ΓΔ: 1418.17 0.04% Τζίρος: 15.29 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:42:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
adonis georgiadis-anaptyxis-katastimata
Φώτο: Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Δεν θα υπάρξει οριζόντια μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα

Τι απαντά ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης για την ακρίβεια που πλήττει τα νοικοκυριά καθώς και για τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα που παραμένει υψηλός.

«Σε μία εβδομάδα θα γίνουν οι ανακοινώσεις μέτρων για την ακρίβεια και μέχρι εκεί που αντέχει ο προϋπολογισμός θα γίνει παρέμβαση για να ανακουφιστούν οι πολίτες, όσο είναι εφικτό. Κοιτάμε πάντα την εφαρμογή των μέτρων που λαμβάνουμε και διορθώνουμε ό,τι δεν πηγαίνει καλά. Σκοπός της κυβέρνησης δεν είναι να αδικήσει κανέναν, σκοπός είναι να είμαστε δίπλα στους συμπολίτες μας όσο περισσότερο μπορούμε, διαχειριζόμενοι μία παγκόσμια αναταραχή. Η Ελλάδα είναι σε μία καλή κατάσταση σε σχέση με άλλες χώρες», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Μega, σχετικά με τις παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την ακρίβεια.

«Ο ειδικός φόρος κατανάλωσης ήταν και παραμένει πολύ υψηλός, και αυτή η κυβέρνηση δεν έχει αυξήσει τους φόρους. Οριζόντια μείωση στον ειδικό φόρο καυσίμων δεν θα υπάρξει», ξεκαθάρισε.

«Οι πρατηριούχοι έχουν αναδείξει το κομμάτι των πρατηρίων που πουλάει βενζίνη κάτω της τιμής του διυλιστηρίου. Νόμος που να απαγορεύει να πουλάς φθηνότερα δεν υπάρχει. 'Αρα το υπουργείο Ανάπτυξης και η ΔΙ.Μ.Ε.Α (Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς) κάνουν καθημερινούς ελέγχους, ωστόσο δε μπορούμε να βάλουμε πρόστιμο σε κάποιον που πουλά φθηνότερα. Μπορούμε να βάλουμε πρόστιμο σε κάποιον που πουλά ακριβότερα».

«Οι πρατηριούχοι θέτουν το εξής ζήτημα: γίνεται κάποιος να πουλά επί μακρού χρονικού διαστήματος κάτω από το κόστος; Προφανώς δε είναι λογικό. Το αν είναι προϊόν λαθρεμπορίας ή νοθείας, το βρίσκουν οι αρχές του κράτους. Ήδη έχουμε επικοινωνήσει με τις αρμόδιες Αρχές, προκειμένου να διεξάγουμε ελέγχους σε πρατήρια που πωλούν κάτω του κόστους», επεσήμανε.

«Το αίτημα για οριζόντια μείωση του φόρου προσκρούει στην οικονομική μας πραγματικότητα. Η κυβέρνηση είναι ανάμεσα σε αντικρουόμενα συμφέροντα. Από τη μία, τη μεριά των πολιτών που θέλουν λιγότερους φόρους και του κράτους που δεν πρέπει να βρεθεί σε κίνδυνο», σημείωσε ο ίδιος συμπληρωματικά.

Σε ό,τι αφορά στα πρόστιμα και στη δημοσιοποίηση των ονομάτων όσων παρανομούν ο κ. Γεωργιάδης είπε πως «ο νόμος για την αισχροκέρδεια, που έχουμε ψηφίσει, αφορά στην δημοσίευση της επιχείρησης που έχει πάρει πρόστιμο για ποσό άνω των 50.000 ευρώ ή που έχει πάρει πρόστιμο για δεύτερη φορά γι' αυτόν τον λόγο».

Τέλος ο υπουργός, σχετικά με τις προβλέψεις για την αύξηση των τιμών του πετρελαίου. ανέφερε: «Χθες είχαμε συνάντηση με τον ΟΠΕΚ, και φαίνεται πως υπάρχει ανησυχία για την τιμή του πετρελαίου το 2022. Πάρα πολλές χώρες έχουν αυξημένη ζήτηση πετρελαίου για πολλούς λόγους, και η πράσινη ατζέντα έχει δημιουργήσει την «τέλεια καταιγίδα» στην ενέργεια. Εάν σταματήσει ο πόλεμος με συμφωνία Ουκρανίας - Ρωσίας, θα είναι το πιο ευχάριστο σενάριο».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μειώθηκε κατά 16% η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης στην Ελλάδα το 2021

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η κατανάλωση πετρελαιοειδών στη χώρα το 2021 παρέμεινε σταθερή σε σχέση με το 2020. Τη μεγαλύτερη αύξηση κατανάλωσης κατέγραψε η αμόλυβδη βενζίνη και το υγραέριο.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Απαγόρευση της πώλησης καυσίμων κάτω του κόστους ζητούν οι πρατηριούχοι

Στην επιστολή τους προς τον υπουργό Ανάπτυξης, οι πρατηριούχοι τονίζουν πως η άρση της απαγόρευσης πώλησης σε τιμές κάτω του κόστους καλλιέργησε  γόνιμο έδαφος ανεξέλεγκτης παραβατικότητας, λαθρεμπορίας, νοθείας και κλοπής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο ΣΕΕΠΕ απαντά σε επτά μύθους για τις τιμές των καυσίμων και τι φταίει

Για τους λόγους που έχουμε μεγάλη άνοδο στις τιμές των καυσίμων, στις επιπτώσεις στους καταναλωτές και στις αιτίες που προκαλούν αυτή την άνοδο, δίνει ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών.
lockdown, Karantina, Athina, Koronoios
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τηλεργασία και Κυριακές χωρίς αυτοκίνητο αν κλείσει η Μόσχα την στρόφιγγα

Το σχέδιο της Κομισιόν σε περίπτωση που διακοπούν οι ρωσικές εισαγωγές ενέργειας, βασίζεται στον κανονισμό για την εφοδιαστική ασφάλεια, που ισχύει από το 2017 και μπορεί να επεκταθεί και στο πετρέλαιο, παρ’ ότι αφορά ονομαστικά το φυσικό αέριο.