ΓΔ: 798.11 -2.39% Τζίρος: 59.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αιτήσεις από αύριο για επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 50 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το 2023 και αφορά την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (αυτοκίνητα, δίκυκλα, τρίκυκλα, ποδήλατα).

Επιδοτήσεις για τα φυσικά πρόσωπα που φθάνουν στο 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων προβλέπει ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (αυτοκίνητα, δίκυκλα, τρίκυκλα, ποδήλατα), ενώ προβλέπεται έξτρα επιδότηση για την αγορά οικιακού φορτιστή όπως επίσης και αν αποσυρθεί παράλληλα το παλιό αυτοκίνητο.

Αύριο Πέμπτη ανοίγει η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων όπως ανακοίνωσαν σήμερα ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας και η γενική γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου.

Όπως τόνισε ο κ. Σκρέκας το πρόγραμμα εξυπηρετεί ταυτόχρονα τέσσερις στόχους, που είναι η ανανέωση του στόλου των οχημάτων, η ανάπτυξη έξυπνων υποδομών φόρτισης, η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και η εξοικονόμηση πόρων για τους πολίτες.

Η κα Σδούκου διευκρίνισε ότι επιδοτείται η αγορά μόνο ηλεκτρικών και όχι plug-in υβριδικών οχημάτων όπως επίσης ότι είναι επιλέξιμες και αιτήσεις για αγορές που έγιναν από 1η Δεκεμβρίου 2021 και μετά. Ο προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 50 εκατ. ευρώ και αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω το 2023.

Αναλυτικά για τα φυσικά πρόσωπα τα κίνητρα έχουν ως εξής:

  • Επιδότηση 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 500 ευρώ.
  • Επιπλέον επιδότηση 1000 ευρώ για αγορά αυτοκινήτου σε ΑΜΕΑ.
  • Επιπλέον επιδότηση 1000 ευρώ για οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα (1000 ευρώ για 3 εξαρτώμενα τέκνα, και επιπλέον 1000 ευρώ ανά επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο έως και 4000 ευρώ).
  • Επιπλέον 1000 ευρώ για την αγορά αυτοκινήτου και μικροαυτοκινήτου σε νέους έως 29 ετών.
  • Δυνατότητα εκχώρησης δικαιώματος είσπραξης επιδότησης στην εταιρία πώλησης.
  • Επιδότηση έως 40% και με μέγιστο ποσό τις 3.000 για την αγορά δικύκλων και τρικύκλων κατηγορίας L5e έως L7e (επαγγελματικά ηλεκτρικά τρίκυκλα και τα μικροαυτοκίνητα).
  • Eπιδότηση ηλεκτρικών δικύκλων κατηγορίας L1e έως L4e έως 20% και με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.
  • Επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό επιδότησης 800 ευρώ.

Αντίστοιχα για τις επιχειρήσεις τα κίνητρα είναι:

  • Επιδότηση 30% για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ από 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ από 21 οχήματα και πάνω.
  • Επιβράβευση απόσυρσης με 1.000 ευρώ ανά όχημα και επιδότηση αγοράς έξυπνου φορτιστή 400 ευρώ ανά σημείο επαναφόρτιση.
  • Επιδότηση σε εταιρείες ταχυμεταφορών, διανομών και τουριστικές εταιρείες για την αγορά έως και 10 ηλεκτρικών ποδηλάτων.
  • Επιδότηση 30% και έως 8.000 ευρώ για μακροχρόνιες μισθώσεις, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς για 1 έως 20 οχήματα και 20% επιδότηση και έως 6.000 ευρώ για 21 οχήματα και πάνω αντίστοιχα.
  • Επιπλέον 4.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε νησιά.
  • Επιδότηση 30% και με μέγιστο ποσό τις 8.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων επίδειξης (test drive) από 1 μέχρι 20 οχήματα και 20% επιδότηση με μέγιστο ποσό τις 6.000 ευρώ για 21 οχήματα και άνω αντίστοιχα.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Kostas Skrekas, Ypourgeio Energeias, Energeia, Kyvernisi
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Η Ελλάδα μείωσε 40% την κατανάλωση φυσικού αερίου τον Σεπτέμβριο

Ο υπουργός παρουσίασε τη στρατηγική της κυβέρνησης για τη διασφάλιση επάρκειας εφοδιασμού, ενόψει του χειμώνα αλλά και την ουσιαστική βοήθεια που παρέσχε η χώρα μας προς τα κράτη της περιοχής.
electric cars-ilektrika-autokinita
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Παραμένει σε ανοδική πορεία η πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η αύξηση των σημείων φόρτισης στην Ελλάδα έχει συμβάλλει στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης την τελευταία τριετία καθώς από τα μόλις 404 οχήματα που είχαν ταξινομηθεί το 2019, πλέον τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φτάνουν τα 8.790.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πολύ πίσω σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης αυτοκινήτων παραμένει η Αθήνα

Η Αθήνα διαθέτει μόλις 62 φορτιστές συνολικά, όταν η Ρώμη διαθέτει 499 φορτιστές. Η αρνητική πρωτιά πηγαίνει στη Σόφια της Βουλγαρίας με 0,01 φορτιστές ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο και τη Ρίγα της Λετονίας με το Βίλνιους της Λιθουανίας να βρίσκονται στην ίδια θέση με 0,05 φορτιστές.