ΓΔ: 1475.08 1.57% Τζίρος: 118.15 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:10:39 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
eurobank
Φώτο: Eurobank Από αριστερά: H κα. Ρόζη Αθανασίου από τον Τομέα Στρατηγικής και Εμπορικής Ανάπτυξης Small Business Segment της Eurobank, o Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank, κ. Αντρέας Αθανασόπουλος, η Πρόεδρος του ΕΟΤ, κα Άντζελα Γκερέκου, ο Γενικός Διευθυντής Retail Banking, Eurobank κ. Ιάκωβος Γιαννακλής και ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής & επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Small Business Segment της Eurobank, κ. Δημήτρης Οικονόμου.

Eurobank: Πέντε προκλήσεις για τον τουρισμό, πώς στηρίζει τους επαγγελματίες

Ο ρόλος της Eurobank στην υποστήριξη του τουρισμού τονίστηκε σε ειδική εκδήλωση όπου παρουσιάστηκαν προγράμματα χρηματοδότησης των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και υποστήριξης των τουριστικών επενδύσεων.

Στις νέες καμπάνιες του ΕΟΤ για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος αναφέρθηκε η Πρόεδρος του ΕΟΤ, κα Άντζελα Γκερέκου σε διαδικτυακή εκδήλωση της Eurobank, όπου παρουσιάστηκαν οι προκλήσεις αλλά και οι ευκαιρίες για τον κλάδο στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον με το οποίο έρχονται αντιμέτωποι σήμερα οι επιχειρηματίες.

Στο πλαίσιο αυτό και στηρίζοντας την ελληνική τουριστική βιομηχανία, για 12η διαδοχική χρονιά, στελέχη της τράπεζας παρουσίασαν το Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός που αποτελεί ένα εξειδικευμένο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα προνομίων, τραπεζικών και μη υπηρεσιών, απευθύνεται στις αμιγώς τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνται σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο σύνολο των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται σε νησιωτικές περιοχές και τη Χαλκιδική.

Οι εκπρόσωποι 500 και πλέον μικρομεσαίων επιχειρήσεων από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι συμμετείχαν στην εκδήλωση, είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο, κ. Αντρέα Αθανασόπουλο, τον Γενικό Διευθυντή Retail Banking, κ. Ιάκωβο Γιαννακλή και τον Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή & επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Small Business Segment, κ. Δημήτρη Οικονόμου, για τις τάσεις που επηρεάζουν τον κλάδο, για τη στρατηγική της Τράπεζας στον Τουρισμό, τα προνόμια και τις διευκολύνσεις που παρέχονται στους πελάτες της Τράπεζας. Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον των εκπροσώπων των επιχειρήσεων για το πλαίσιο αξιοποίησης των αναπτυξιακών προγραμμάτων από τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

ΕΟΤ: Νέος τύπου τουρισμού - Πρόγραμμα «Ανθισμένες Διαδρομές»

Η Πρόεδρος του ΕΟΤ, κα Άντζελα Γκερέκου, αναφερόμενη στην επίσημη εφαρμογή του ΕΟΤ, Visit Greece App, που δίνει τη δυνατότητα δωρεάν προβολής στους επιχειρηματίες του τουρισμού τόνισε «την ανάγκη περαιτέρω συνεργειών μεταξύ Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, με στόχο το μετασχηματισμό του μοντέλου της τουριστικής οικονομίας, σύμφωνα με τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης».

Επίσης, ανέδειξε τις επιχειρηματικές ευκαιρίες, που προσφέρει ο τομέας του προσβάσιμου τουρισμού, ενώ περιέγραψε συνοπτικά τη στρατηγική του ΕΟΤ για το 2022, λέγοντας ότι εστιάζει στην ανάδειξη της Ελλάδας ως απόλυτα ασφαλούς προορισμού, ιδανικού για πολυθεματικές, αυθεντικές, βιωματικές. Παράλληλα, ανακοίνωσε την προώθηση μίας νέας προσέγγισης για ειδικά τουριστικά προιόντα σε διαφορετικές περιοχές της χώρας που βασίζονται στην ανθοφορία της κάθε περιοχής στο πρότυπο των ανθισμένων κερασιών της Ιαπωνίας που αποτελούν προορισμό για επισκέπτες από όλο τον κόσμο.

Όπως σημείωσε η κ. Γκερέκου σε συνεργασία με τους δήμους όλης της χώρας καταγράφεται η ανθοφορία ανά περιοχή και ανά είδος φυτού ώστε να δημιουργηθεί ένας ψηφιακός χάρτης και ένα καλεντάριο για τις ανθισμένες περιοχές ώστε οι επισκέπτες να μπορούν να βρίσκουν όλες τις σχετικές πληροφορίες για κάθε περιοχή μέσα από τη ψηφιακή πλατφόρμα του ΕΟΤ. Πιλότος για αυτό το πρόγραμμα «Ανθισμένες Διαδρομές» θα είναι τα μωβ ανθισμένα με λεβάντες λιβάδια του Έβρου ώστε να δημιουργηθεί τουριστικό ενδιαφέρον στην ακριτική αυτή περιοχή.

Οι προκλήσεις για τον τουρισμό

Όπως σημείωσε ο κ. Αθανασόπουλος η πορεία του τουρισμού το 2021 αποτέλεσε μία ευχάριστη έκπληξη και εκτίμησε ότι το 2022 μπορεί να είναι ακόμη καλύτερο. Παράλληλα, αναφερόμενος στις σημερινές συνθήκες τόνισε ότι μπορεί κανείς να μην ήταν προετοιμασμένος για το ρευστό περιβάλλον που δημιουργεί η γεωπολιτική αναταραχή, αλλά αναφερόμενος στο ζήτημα της ενεργειακή κρίσης και της σημαντικής αύξησης των τιμών σημείωσε ότι αποτελεί ένα πρόβλημα που δεν είναι πρόσκαιρο, αλλά αντιθέτως πρόκειται για ένα ζήτημα που θα παραμένει και θέτει τον τουριστικό κλάδο μπροστά στην ανάγκη να πραγματοποιήσει ένα τεράστιο άλμα ενεργειακής αναβάθμισης προχωρώντας σε αντίστοιχες επενδύσεις που η τράπεζα μπορεί να στηρίξει και να βοηθήσει.

Πιο αναλυτικά, οι πέντε προκλήσεις για τον τουρισμό που εντοπίσζι σήμερα, μετά από τις συνεχόμενες κρίσεις των τελευταίων δύο ετών – υγειονομική, ενεργειακή και πλέον γεωπολιτική, ο κ. Αθανασόπουλος είναι οι παρακάτω:

  1. Διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος: Η νέα πραγματικότητα που διαμορφώθηκε μετά την πανδημία οδήγησε σε μία defacto διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος: στις  μορφές πακέτων, τις εναλλακτικές του all inclusive, τη μείωση των επαγγελματικού τουρισμού αλλά και στην ανάδειξη αναδυόμενων προορισμών, τα νέα υγειονομικά πρωτόκολλα, τον ανταγωνισμό από βραχυχρόνιες ενοικιάσεις. Εάν καταφέρει η Ελλάδα να αλλάξει έστω και λίγο αυτό το μίγμα προϊόντος με επιτυχία θα υπάρξουν πολύ θετικές επιπτώσεις πάνω στην κερδοφορία του κλάδου. Το θετικό είναι ότι ο πλούτος της χώρας μας είναι μεγαλύτερος από το brand ήλιος και θάλασσα, υπάρχουν τεράστιες ευκαιρίες χρονικής επέκτασης του τουρισμού και αξιοποίησης ευκαιριών σε τομείς όπως η γαστρονομία, ο πολιτισμός, ο αθλητισμός, οι θαλάσσιες διακοπές, ο αστικός τουρισμός, η οικολογία, ο τουρισμός ευεξίας και ειδικά για την Τρίτη ηλικία.
  2. Ανάγκη για αναβαθμισμένα και εξατομικευμένα προϊόντα: Το παγκόσμιο σύστημα συμβολαίων και κρατήσεων αλλά και οι νομισματικές ευκαιρίες που προκύπτουν ως ευκαιρίες ή απειλές δημιουργούν σχετική ασφάλεια για τις κρατήσεις αλλά ρίσκο για την κερδοφορία. Η λύση, όπως είπε ο κ. Αθανασόπουλος, είναι στην αναβάθμιση του προϊόντος μέσα augmented products and services είτε είναι σε all inclusive είτε όχι. Το augmented product περιλαμβάνει ένα πολυσχιδές πλέγμα από μοναδικές εμπειρίες για τις οποίες οι πελάτες είναι διατεθειμένοι να δαπανήσουν χρήματα. Γιατί η νέα πραγματικότητα που προανέφερα διαφοροποίησε σημαντικά και το προφίλ και τις εξατομικευμένες ανάγκες των πελατών. Οι πελάτες είναι πλέον πιο ενημερωμένοι, πιο εξοικειωμένοι με την ψηφιακή εμπειρία, πιο απαιτητικοί. Στον Τομέα  του Τουρισμού κάθε στιγμή εμπειρίας είναι σημαντική για τον πελάτη. Και δεν υπάρχει τίποτα πιο ακριβό από το νόμισμα του Loyalty σε αυτό τον κλάδο, ιδίως γιατί τα ψηφιακά μέσα έχουν αυξήσει τη διαφάνεια και τη συγκρισιμότητα στην ποιότητα προσφοράς. Γεγονός που μπορεί να δώσει και πλεονέκτημα για τις πιο μικρές επιχειρήσεις που πλέον μπορούν να έχουν συγκρίσιμη προβολή με μεγαλύτερες εταιρίες του κλάδου.
  3. Ψηφιακή μετάβαση: Η μετάβαση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή αποτελεί μια μεγάλη, μοναδική ευκαιρία για κάθε μικρή επιχείρηση, τόνισε ο κ. Αθανασόπουλος καθώς η τεχνολογία καταρρίπτει τα φυσικά σύνορα στις αγορές, παρέχει απεριόριστες δυνατότητες για όσους έχουν τα αντανακλαστικά να τη χρησιμοποιήσουν προς όφελος τους  για να βελτιώσουν την τουριστική εμπειρία, να αξιοποιήσουν τα ψηφιακά οικοσυστήματα και τα δεδομένα των πελατών τους για να αυξήσουν την αποδοτικότητά τους και τέλος να ενισχύσουν το αίσθημα προστασίας και ασφάλειας για τον πελάτη, που είναι πλέον επιτακτικά.
  4. Βιωσιμότητα: Για το οικοσύστημα του τουρισμού, η πίεση για βιώσιμη ανάπτυξη σε όλες τις διαστάσεις  (περιβάλλον, οικονομία, κοινωνία, πολιτισμός) αποτελεί εθνική πρόκληση διότι εδώ δεν κρίνεται μόνο η μεμονωμένη μονάδα αλλά όλο το τοπικό και εθνικό οικοσύστημα.  Εδώ έχουμε πίεση των κρατών, των regulators, των καταναλωτών σε ένα σύστημα που είναι υπό διαμόρφωση και η αλήθεια είναι ότι πολλές φορές οι άγνωστοι είναι πολύ περισσότεροι από τους περιορισμούς. Το σίγουρο όμως είναι ότι δεν υπάρχει πισωγύρισμα: η ανάγκη για αλλαγή είναι επιτακτική και κάποιες πρόσφατες αποφάσεις για την παράταση χρήσης του λιγνίτη είναι συγκυριακές και πρέπει να το δούμε ως ευκαιρία για να κερδίσουμε χρόνο και να προετοιμαστούμε καλύτερα. Η τεράστια ενεργειακή αναστάτωση που προκάλεσε ο πόλεμος είναι μία απλή υπενθύμιση ότι το ενεργειακό αποτύπωμα του ξενοδοχειακού κλάδου είναι σημαντικό και ειδικά όσο θέλουμε να επεκτείνουμε τις ωφέλιμες περιόδους τόσο μεγαλώνει η πίεση της κατανάλωσης ενέργειας.
  5. Ανθρώπινο δυναμικό.  Πρόκειται για λενα ζήτημα με διαστάσεις οικονομικές, πολιτισμικές, επιρροής πάνω στο προϊόν και στην δυνατότητα αναβάθμισης του προϊόντος.  Το βέβαιο είναι ότι είναι αναγκαία η ενίσχυση της πιστοποίησης και της επαγγελματικής κατάρτισης σε όλο το φάσμα της τουριστικής αλυσίδας αξίας καθώς και η συμβουλευτική στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων  σε θέματα εξωστρέφειας, προώθησης της καινοτομίας, προώθησης και προβολής, πελατειακής στόχευσης.

«Η Ελλάδα είναι trendy» τόνισε ο κ. Γιαννακλής, αναφέροντας πως αυτό ήδη φαίνεται στα google trends που αναδεικνύουν τη χώρα μας ως μία ταχύτατα αναπτυσσόμενή τουριστική οικονομία και τόνισε ότι υπάρχουν πολλά διαθέσιμα προγράμματα στην αγορά για την ενίσχυση των επιχειρηματιών. Σημείωσε, επίσης ότι η Eurobank διαθέτει ειδικά προγράμματα και τεχνογνωσία για να κατευθύνει τους επαγγελματίες στο πρόγραμμα που ταιριάζει και καλύπτει τις ανάγκες τους. Επίσης, αναφερόμενος στο κομμάτι των δανείων είπε ότι η τράπεζα έχει εγκρίνει πάνω από 8 στα 10 δάνεια ΜμΕ.

Τι προσφέρει το Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός

Όπως αναφέρθηκε στην παρουσίαση από τον κ. Οικονόμου, το Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός στηρίζει, πολυεπίπεδα, το επιχειρηματικό οικοσύστημα του ελληνικού τουρισμού και μέσω μιας ολοκληρωμένης δέσμης τραπεζικών και άλλων προϊόντων και υπηρεσιών, εξασφαλίζει επιλογές, λύσεις και αναπτυξιακή προοπτική σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο με διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες.

Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα:

  • Έχουν πρόσβαση σε προνομιακές -αμιγώς- τραπεζικές υπηρεσίες. Μεταξύ αυτών, εξασφαλίζουν χρηματοδοτήσεις με ευνοϊκούς όρους και στήριξη στην αξιοποίηση των Αναπτυξιακών Προγραμμάτων που έχουν προκηρυχθεί, προνομιακά επιτόκια στις καταθέσεις, καινοτόμες λύσεις στις εισπράξεις μέσω POS αξιοποιώντας, μεταξύ άλλων, λύσεις όπως το Eurobank Smart POS και το Eurobank Payment Link, λογαριασμούς μισθοδοσίας με ευνοϊκά επιτόκια & στοχευμένα προνόμια για τους υπαλλήλους και, αντιστοίχως, προνόμια σε ασφαλιστικά προγράμματα.
  • Εξασφαλίζουν σημαντικά προνόμια σε άλλες υπηρεσίες με προνομιακή τιμολόγηση όταν θα κάνουν χρήση υπηρεσιών από επιλεγμένες τρίτες εταιρείες, για δράσεις όπως η ψηφιακή ή η ενεργειακή αναβάθμιση, η βελτίωση των λειτουργιών της επιχείρησης και η απόκτηση εξοπλισμού.
  • Στήριξη για την αξιοποίηση των κονδυλίων αναπτυξιακών προγραμμάτων (Αναπτυξιακός Νόμος, ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάπτυξης & Ανθεκτικότητας), τομέας στον οποίο αποδίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα τη φετινή χρονιά στο πλαίσιο του Προγράμματος. Ειδικότερα, προσφέρονται οι εξής δυνατότητες:
  • Αναζήτηση της κατάλληλης δράσης, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της κάθε επιχείρησης, υποστήριξη κατά το στάδιο υποβολής του φακέλου μέσω των συνεργαζόμενων εξωτερικών Συμβούλων με προνομιακούς όρους για τους πελάτες της Τράπεζας, καθώς και χρηματοδοτικές λύσεις για την ολοκλήρωση της επένδυσης της κάθε επιχείρησης.
  • Πρόσβαση σε οικοσυστήματα που προσφέρουν υπηρεσίες επιλέξιμες για τις Δράσεις, με προνομιακούς όρους για τους πελάτες του Προγράμματος, όπως υπηρεσίες Ψηφιακής Αναβάθμισης σε συνεργασία με μεγάλες εταιρείες.

Περισσότερες πληροφορίες για το Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός μπορείτε να βρείτε εδώ._

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

trapezes-banks
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Νέοι «κανόνες παιχνιδιού» για δάνεια: Πώς θα δίνονται έως 10 δισ. ετησίως

Ανοίγει η περίμετρος για να περιληφθούν περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Ποια είναι τα βασικά κριτήρια απόρριψης αιτημάτων για δάνεια. Τι δηλώνουν οι επικεφαλής Alpha και Eurobank, Β. Ψάλτης και Φ. Καραβίας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανατομία στη μεγάλη ύφεση του 2020: Πώς φθάσαμε σε συρρίκνωση 8,2%

Σύμφωνα με ανάλυση της Eurobank, στο 9,1% του ΑΕΠ προσδιορίζεται το πλήγμα από την κατάρρευση του τουρισμού και στο 3,6% από την κάμψη της ιδιωτικής κατανάλωσης. Τα παράδοξα στην ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ.