ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ψάχνουν τη λύση για επιτάχυνση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού

Στο τραπέζι το νέο μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες για έργα με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ.

Σε συζητήσεις με ισχυρούς κατασκευαστικούς ομίλους είναι το υπουργείο Υποδομών προκειμένου να εξετάσει αν μπορούν να υλοποιηθούν κάποιες από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις Πρότυπες Προτάσεις. 

Κάποιες από τις επεκτάσεις θεωρούνται απολύτως απαραίτητες, όπως η αστική σήραγγα Ηλιουπόλεως που στην ουσία αποτελεί επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Χωρίς αυτό το έργο εκτιμάται πως θα είναι αδύνατη η πρόσβαση, λόγω κυκλοφοριακής συμφόρησης, στο νέο μητροπολιτικό πόλο που σχεδιάζεται στο Ελληνικό από την Lamda Development.

Εξίσου απαραίτητη θεωρείται και η αναβάθμιση της επέκτασης της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο ώστε να αναβαθμιστεί περαιτέρω και το τοπικό λιμάνι, αλλά και η επέκταση μέχρι την Ραφήνα.

Χθες, κατά τη διάρκεια του 5ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών, ο εμπνευστής της ιδέας των πρότυπων προτάσεων και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Γ. Συριανός υποστήριξε – χωρίς να κατονομάσει συγκεκριμένα έργα – πως μόνο μέσω του νέου μοντέλου μπορεί να έχει γρήγορα η Αττική τις υποδομές που χρειάζεται για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Ο κ. Συριανός παρέπεμψε στην οκταετή περιπέτεια του διαγωνισμού για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος. Βέβαια στην περίπτωση της συγκεκριμένης ζεύξης, τα προβλήματα συνδέονται με την περιορισμένη κοινωνική αποδοχή του έργου.

Το νέο μοντέλο υλοποίησης έργων υποδομής εντάχθηκε σε νομοσχέδιο που ψηφίστηκε φέτος και προβλέπει πως ένας ιδιώτης ή μια κοινοπραξία ιδιωτών αναλαμβάνει να μελετήσει τεχνικά και χρηματοοικονομικά ένα έργο με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ. Ο ιδιώτης, σε συνεργασία με τους κατάλληλους συμβούλους καταρτίζει τις τεχνικές μελέτες και το χρηματοοικονομικό μοντέλο για το έργο και στη συνέχεια η κυβέρνηση πραγματοποιεί διαγωνισμό. 

Στην περίπτωση που ο ιδιώτης ο οποίος πρότεινε το έργο κερδίσει το διαγωνισμό τότε αναλαμβάνει να το υλοποιήσει με βάση τις μελέτες που ο ίδιος εκπόνησε. Στην περίπτωση που το έργο ανατεθεί, μέσω του διαγωνισμού, σε άλλη εταιρεία, τότε η τελευταία πρέπει να καταβάλλει σε αυτόν που προετοίμασε το διαγωνισμό το κόστος για τις μελέτες, κ.α.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γρίφος οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, καθυστερούν οι αποφάσεις

Στην κυβέρνηση περιμένουν τη μελέτη που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Lamda Development για τη βιωσιμότητα της επέκτασης της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω υπόγειας αστικής σήραγγας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οι συμμαχίες κατασκευαστικών με funds για τη μεγάλη «μάχη» της Αττική Οδού

Έντονο ενδιαφέρον για τη σύμβαση παραχώρησης που αναμένεται να φέρει στο κράτος έσοδα 2,5 με 3 δισ. ευρώ. Πώς διαμορφώνονται τα σχήματα ελληνικών και ξένων εταιρειών που θα μπουν στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Επεκτάσεις Αττικής Οδού: Στο τραπέζι και η σήραγγα Αργυρούπολης

Η Lamda Development συμφώνησε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για την οδική σύνδεση του Ελληνικού με την Αττική Οδό και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αττική Οδός: Το επιχειρηματικό παρασκήνιο πίσω από τις εικόνες χάους

Η διοίκηση του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ δεν έχει προλάβει να διαχειριστεί την απώλεια στελεχών που δημιούργησε η κόντρα με την πλευρά Καλλιτσάντση, αλλά και η προηγούμενη διαμάχη της τελευταίας με την πλευρά Μπόμπολα – Κούτρα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γιατί βγαίνει προς πώληση η Αττική Οδός χωρίς τις τρεις επεκτάσεις

«Κλείδωσε» η απόφαση της κυβέρνησης να μην περιληφθούν στη σύμβαση παραχώρησης που θα βγει σε διαγωνισμό από το ΤΑΙΠΕΔ οι υποχρεώσεις κατασκευής επεκτάσεων σε Λαύριο, Ραφήνα, Λ. Βουλιαγμένης. Στόχος το υψηλό τίμημα, ακόμη και 2 δισ. ευρώ.