ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Μπλόκαρε η Ελλάδα το εμπάργκο για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου

Από την Ελλάδα οι περισσότερες αντιδράσεις σε αυτό το σχέδιο. Οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν το 26% του παγκόσμιου στόλου των τάνκερ μεταφοράς πετρελαίου.

Έτοιμη να εγκαταλείψει την προτεινόμενη απαγόρευση για πλοία που ανήκουν σε κράτη – μέλη της ΕΕ να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο σε τρίτες χώρες είναι η Ένωση, όπως αναφέρει το Bloomberg επικαλούμενο έγγραφο που έχει στην κατοχή του. 

Η Ελλάδα ήταν μεταξύ των κρατών – μελών που άσκησαν έντονες πιέσεις, προκειμένου να μην εφαρμοστεί αυτή η απαγόρευση, με δεδομένο και το γεγονός ότι η οικονομία της εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη ναυτιλία. Εάν υπάρξει εφαρμογή του μέτρου αυτό θα πλήξει περαιτέρω τις εξαγωγές της Μόσχας αλλά και τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι έχουν στην κατοχή τους το 26% των πετρελαιοφόρων παγκοσμίως, βάσει χωρητικότητας. 

Ισχυρή η  θέση της Ελλάδας στην παγκόσμια ναυτιλία και κατοχή δεξαμενόπλοιων 

 

Όμως το μέτρο της απαγόρευσης ασφάλισης των φορτίων καυσίμων δεν αναμένεται να αρθεί, γεγονός που θα δυσκολέψει αρκετά τις εξαγωγές της Μόσχας. Σημειώνεται ότι οι εταιρείες δεξαμενόπλοιων ασφαλίζουν συλλογικά τα πλοία τους έναντι κινδύνων, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοκηλίδων. Μέσω του International Group of P&I Clubs στο Λονδίνο, οι πλοιοκτήτες αγοράζουν συλλογικά κάλυψη από 80 αντασφαλιστές, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων από 20 από τους 25 μεγαλύτερους παρόχους στον κόσμο. 

Ως εκ τούτου, μια απαγόρευση της ασφάλισης θα καθιστούσε σχεδόν αδύνατη την απόκτηση τέτοιας κάλυψης, δεδομένου του πόσοι αντασφαλιστές είναι Ευρωπαίοι, σύμφωνα με έναν ανώτερο επικεφαλής ασφαλιστή που εμπλέκεται άμεσα στο εμπόριο. 

Τα μέλη του International Group of P&I Clubs διευθετούν την κάλυψη του 95% του στόλου των δεξαμενόπλοιων για διαρροές και άλλες θαλάσσιες υποχρεώσεις. Αν δεν μπορούσαν πλέον να το κάνουν, τότε θα ανάγκαζε τη Μόσχα ή τους αγοραστές της να βρουν εναλλακτικές ρυθμίσεις σε μια εποχή που η Ρωσία ήδη υφίσταται σοβαρές κυρώσεις.

Οι χώρες της ΕΕ εξακολουθούν να συζητούν το έκτο πακέτο, με τους διπλωμάτες να προσπαθούν να ξεπεράσουν τις αντιρρήσεις της Ουγγαρίας για το προτεινόμενο εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο, αλλά ακόμη δεν έχουν καταλήξει σε συμφωνία για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου και το ελληνικό ναυτιλιακό λόμπι

Σύμφωνα με εκπομπή του γερμανικού τηλεοπτικού δικτύου ARD, η Κομισιόν άλλαξε σημαντικά τις διατυπώσεις των κυρώσεων στη Ρωσία μετά τις ισχυρές πιέσεις από το λόμπι των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διπλάσιες εισαγωγές ρωσικού ντίζελ που προωθείται σε τρίτες χώρες

Εταιρείες ελληνικών συμφερόντων εισήγαγαν μεγάλες ποσότητες ρωσικού πετρελαίου κίνησης τον Απρίλιο. Το ντίζελ μεταφορτώθηκε, μέσω Καλαμάτας, σε άλλα τάνκερ για να καταλήξει σε Εμιράτα, Ινδία ή Κίνα.
ΑΓΟΡΕΣ

Πανάκριβη η μεταφορά ρωσικού αργού, κέρδη για ναυτιλιακές εταιρείες

Ενόψει της επιβολής του πλαφόν από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το κόστος μεταφοράς έχει εκτιναχθεί ήδη στα 20 δολάρια το βαρέλι, καθώς μειώνονται οι ναυτιλιακές εταιρείες που θέλουν να αναλάβουν το αυξημένο ρίσκο.