ΓΔ: 1357.3 -2.40% Τζίρος: 150.93 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: ΑΠΕ ΜΠΕ

Αδ. Γεωργιάδης: Οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν τα κονδύλια για ανάπτυξη

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε πως η ευρωπαϊκή αγορά είναι ο κυριότερος πελάτης μας στις εξαγωγές και αν οι μεγάλες αγορές της ευρωπαϊκής οικονομίας μπουν σε ρυθμούς ύφεσης τότε θα επηρεαστούν οι εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας.

Η αξιοποίηση των κονδυλίων από τις επιχειρήσεις είναι κομβική για την εξωστρέφεια και την επέκταση των επιχειρήσεων στις διεθνείς αγορές, σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης υπογραμμίζοντας πως η παγκόσμια οικονομία έχει μπει σε ένα άγνωστο περιβάλλον.

Σε συνέδριο του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων τόνισε πως, με την καλά οργανωμένη προσπάθεια εξωστρέφειας της κυβέρνησης, είναι αισιόδοξος για την διατήρηση της καλής πορείας των εξαγωγών, ωστόσο πρόσθεσε η παγκόσμια οικονομία έχει εισέλθει σε ένα άγνωστο περιβάλλον και όπως σημείωσε, εάν μεγάλες αγορές της ευρωπαϊκής οικονομίας περιέλθουν σε ρυθμούς ύφεσης, καθώς η ευρωπαϊκή αγορά είναι ο κυριότερος πελάτης μας στις εξαγωγές, αυτόματα αυτό θα επηρεάσει και τις εξαγωγικές επιδόσεις της χώρας μας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Μπρατάκος τόνισε ότι η πορεία των ελληνικών εξαγωγών αποτελεί τα τελευταία χρόνια σταθερή πηγή αισιοδοξίας, εν μέσω δυσκολιών για την ελληνική οικονομία. Το ίδιο ισχύει και σήμερα, παρά την ιδιαίτερα αρνητική διεθνή συγκυρία.

Όπως είπε, οι επιδόσεις που καταγράφουν οι εξαγωγείς μας αποτυπώνουν τη δυναμική τους και δείχνουν ότι οι εξαγωγείς μας έχουν καταφέρει να χτίσουν όλα αυτά τα χρόνια αξιοσημείωτες αντοχές και προσαρμοστικότητα, απέναντι σε διαδοχικές κρίσεις. Ενθαρρυντική χαρακτήρισε, επίσης, τη σταδιακή βελτίωση της διαφοροποίησης των ελληνικών εξαγωγών. Τόσο στη σύνθεσή τους, με την είσοδο νέων προϊόντων, όσο και στον γεωγραφικό τους προσανατολισμό, με την ανάπτυξη παρουσίας σε νέες αγορές. Από την άλλη, όμως, πρόσθεσε, δεν λείπουν οι πηγές προβληματισμού, με κυριότερη τη διεύρυνση του ελλείμματος στο εμπορικό ισοζύγιο.

«Το γεγονός αυτό, δυστυχώς, δεν σχετίζεται μόνο με τη συγκυριακή αύξηση της αξίας των εισαγωγών, λόγω του πληθωρισμού. Αποτυπώνει ένα δομικό πρόβλημα της ελληνικής οικονομίας, που είναι η υψηλή εξάρτηση από τις εισαγωγές» είπε και πρόσθεσε ότι «επιβεβαιώνει την ανάγκη να στηριχθεί η εγχώρια παραγωγή και να αυξηθεί η προστιθέμενη αξία των ελληνικών προϊόντων. Επιβεβαιώνει την ανάγκη για διεύρυνση της εξαγωγικής μας βάσης».

Ο ίδιος συνέχισε λέγοντας ότι, εάν θέλουμε να αυξηθεί η συνεισφορά των εξαγωγών στο 25% του ΑΕΠ ως το 2025, είναι απαραίτητο να μπουν ενεργά στη «μάχη» περισσότερες επιχειρήσεις και κυρίως οι μικρομεσαίες - οι οποίες, είτε δεν έχουν, είτε δυσκολεύονται να εφαρμόσουν στρατηγικές εξωστρέφειας. Γιατί τους λείπει η τεχνογνωσία, οι δεξιότητες, η πρόσβαση σε πληροφόρηση και δίκτυα.

Σχετικά με την ενδυνάμωση και την ενθάρρυνση ειδικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ο πρόεδρος είπε ότι έχουν γίνει, σε όλους τους τομείς, σημαντικά βήματα τα τελευταία χρόνια και υπάρχουν οι ευκαιρίες να γίνουν ακόμη περισσότερα στο επόμενο διάστημα. Ο κ. Μπρατάκος αναφέρθηκε στο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα επιμελητήρια, ως βραχίονας εξωστρέφειας για τις ελληνικές επιχειρήσεις και στη συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, μέσα από κοινές δράσεις που διευκολύνουν την πρόσβαση σε εργαλεία χρηματοδότησης, αλλά και δράσεις επιμόρφωσης και δικτύωσης.

Η πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων Χριστίνα Σακελλαρίδη υπογράμμισε ότι το 2021 είδαμε την αξία των ελληνικών εξαγωγών να καταγράφει νέο ιστορικό ρεκόρ και η αύξηση συνεχίζεται δυναμικά τους πρώτους μήνες του 2022, σε ένα περιβάλλον που έχει επιδεινωθεί δραματικά. Όπως είπε, παρά τις σοβαρές επιπτώσεις της αύξησης του ενεργειακού και μεταφορικού κόστους, της αύξησης του κόστους των πρώτων υλών και βεβαίως του πολέμου στην Ουκρανία, με τις παρενέργειες που αυτός δημιουργεί, οι Έλληνες εξαγωγείς προχωρούν στις ανάλογες προσαρμογές στη στρατηγική ανάπτυξης στη διεθνή αγορά, όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν. Το περιβάλλον παραμένει ρευστό και εξαιρετικά αβέβαιο και για αυτό απαιτείται εγρήγορση. Η ίδια υπογράμμισε τη σημασία της αξιοποίησης δράσεων και εργαλείων από την Πολιτεία για τις εξαγωγές και τις επενδύσεις.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kostas Skrekas, Ypourgeio Anaptixis
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Η Ελλάδα παράγει, δημιουργεί και μπορεί να εξάγει

Ο κ. Σκρέκας απεθυνόμενος στον brand president της ΑΒ Βασιλόπουλος και τα άλλα στελέχη της λιανεμπορικής αλυσίδας είπε: «δείχνετε τον δρόμο για το πού πρέπει να πάει Ελλάδα, η οποία μπορεί να μετατραπεί στον "λαχανόκηπο" της Ευρώπης».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κώστας Σκρέκας: Στρατηγικός στόχος η επαναβιομηχάνιση της χώρας

Βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, όπως τόνισε, είναι η ενίσχυση της μεταποίησης της χώρας και η διεύρυνση της παραγωγικής βάσης για να διασφαλιστούν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια.