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες του εγχώριου λιανεμπορίου έχουν προχωρήσει σε ανάλογες επενδύσεις. Για παράδειγμα, στο πανελλαδικό δίκτυο της ΑΒ Βασιλόπουλος ήδη λειτουργούν περίπου 400 σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης με στόχο να φτάσουν τους 800 μέσα στο επόμενο διάστημα.

Στο «παιχνίδι» έχουν μπει και τα ΕΛΠΕ με το δίκτυο 35 φορτιστών ElpeFuture ChargenGo, σε πρατήρια BP και EKO και στόχο την κατασκευή έως και 100 ταχυφορτιστών έως το τέλος του έτους, ενώ ένα μεγάλο πρόγραμμα νέων φορτιστών «τρέχει» και η ΔΕΗ μέσω της ΔΕΗ blue που έχει σκοπό να παρουσιάσει 10.000 σταθμούς φόρτισης σε όλη τη χώρα έως το 2025 και μάλιστα έχει υπογράψει μνημόνια συνεργασίας με την ΑΒ Βασιλόπουλος, την BEAT και την Fraport Greece και έχει ήδη τοποθετήσει πάνω από 450 φορτιστές σε σούπερ μάρκετ σε πολλές διαφορετικές περιοχές.  

Με 41 σημεία φόρτισης στην Αθήνα και πάνω από 80 σε όλη τη χώρα η Protergia έχει κι εκείνη το δικό της δίκτυο ήδη σε λειτουργία, ενώ η Ήρων  με την Engie διαθέτουν 200 φορτιστές στους αυτοκινητοδρόμους και στην Αττική. Παράλληλα, η Fortisis που ήταν από τους πρώτους της αγοράς ήδη σχεδόν μία δεκαετία διαθέτει 130 φορτιστές σε αυτοκινητόδρομους, η Kosmocar – Audi τοποθέτησε σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ιωάννινα και Ρόδο, 5 υπερφορτιστές (hyperchargers), ενώ με μικρότερη δυναμική η Tesla διαθέτει ένα σταθμό φόρτισης στο Golden Hall και δύο στην εθνική οδό Αθηνών – Πατρών που εξυπηρετούν μόνο δικά της οχήματα.

Ανάλογες κινήσεις έρχονται και από το εξωτερικό με τη Shell να κάνει άνοιγμα στην αγορά των φορτιστών. Ήδη έχει σχεδόν 8.000 σημεία φόρτισης ενώ τώρα προχωράει και στη μετατροπή των πρατηρίων υγρών καυσίμων σε κόμβους φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, με την αρχή να γίνεται από ένα μεγάλο κατάστημα στο Fulham της Βρετανίας. Μάλιστα ο κόμβος αυτός προσφέρει «πράσινη» ενέργεια μέσα από ηλιακά πάνελ στην οροφή. Στην ίδια λογική και η Volvo συνεργάζεται με τα Starbucks για τη δημιουργία ενός πιλοτικού δικτύου φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων από φέτος το καλοκαίρι. Στόχος είναι η εγκατάσταση έως και 60 φορτιστών σε έως και 15 καταστήματα Starbucks έως το τέλος του 2022.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Cars, Autokinito, Aytokinitiko
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχεται ο μεγαλύτερος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ελλάδα

Η πρώτη φάση του έργου ξεκινά με τη λειτουργία 24 θέσεων στο ισόγειο του χώρου στάθμευσης του ΚΠΙΣΝ - συμπεριλαμβανομένων δύο θέσεων στη ζώνη ΑμεΑ -, ενώ εντός του 2024 το έργο θα ολοκληρωθεί με συνολικά 50 σημεία φόρτισης, όλα με ισχύ έως 22kW (AC). 
Fotovoltaika, Ananeosimes Phges Energeias, APE
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Βαθιές περικοπές στην ενέργεια από ΑΠΕ, ανησυχία στους παραγωγούς

Για την αποφυγή μπλακάουτ κόβεται παραγωγή ακόμη και από μονάδες που δημιουργήθηκαν πριν από το 2019. Ήδη μεγάλες εταιρείες πλησιάζουν το ετήσιο όριο μείωσης 5% πριν κλείσει το εξάμηνο. Πιθανή διεκδίκηση αποζημιώσεων.
viomixania-ebiken-dei
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στην Κομισιόν το σχέδιο για την επιδότηση ρεύματος στη βαριά βιομηχανία

Το σχέδιο υποβλήθηκε λίγο πριν τις εκλογές, αλλά τα κριτήρια που προβλέπει προκαλούν αντιδράσεις στον χώρο της βαριάς βιομηχανίας. Βασικός όρος, να σημειωθεί φέτος μεγάλη μείωση λειτουργικής κερδοφορίας.
Revma
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το πανόραμα τιμολογίων στο ρεύμα: Ποια είναι τα φθηνότερα της αγοράς

Πολύ μεγάλες αποκλίσεις στις χρεώσεις των παρόχων, με μέσα τιμολόγια από 35 έως 85 ευρώ, αποκαλύπτουν τα στοιχεία που αναρτήθηκαν στο Καλάθι της Ενέργειας. Τι πρέπει να προσέχουμε στους λογαριασμούς.
Energeia, Ilektriko Revma, Xrimatistirio, Times
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι τέσσερις «εντολές» από την Κομισιόν για τον τομέα της ενέργειας

Εκτός από την κατάργηση των επιδοτήσεων στο ρεύμα, η Επιτροπή συνιστά γρηγορότερη μείωση της συμμετοχής ορυκτών καυσίμων στο ενεργειακό μείγμα με αύξηση των ΑΠΕ και εστίαση στην ενεργειακή αποδοτικότητα.