ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Korkidis-EBEP
Φωτο: ΑΠΕ

Β. Κορκίδης: Το σχέδιο θωράκισης να προβλέπει και αποθήκευση LNG

Μιλώντας για τα μέτρα έκτακτης ανάγκης που αν χρειαστεί θα τεθούν σε λειτουργία για την ενεργειακή επάρκεια της Ελλάδας ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ αναφέρθηκε στην ανάγκη κατασκευής δεξαμενών στα ναυπηγεία.

«Ήρθε η ώρα η ΕΕ να εκτιμήσει την σημασία μιας αξιόπιστης συμφωνίας, αλλά και μιας φιλικής μελλοντικής αντιμετώπισης της ελληνικής ναυτιλίας» σημειώνει σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης, αναφερόμενος στην τεχνογνωσία της ναυπηγικής βιομηχανίας και των δυνατοτήτων των ελληνικών ναυπηγείων για την κατασκευή δεξαμενών αποθήκευσης καυσίμου LNG, τόσο για τις ανάγκες τις Ελλάδας, όσο και άλλων χωρών της ΕΕ, που στερούνται υποδομών.

Όπως σημείωσε ο πρόεδρος: «Ήρθε η ώρα η ΕΕ, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση του ισχυρού ελληνόκτητου ευρωπαϊκού στόλου για την μεταφορά LNG, να εκτιμήσει την σημασία μιας αξιόπιστης συμφωνίας, αλλά και μιας φιλικής μελλοντικής αντιμετώπισης της ελληνικής ναυτιλίας. Η ΕΕ των 27 χωρών καταναλώνει συνολικά 260 δισ. κμ εκ των οποίων τα 156 δισ. τμ μέσω αγωγών από την Ρωσία, ενώ μόλις το 25% καλύπτεται σήμερα με μεταφορά LNG δια θαλάσσης.

Στην έκτακτη σύσκεψη για την επάρκεια εφοδιασμού της χώρας παρουσιάστηκαν εναλλακτικά σχέδια στο τραπέζι από ΔΕΣΦΑ, είτε με πλωτή δεξαμενή LNG ή αποθήκευση ποσοστού της ετήσιας κατανάλωσης στην Ιταλία, ενώ προχώρησε ο περιορισμός νερού και λιγνίτη με τρία νέα φορτία LNG τον Απρίλιο. Τη δυνατότητα αποθήκευσης του 15% της ετήσιας κατανάλωσης φυσικού αερίου της χώρας μας σε εγκαταστάσεις της Snam στην Ιταλία θα εξετάσει ο ΔΕΣΦΑ τις επόμενες μέρες, στο πλαίσιο των μέτρων για την ασφάλεια εφοδιασμού.

Για την απρόσκοπτη τροφοδοσία

Η αποθήκευση αερίου είναι ένα σχέδιο, που μελετά ο διαχειριστής για να εξασφαλίσει την επάρκεια του καυσίμου και την απρόσκοπτη τροφοδοσία της χώρας μας ακόμη και στο δυσμενέστερο σενάριο που είναι η διακοπή της ροής φυσικού αερίου. Η μεταφορά Φ.Α. μπορεί να γίνει μέσω του αγωγού TAP που μεταφέρει 1 δισ. κμ αζέρικο αέριο. Θα χρειαστεί όμως να μελετηθεί από το ΔΕΣΦΑ αν υπάρχει η τεχνική δυνατότητα να έρθουν οι ποσότητες αυτές στην Ελλάδα. Η χώρα μας εισάγει το 45% των ετήσιων αναγκών μας σε Φ.Α. με 3 δισ. κμ από την Ρωσία και το 20% από το Αζερμπαϊτζάν μέσω αγωγών, ενώ το 35% δια θαλάσσης από ΗΠΑ, Αίγυπτο, Αλγερία και Κατάρ.

Το ΕΒΕΠ τάσσεται υπέρ του βασικού σχεδίου που προβλέπει την κατασκευή μιας τέταρτης πλωτής δεξαμενής αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου, προκειμένου να ενισχυθεί σε μόνιμη βάση η δυναμικότητα της Ρεβυθούσας. Το σχέδιο για το οποίο όπως συμφωνήθηκε κατά την σύγκλιση της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων υπό την ΡΑΕ, προβλέπει ο ΔΕΣΦΑ να καταθέσει την επόμενη εβδομάδα στη κυβέρνηση την μελέτη κόστους-οφέλους. Η Ρεβυθούσα με χωρητικότητα αποθήκευσης 260.000 κμ και την δυνατότητα άμεσης αύξησης άνω του 50% με επιπλέον 150.000 κμ σε πλωτές δεξαμενές, μπορεί να μας εξασφαλίσει ενεργειακή επάρκεια σε φυσικό αέριο σχεδόν ενάμιση μήνα».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μηδενικές οι εισαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου στην Ελλάδα τον Ιανουάριο

Σύμφωνα με ανάλυση του Green Tank για πρώτη φορά τα τελευταία 30 χρόνια δεν χρειάστηκε το ρωσικό αέριο για να καλυφθούν οι ενεργειακές ανάγκες της χώρας, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η αύξηση των εισαγωγών LNG.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα γίνεται κόμβος μεταφοράς ενέργειας και ψηφιακών υπηρεσιών

Ο Αμερικανός υφυπουργός Εξωτερικών εξήρε τις πολιτικές της Ελλάδας για το περιβάλλον και επισήμανε ότι η χώρα μας εξελίσσεται σε έναν περιφερειακό κόμβο για το υγροποιημένο αέριο που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες πολλών περιοχών.